Weerberichtengekwek

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daniel »

Hier in Amersfoort lijkt iedereen maar vast begonnen om nog wat van het vuurwerk te zien, maar ondertussen wordt het ook hier flink mistig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Cas »

Ik kon in Utrecht een uurtje geleden al nauwelijks de overkant van de (toegegeven best brede) straat zien, dus dat wordt nog wat vanavond.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

Ik heb het idee dat het in Rotterdam het zicht het laatste half uur beter is geworden, maar zeker niet optimaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Z2N »

Nou zou het natuurlijk al eerder stoppen vanavond, maar de laatste ritten van Arriva in Friesland en Lelystad hebben vanwege de mist niet meer gereden (Arriva). In Lelystad was het zicht om 20:00 minder dan 20 meter.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Ik heb het idee dat het in Rotterdam het zicht het laatste half uur beter is geworden, maar zeker niet optimaal.
Hier in Rotterdam Nesselande hing er rond zonsondergang dichte mist. Deze mist is nu in zijn geheel weer verdwenen / opgelost.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Durashift »

Het is heel raar met die mist. Zo is het er wel.. zo is het weer weg... :?:

Vanmiddag van huis met stralende zon.. in Wageningen dichte mist. Trekt het daar open, volop zon 'lekker weer zo' dacht ik nog toen ik de Hoogvliet instapte voor een paar boodschappen.. Kom ik weer buiten.. dichte mist en waterkoud.. :shock: :twisted:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Dat was her hier in Rotterdam Nesselande op oudjaarsdag ook. 's middags was het gewoon helder met een zonnetje erbij. Tegen zonsondergang werd het zeer mistig en in de loop van de avond trok de mist weer op. De jaarwisseling verliep met helder zicht.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Aking »

Volgens de interwebz heeft het GESNEEUWD!!1!1!EEN!1! in Grunn en Drentn, waar blijven de verslagen van onze fapperts ter plaatse? :o
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door JordiBrabant »

Die fapperts zijn natuurlijk ingesneeuwd en volledig van de buitenwereld afgesloten. Pas wanneer de staatsomroep een helicopter voor reportagebeelden stuurt, weten we hoe het er in het noorden des lands aan toe gaat.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10553
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door trolly »

Aking schreef:Volgens de interwebz heeft het GESNEEUWD!!1!1!EEN!1! in Grunn en Drentn, waar blijven de verslagen van onze fapperts ter plaatse? :o
't Was bar en boos:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door isadora »

Visvliet is er zelfs nooit meer bovenop gekomen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10553
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door trolly »

Nope. Van de bruisende metropool die het was is het verworden tot een gat van het niveau van Hoogeveen — alleen dan zonder sprinter -o-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Vinny »

Maar dat komt omdat ze in Den Haag nooit rekening houden met de belangen in de provincie. Er was gewoon een HSL-lijn gepland over de Afsluitdijk met een station in Visvliet. Dat had men maar zo moeten uitvoeren dan waren er vanzelf wel hippe koffiebarretjes gekomen en een dierenpark. :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Z2N »

Voor wie dacht dat NS voorzichtig doet en wel erg snel grote maatregelen neemt bij verwacht slecht weer: het gras is niet altijd groener bij de buren. Vrijwel alle treinmaatschappijen in Engeland en Wales draaien komende zondag een aangepaste dienstregeling, vanwege het verwachte stormweer. Storm Ciara gaat vanaf zondagochtend huishouden, met aardig wat regen maar vooral veel wind. In heel Engeland zijn windstoten van 100 km/h mogelijk, in Kent richting 120 km/h. De impact verschilt per vervoerder en ook niet alle vervoerders hebben de stormdienstregeling al af, maar Southeastern remt alle treinen af tot 80 km/h en Grand Central heeft al zijn treinen preventief afgeschaft.

Ook in Nederland gaat het hard waaien zondag, met aan het einde van de middag windstoten van meer dan 100 km/h, maar onze geliefde Nederlandse Spoorwegen hebben nog geen preventieve dienstregelingsuitdunning aangekondigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Twee keer raden wie er zondag de hele dag op de Oostzee zit.

(Al zal het daar best mevallen, de Noordzee lijkt me geen pretje met zulk weer.)
Laatst gewijzigd door Tom024 op vr 07 feb 2020, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Z2N »

We leven gelukkig in 2020, golfhoogtevoorspelling is een ding. Geniet ervan, en behouden vaart! :P
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Z2N »

Of wij in Nederland een uitgedunde dienstregeling krijgen wordt aldus ProRail trouwens morgenochtend beslist.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Z2N schreef:We leven gelukkig in 2020, golfhoogtevoorspelling is een ding. Geniet ervan, en behouden vaart! :P
Weer wat bijgeleerd. *bus*

Overigens: bij DB is van zondag tot dinsdag de Zugbindung geannuleerd, dus je kunt met elke willekeurige trein naar je bestemming.
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Cas »

Natuurlijk reis ik die zondag Kopenhagen - Utrecht :') ik neem een relatief late trein naar Hamburg, en het lijkt me dat de Zugbinding niet is opgeheven voor die trein. Hopen dus dat m'n overstappen van drie kwartier en anderhalf uur het houden, want als die in de soep lopen heb ik weinig vertrouwen het alternatief, met krappere aansluitingen naar de RB61.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Z2N »

Nou ja, de Denen hebben sowieso geen treinbinding, en de Duitsers hebben alle treinbindingen opgeheven. Ga anders lekker eerder weg! *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Dat lijkt me bij uitstek de regio waar je er het meeste laat van hebt. Ik zou absoluut vroeger vertrekken, indien mogelijk.
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Cas »

Dat ben ik zeker van plan, zeker als ik zonder problemen een eerdere trein kan nemen. Ik sta toch net wat liever om 1 uur in Hamburg dan om 4 uur, als ik dit zo hoor. Vanuit Hamburg kom ik dan op een of andere manier wel naar Nederland, zeker zonder Zugbinding.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

Hier overtreffen zich de verschillende media momenteel met "goede" raadgevingen zoals bij voorbeeld dat men tijdens de storm niet in de bos moet gaan, het auto niet onder een boom parkeren, ...... Ik vraag me echt af waar het gezonde verstand van de mensen is heengegaan, dat men zoiets nog extra moet uitleggen! _O-
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

Dankzij "Ciara" en de versnelde jetstream haalde een British Airways Boeing 747 vannacht met 4u 56m de record voor de snelste vlucht van new york naar london van een "gewone" vliegtuig ooit: https://www.independent.co.uk/travel/st ... 25396.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Z2N »

Ondertussen is het weer echt naar geworden bij de Britten. Windvlagen van meer dan 150 km/h in Wales, Zuid-Engeland en Schotland, en in Noord-Engeland komt er zoveel water naar beneden dat de luchtalarmen afgaan vanwege overstromingsgevaar. Beelden van BBC Yorkshire zijn erg duidelijk, de buienband die nu boven Yorkshire ligt trekt nu onze kant op.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten