Weerberichtengekwek

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Of een roeievenement vrijdag en zaterdag 🙈 ik ben verantwoordelijk voor de veiligheid dus ik hoop vooral niet dat het dan gaat onweren.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Kalil Nieuw »

ODRAIL schreef: wo 15 jun 2022, 22:04 Hopelijk is dit geen opmaat voor een (hele) hete zomer :s .
Ik ben wel blij met de terugkomst voor wat hogere temperaturen in tegenstelling tot vorig jaar. Nou is het wel zo dat exact een jaar geleden ook zulke tropische temperaturen hadden op ongeveer dezelfde data. De juliverwachtingen zien er goed uit voor de zomerliefhebbers dit jaar maar dat was vorig jaar ook zo waar een niet al te goed resultaat uit kwam. Dus het blijft spannend.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Z2N »

In Frankrijk geldt vandaag code rood in 12 departementen in het zuidwesten van het vasteland vanwege de extreem hoge temperaturen (tot 40 graden), in nog eens 25 departementen geldt code oranje. In de gebieden waar code rood geldt valt het openbare leven deels stil, zo mogen kinderen thuis blijven en geldt er een samenscholingsverbod op buitenlocaties en in binnenlocaties waar geen airconditioning beschikbaar is. Ook worden er extra maatregelen getroffen om waakzaam te blijven op de gezondheid van ouderen (Franceinfo, France 3 Aquitaine).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Weinig geslapen vannacht, wat er ongetwijfeld mee te maken heeft dat het nu nog steeds 20 graden is buiten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

Geslapen als een betonblok (komt misschien ook omdat ik na de trouwerij pas om half twee in bed lag), bij het wakker worden ontdekt dat het in Valkenburg al/nog 26 graden is :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door dennistd »

Buiten is het hier 28,8 en binnen een heerlijke 20,5 *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Hainje »

Was gisteren een ontzettende plaknacht, gelukkig heb ik sinds kort een grote ventilator. Die heeft de gevoelstemperatuur in mijn slaapkamer wel met een paar graden naar beneden gekregen. *O*
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Z2N »

Ik had gisterenavond na een kleine bui de balkondeur open laten staan, in de hoop dat het binnen wat af zou koelen. Dat is gelukt, maar nu ben ik wakker geworden van het stevige onweer boven Zeist. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Het is wel flink afgekoeld, er is hier ook aardig wat regen gevallen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ArrivaBas »

Een zeer attente klant gaf mij gisterenmiddag geen kleingeld als fooi, maar een ijsje. *O*
Maar ook hier is het flink afgekoeld dankzij een knetterende start van de dag.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Michael »

Mijn nachtrust werd vannacht verstoord door een flinke regen en onweersbui
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door TffpaA »

Luxeproblemen: vorig jaar hebben we airco laten installeren, met drie units (huiskamer, slaapkamer, werkkamer). Maar de laatste twee units hebben kuren: na verloop van tijd gaan ze lekken. Het probleem is erg hardnekkig, want de monteur is al een paar keer langsgeweest (schot voor open doel - benieuwd wie 'm er als eerste in knalt).

Nou ja, dan maar koelen op de ouderwetsche manier, met de ramen wijd tegen elkaar open. Scheelt ook weer energieverbruik, dus ellek nadeel hep se foordeel, denk ik dan maar.
🗣
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Kan je dan niet in de woonkamer slapen?

Ik schrok vannacht ook wakker van onweer en heb nog wat stekkers eruit getrokken. Daarna wel weer geslapen en nu proberen de warmte uit huis te krijgen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door TffpaA »

Daantje schreef: vr 24 jun 2022, 08:43 Kan je dan niet in de woonkamer slapen?
Ik ben een enorm groot fan van mijn eigen bed - en om dat nu naar de huiskamer te verplaatsen voor één nacht...

Maar goed, gelukkig had ik nog een ventilatortje, dus met een raam een beetje open (het kan niet helemaal open want katten en die mogen niet naar buiten maar willen wel bij ons op bed liggen want anders gaan ze de hele nacht zitten mauwen) en dat ding aan was het best te doen.

Maar zoals ik al zei: luxeproblemen.
🗣
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Het was hier in Rotterdam Nesselande afgelopen nacht ook een aardig klank en lichtspel. Ook is er aardig wat regen gevallen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

Temperatuurkaart van https://www.buienradar.nl/nederland/tem ... emperatuur is momenteel leuk om te zien: In Hoek van Holland zijn het lekkere 13,5 graden en in de buurt van Enschede maar liefst nog 27,7. Hier is het kwik binnen de afgelopen 1,5 uur ook met 12 graden gedaald en mijn vat voor gietwater weer helemaal gevuld! :Y
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Kalil Nieuw »

Er doemen wel indrukwekkende weerartikelen op voor de mogelijk extreme temperaturen komende weken.

Zoals deze: https://www.weer.nl/nieuws/2022/er-broe ... ge-termijn
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door waldo79 »

Eerst maar aanzien.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Voor alsnog lijkt het een op luchtfietserij van diverse weerbureaus. Maar een dat er af en toe in deze tijd van het jaar in het zuiden van ons land (Limburg) een keertje 30 graden gehaald kan worden is heel normaal.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

Kalil Nieuw schreef: wo 06 jul 2022, 15:56 Er doemen wel indrukwekkende weerartikelen op voor de mogelijk extreme temperaturen komende weken.
Zoals ODRAIL al schreef: Luchtfietserij. In de voorspelling voor lange termijn had men eerst voor aanstaande zondag voor onze regio nog 40 graden vermeld. Deze prognose werd dan met elke dag weer verminderd en inmiddels is men bij een grad of 23. _O- Maar 40 graden zijn toch even mooi voor de krantenkoppen....
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door TffpaA »

De 40 graden komt in Utrecht nu op dinsdag door:

Afbeelding

Maar inderdaad - met zulke steeds frequenter wordende confrontaties met de gevolgen van klimaatverandering, is het soms maar beter om het op 'de media' te gooien.
🗣
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

Hete zomerdagen, ook meerdere achter elkaar, had men ook al tientallen jaren geleden als er van klimaatverandering nog geen sprake was.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door TffpaA »

Niet met de huidige frequentie, en de kans dat het überhaupt ergens in Nederland 40 graden zou worden was 20 jaar geleden feitelijk nihil. Nu ziet het ernaar uit dat het voor de tweede keer in slechts 3 jaar tijd weer raak gaat zijn.

Maar goed, blindheid is dus ook een keuze, kennelijk.
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door trolly »

De opvatting dat er "tientallen jaren geleden" nog geen sprake zou zijn geweest van klimaatverandering is typerend naïef.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door waldo79 »

Het is een almaar doorgaand proces, klimaatverandering. Alleen is er meer duidelijkheid over de menselijke invloed op klimaatverandering.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 32 gasten