Weerberichtengekwek

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door dennistd »

Ik nam net iets over wat een bus zou moeten zijn, maar meer leek op een rijdende sauna. Maar eerst even met mijn twee passagiers naar de stalling gereden om de bus te ruilen.... Met +4,5 waren ze op hun bestemming, en ik met +0,5 (en een al relatief koele bus) op het eindpunt *bus*
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Hier in huis is het al behoorlijk afgekoeld: was het vanochtend nog 26 graden, nu geeft de thermostaat nog 23 graden aan. *O*
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Ja, hier gaat het ook ineens goed. Vannacht werd ik nog oververhit wakker.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

Hoogheemraadschap Delfland, waar ik inwonend ben, heeft code geel voor dreigend zoetwatertekort afgegeven. Het regent veel te weinig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Bemined »

Hier kwam net een tractor met waterwagen langs om een jonge boom extra water te geven. Ziet er natuurlijk apart uit tijdens een regenbui, maar die paar buien van vandaag zijn natuurlijk niet genoeg voor zo'n boom.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ArrivaBas »

Langs de N804 (Schaarsbergen <-> Hoenderloo) bij Deelen zag ik een boer die een sproeier op zijn land gebruikte terwijl het aan het begin van de middag best regende in deze omgeving.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Hainje »

Bemined schreef: do 21 jul 2022, 16:39 Hier kwam net een tractor met waterwagen langs om een jonge boom extra water te geven. Ziet er natuurlijk apart uit tijdens een regenbui, maar die paar buien van vandaag zijn natuurlijk niet genoeg voor zo'n boom.
Sowieso is het al een aantal maanden veel te droog. Toevallig zag ik vanmorgen op de BBC een kaartje van Groot-Brittannië, waarop de hoeveelheid gevallen regen dit jaar stond weergegeven. Schotland had met 49% van normaal de toppositie te pakken en hoe zuidelijker, hoe droger. Met 1% in Londen als klapstuk. Dat zal in Nederland niet veel anders zijn.
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Etienne »

Waar het gisteren nog lekker zomerweer was met een windje buiten, is het vandaag maar benauwd. Scheelt nog dat alles dicht zit en het binnen prima uit te houden is.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door umbusko »

Oh, hier geen last van gehad. Ik heb een mooi rondje gefietst van Maastricht door België, met het pontje naar Eijsden en weer terug naar Maastricht, en ik had de hele dag een fijn windje. Aan het einde van de middag was het wel behoorlijk warm.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daniel »

Verschilt ook heel erg van plek tot plek. Ik maakte vanuit Amersfoort (waar het toen nog aangenaam was) een rondje via Rotterdam naar Hoek van Holland en via Den Haag terug. Daar aan de kust was het nog best aangenaam op zich. Maar toen ik vanuit Den Haag in Amersfoort weer de trein uit stapte was het me daar toch benauwd warm.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door DDietzen »

In Stockholm was het de afgelopen week enorm zweten: constant zon en tot wel 33 graden, natuurlijk niet zo warm als in Nederland maar toch heet genoeg om het onaangenaam te maken. Nu zit ik in Oslo met miezerig weer en 16 graden en verlang ik ineens naar mijn winterjas :lol:
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Chrysa »

Op de spoorlijn van Oslo naar Bergen waren de meren zelfs nog bevroren 3 weken geleden. Ik was erg blij met m'n regenjack. *O*
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Ik was vanmorgen op de roeibaan, daar was het heerlijk maar thuis en in de stad is het behoorlijk warm. En net zo dat ik steeds twijfel of alles nou open of juist dicht moet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daniel »

Het werd uiteindelijk toch koeler dan het binnen was buiten, dus vannacht toch maar de boel open gezet hier.
Viel gelukkig ook mee met lawaai: ze zijn hier sinds gisteravond bezig een spoorwegovergang te vernieuwen maar daar heb ik vooralsnog weinig van gemerkt. ***Klopt af***
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door AppleMoose »

DDietzen schreef: zo 24 jul 2022, 21:37 In Stockholm was het de afgelopen week enorm zweten: constant zon en tot wel 33 graden, natuurlijk niet zo warm als in Nederland maar toch heet genoeg om het onaangenaam te maken. Nu zit ik in Oslo met miezerig weer en 16 graden en verlang ik ineens naar mijn winterjas :lol:
Ik weet niet welke dagen je er precies was natuurlijk, maar maandag in de middag is er nog wel regen geweest en ook vrijdagmiddag heb ik nog wel wat gespetter gevoeld, al stelde dat heel weinig voor. Dinsdag was het ook prima uit te houden, althans, op Skansen, in de stad zelf zal het vast warmer hebben aangevoeld. Woensdag en donderdag waren wel erg warm inderdaad :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door DDietzen »

Ik kwam dinsdag aan en ging zaterdag weer weg. Die spatjes op vrijdagmiddag moet ik dan op de een of andere manier gemist hebben, ondanks dat ik de hele middag buiten rondstruinde.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Hier in Rotterdam Nesselande is het qua temperatuur een stuk aangenamer ten opzichte van gisteren. En er viel vanochtend rond 10:00 uur een klein buitje regen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

Soms lijkt het alsof de weersvorspelling geknobbeld wordt: Gisteren heb ik hier: www.wetter.com het weerbericht voor lange termijn opgezocht. Voor zondag/maandag 14./15.08. was er sprake van 40 en 42 graden. Nog geen 24 uurtjes later vermeldt dezelfde bron voor dezelfde dagen maar liefst nog 21 resp. 16 graden..... _O-
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door trolly »

Heerlijk woord, ICE11 — maar in Nederland weet echt niemand meer wat knobbelen is :')

Overigens is een weersverwachting op die termijn per definitie notoir onbetrouwbaar, omdat er elke dag een stapel onzekerheden op eerdere aannames gestapeld wordt. Het eindresultaat is dus niet veel anders dan gokken. Of je je daarover moet verbazen is de volgende vraag.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door waldo79 »

Inderdaad, trolly. Maar waarom doen weerbureaus uitspraken over een periode tot 14 dagen vooruit?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door trolly »

Ze houden kennlijk wel van een gokje 8-)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

In dit kader las ik overigens onlangs een interessant interview met een meteoroloog van de DWD (het Duitse KNMI): Het is geen wonder dat het Amerikaanse weermodel zo populair is. Door de andere rekenmethode tegenover de Europese modellen neigt dit model op lange termijn naar extremere waarden, die op hun beurt weer goed te gebruiken zijn voor krantenkoppen!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door trolly »

Wat ik dus niet snap, is dat je je voorzien van die kennis verbaast over de uitkomsten, terwijl je dus weet dat je die kan verwachten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

Ik ben niet verbaasd over de extrema maar over het verschil van maar liefst 50 % in nog geen 24 uur.... :Y
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Voorlopig ben ik de dag begonnen met een verkoelend plonsje, erg fijn met zulke temperaturen. *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten