Weerberichtengekwek

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Wannes »

Ik heb helaas de pech van een combinatie van een oud gebouw met bijbehorende dikte van de buitenmuren (die zijn ijskoud, ook van binnen), slechte isolatie en geen direct zonlicht.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Kalil Nieuw »

Wie vanmiddag in Doetinchem was, heeft 20 mm op z'n kop gekregen! :lol:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Voor alle hooikoortslijders (m/v/x) hoop ik dat er binnenkort een buitje aan komt, had er vandaag erg veel last van.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Kalil Nieuw »

Er zijn plekken dat op korte termijn zelfs echt regen krijgt. In de nacht naar donderdag komt er een storing met regen over Nederland. Er kunnen op sommige plekken een aantal millimeters vallen. Maar vooral ook voor de huidige extreme droogte die er nu is, zet dat zowat geen zoden aan de dijk.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Ik ging net zonder jas naar de fysio en toen vielen er wat druppels maar voor de hooikoorts helpt dat niet helaas
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daniel »

Vandaag vielen me vooral de best grote temperatuurverschillen over relatief korte afstand op: toen ik in De Klomp in de bus stapte was het aldaar toch echt een stuk warmer dan toen ik er in Amersfoort weer uit stapte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Kalil Nieuw »

Overigens leken we vanaf na de regen op donderdagnacht een zeer droge periode tegemoet te gaan maar dat wordt betwijfelt. Volgende week is er vaak redelijk wat bewolking (niet echt van dat zonloze gedoe) en liggen buien boven Engeland en Frankrijk op de loer. Die komen ook onze kant op. Maar het wordt alsnog in vooral het zuidoosten van Nederland waarschijnlijk lokaal echt heet met kans op 30+.

Als je het zo bekijkt zullen het van die zomerse onweersbuien zijn die vooral concentreren op het binnenland en daar heel actief kunnen worden.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Wubbo »

Het regent :shock:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Michael »

Hier in Oosterhout heeft het gisteravond ook een tijdje flink doorgeregend
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door umbusko »

Wordt het dit weekend strandweer of niet? U kunt nu nog inzetten. 8-)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ArrivaBas »

Sinds wanneer is Nederland gespiegeld op de weerkaarten? Ik was toch echt in de veronderstelling dat de onweersbuien vooral in het oosten zouden manifesteren, en niet hier in het westen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... niets is zo onvoorspelbaar en veranderlijk als het weer :s ;) .
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Zojuist gesignaleerd in Gorinchem: een bui. :shock:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Hier in Rotterdam Nesselande viel rond 12:00 uur eindelijk ook weer eens een kleine bui.

En ... eindelijk waait er weer eens een westenwind. Kan ik deze week eindelijk van mijn oostenwind verkoudheid af komen.

Edit 14:15: Om 13:45 kwam de tweede bui van de dag naar beneden.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Ardan »

Er leek een hele buienlijn aan te komen, maar afgezien van de drie druppels op het raam heb ik nog niks van regen gemerkt..
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Wubbo »

Toen ik naar de stad liep voor een lunchafspraak met collega's was er geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om een jas aan te doen of een plu mee te nemen. Toen ik thuiskwam heb ik maar een droog shirt aangetrokken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daniel »

In Ede kwam het rond een uur of 9 met bakken uit de hemel en daarna was het enkele uren vooral heel benauwd warm. Aan het eind van de middag was, na tussentijds nog een minder zwaar buitje, echter nog maar een graad of 20.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door TffpaA »

Wubbo schreef: ma 16 mei 2022, 21:43 Toen ik naar de stad liep voor een lunchafspraak met collega's was er geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om een jas aan te doen of een plu mee te nemen. Toen ik thuiskwam heb ik maar een droog shirt aangetrokken.
Wet T-shirt lunches.

Cool 8-)
🗣
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Kalil Nieuw »

Verder was die temperatuur vandaag ook opmerkelijk. Op veel plekken landinwaarts was het zelfs even warmer dan gisteren met ruim 27 graden en hier in Charlois was het met 24 graden zeker niet onaangenaam.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Kalil Nieuw »

In samenwerking met DTN en WCS heeft weer.nl de zomerverwachting 2022 geproduceerd:

https://www.weer.nl/nieuws/2022/zomerve ... vrij-droog

Het lijkt er veelal op dat we een warme zomer krijgen met een zomer die iets aan de droge kant verloopt maar ook zullen er periodes zijn met veel zware buien. Als het gaat om veel regen dan maakt de julimaand daar het grootste kans op maar diezelfde maand valt ook onder één van de warmste.

Toegevoegd bericht om 0548: laten we gewoon hopen dat het een mooie zomer wordt en niet zo verschrikkelijk als vorig jaar.
Laatst gewijzigd door Kalil Nieuw op di 17 mei 2022, 05:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door dennistd »

Wubbo schreef: ma 16 mei 2022, 21:43 Toen ik naar de stad liep voor een lunchafspraak met collega's was er geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om een jas aan te doen of een plu mee te nemen. Toen ik thuiskwam heb ik maar een droog shirt aangetrokken.
Ik heb dus wel een jas meegenomen vanmiddag, en prompt vergeet je hem dan (bijna) bij elke buswissel... :roll:
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Kalil Nieuw »

Potentieel zeer zwaar weer opkomst morgenavond in oosten en zuidoosten Nederland, Duitsland en Polen: Arome berekend windvlagen tot 260 km per uur. Mogelijk komt dat door het ontstaan van een Derecho. Dat kunnen Amerikaanse taferelen worden wat voor Europese begrippen zeer zeldzaam is en we nagenoeg nooit in Nederland zien.

https://www.weer.nl/nieuws/2022/morgen- ... zwaar-weer
Laatst gewijzigd door Kalil Nieuw op do 19 mei 2022, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door waldo79 »

De zwaarte van de buien hangt af van de temperatuur. Hoe hoger de temperatuur, hoe zwaarder de buien.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ArrivaBas »

Ik zit nu in de Sprinter van Breda naar Dordrecht, en in rijrichting links zie ik een gitzwarte lucht.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Etienne »

In Spijkenisse komt het wel goed uit de lucht zetten; ff de ramen van kantoor opengezet en de frisse lucht naar binnen laten waaien. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten