Weerberichtengekwek

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door marvinkok »

Poeh... dikke buien windstoten over onze campingplaats waar op dat moment m'n schoonouders stonden...
bijna alles op de camping heeft schade, bij ons is de luifel stuk en de voortent heeft een scheur, op andere plekken zijn hele tenten het veld over gewaaid -o-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Oei ... er hebben zich hopelijk geen persoonlijke ongelukken voorgedaan :? ?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door marvinkok »

Gelukkig niet.
Melding bij de verzekering is gedaan, eens kijken wat er uit komt...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Hopelijk ben je er voor verzekerd en kun je iets terug krijgen.

Hier in Rotterdam Nesselande is het een mix van stapelwolken (waar af en toe een bui uitvalt) en zon.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door marvinkok »

Ik ben er niet voor verzekerd...
Hoewel de plek op onze naam staat, zijn de caravan, tenten en 90% van de inboedel van m'n schoonouders (die er op dat moment ook waren) :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Z2N »

Coronavirus oblige zou ik zeggen: vergeet je terrasplek voor komende vrijdag niet te reserveren, het wordt kneiterwarm. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Aking »

Hier is het winderig, maar af en toe het zonnetje er bij en dan is het prima te doen in korte broek :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

Het gaat weer warm worden in West-Europa, vooral vrijdag: Amsterdam 31, Maastricht 33, Brussel 34, Frankfurt 33 en Parijs 38 graden Celcius.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Alargule »

We gaan eraan.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Gelukkig is het zondag al weer klaar met de warmte.

Vanochtend vroeg het tegenovergestelde: het was 10 graden, best frisjes.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Z2N »

Zeg dat nou niet te hard, de kansberekeningstabellen van het KNMI hebben er een kleur paars bij waar ik nú al geen zin in heb: :roll:
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daniel »

Kan zoek je ook wel de heetste plek in Nederland op, voor De Bilt komen de staafdiagrammen niet verder dan 2% kans op 34-36 graden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10577
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door trolly »

Kan wel zijn, maar als je toevallig in Zeist woont is Maastricht natuurlijk een logischere referentie dan De Bilt.






:shock:




Oh, wacht...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Z2N »

Ware het niet dat ik rond die tijd toch echt die richting op ga, en ik verwacht niet dat het in Keulen, Frankfurt of Basel ineens een heel stuk koeler zal zijn. Eerder het omgekeerde, ik ga nog maar even vragen om een uitzondering voor de mondkapjesplicht. :roll:

(Vanwaar trouwens de assumptie dat ik 'zomaar' Maastricht erbij pakte, wat een wantrouwen weer :N )
Laatst gewijzigd door Z2N op do 30 jul 2020, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Alargule »

De grap van mijn vader (geboren en getogen in Maastricht) was altijd als we naar Maastricht reden voor een uitje en het onderweg slecht weer was: let maar op, in Maastricht schijnt de zon, want daar zit altijd een gat in de lucht. Toen dat meer dan eens gebeurde (regen onderweg, zon in M.) begon dat een soort running gag te worden.

Maar er zit misschien ook wel een kern van waarheid in: meer landinwaarts gelegen, dus meer onder invloed van het land. Misschien niet de meeste zonuren - want daar schijnt Zeeland het record voor te hebben (of de Wadden?) - maar de temperatuur is er wel naar.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Z2N »

In het binnenland heb je natuurlijk minder effect van (verkoelende) zeewind, een effect dat je in het platte Nederland meer merkt dan in landen als Frankrijk of Spanje. Daarom is een vergelijking tussen Maastricht en het Duitse binnenland logischer dan een vergelijking met De Bilt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door umbusko »

Ik ben wel blij als Maastricht erbij gehaald wordt. Wat heb ik anders nog aan dit topic? (A)
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door umbusko »

Alargule schreef:De grap van mijn vader (geboren en getogen in Maastricht) was altijd als we naar Maastricht reden voor een uitje en het onderweg slecht weer was: let maar op, in Maastricht schijnt de zon, want daar zit altijd een gat in de lucht. Toen dat meer dan eens gebeurde (regen onderweg, zon in M.) begon dat een soort running gag te worden.
Dit is gewoon waar. Als ik aan het einde van de middag van Nijmegen naar Maastricht reis kun je er donder op zeggen dat het in Maastricht warmer is, zelfs als het dan dus al twee uur later is. Bij twijfel in Nijmegen of ik een jas aan moet, is dat in Maastricht dan twee uur later zeker niet nodig. Ik heb ooit geprobeerd dat uit te leggen aan een medestudente uit Breda, maar ze wilde mij niet geloven. :N
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Aking »

Voor Berlin is er morgen een max van 27 graden en zaterdag van 30, laat ik nou net zaterdag een 24-uurs feestje hebben buiten :')
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door umbusko »

Het is hier in Maastricht met 36 graden wel echt behoorlijk heet nu. In huis is de temperatuur (met alles potdicht) vandaag gestegen van 25 naar 26 graden.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2840
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

Het kwik op mijn terras is eindelijk gestopt met stijgen....bij 38,1..... -o-
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Uit betrouwbare bron kan ik melden dat het in IC149 mit ohne Klimaanlage ook lekker warm is. -o-
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10577
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door trolly »

Had je maar de IC149 ohne mit ohne Klimaanlage moeten nemen. Maar ja, eigenwijs natuurlijk... (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Beginnersfoutje...

Tot Bad Bentheim deed het ding het prima, dus Tenk you for tsjoesing Deutsje Bahn toedee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

Niet echt een beginnersfoutje, dit is een bekend euvel van de IC Berlijn wanneer de locwissel bij temperaturen boven de 25 graden wordt uitgevoerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten