Weerberichtengekwek

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Cas »

Hier in midden-Belgie heeft het vanochtend al flink geregend voordat ik überhaupt wakker was, en is het nog een tijdje doorgegaan ook. Flink afgekoeld daardoor, mocht ook wel.
請勿靠近車門
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door cassie127 »

Suus schreef: zo 18 jun 2023, 17:15 Het is warmer en benauwder dan gisteren en ik heb nog steeds geen regen gezien, hoewel de weerapp al meerdere keren heeft aangegeven dat het echt zou regenen. Ik zweet dan ook peentjes op het moment.
Hier is het aan het regenen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: zo 18 jun 2023, 17:15 Het is warmer en benauwder dan gisteren en ik heb nog steeds geen regen gezien, hoewel de weerapp al meerdere keren heeft aangegeven dat het echt zou regenen. Ik zweet dan ook peentjes op het moment.
Hierbij zijn twee dingen mogelijk:

Of de weerapp zit er naast.

Of het regent, maar de regen is al verdampt voordat het de grond bereikt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Ik vind het ook klam en benauwd. Ik was een rondje wandelen maar daar was het geen aangenaam weer voor. Het is al een paar keer harder gaan waaien dat ik dacht, nu gaat er een bui vallen maar het is nog steeds droog.
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Bemined »

Ik heb het niet bewust zien regenen, maar zag op een gegeven moment wel enkele druppels op het raam dus de buienradar zat er niet helemaal naast.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daniel »

In Amersfoort viel begin van de middag nog wel wat lichte regen. Die hogere luchtvochtigheid is in huis ook wel te merken, want daar voelt het nu een stuk klammer warm dan de afgelopen tijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door VIRM »

Beetje miezerregen hier en in Utrecht. Hopelijk gaat het vanavond een beetje goed regenen, zodat het wat minder benauwd wordt.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Gisteravond heeft het in Rotterdam nog even geregend.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ArrivaBas »

Het KNMI heeft iets na lunchtijd code oranje afgegeven voor het hele land met uitzondering van Noord-Holland, Friesland, Groningen en de Wadden (hoewel daar nog steeds code geel zal gelden). De verwachting c.q. waarschuwing van ESTOFEX (European Storm Forecast Experiment) ziet er als volgt uit:
Afbeelding
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Etienne »

Het was inderdaad stik-benauwd vandaag.
Ook een klap van de warmte als je een koel kantoor uit stapt. :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ArrivaBas »

Ik moest vanavond invallen voor een collega-bezorger, maar ik denk dat die daar niet rouwig om zal zijn. Het heeft in Dordrecht flink geregend, maar niet per se uitzonderlijk veel. Alleen rond een uur of vijf stond er daadwerkelijk een laagje water van een paar millimeter op de weg.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door VIRM »

Hier heeft het begin van de avond lekker hard geregend. De temperatuur ging van 29 graden naar 18/19. Nu hoop ik op wat onweer, zodat het minder benauwd wordt.
Beul van de blindegeleidelijn
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Kalil Nieuw »

Hier heeft het tijdens de namiddag en avond ook hard geregend. Het kwam echt met bakken uit de lucht. Dat was wel nodig na al die 5 weken geen ene drup, maar voorlopig denk ik wel weer voor de laatste keer.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

De voorspelling is dat er vanaf volgende week maandag weer een kleine kans is op neerslag.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Hainje »

In Rotterdam e.o. misschien, maar hier in Tilburg staat al enkele dagen een millimetertje of 12 á 13 voorspeld voor morgen.
🍉
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door VIRM »

Onweer bleef gisteravond helaas uit, dus het is in de loop van vandaag weer wat benauwder aan het worden.
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Hainje schreef: wo 21 jun 2023, 12:12 In Rotterdam e.o. misschien, maar hier in Tilburg staat al enkele dagen een millimetertje of 12 á 13 voorspeld voor morgen.
Voor het zuiden en oosten verwacht Erwin Kroll morgen buien ja, laten we het hopen.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door VIRM »

Erwin Krol? Was die niet met pensioen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Hainje »

Ja allang, maar was wel zo'n beetje de bekendste weerman gedurende mijn (en wellicht ook Tom's) jeugd.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door trolly »

En waarom zou je na je pensionering niks meer mogen verwachten, nietwaar? Het moet toch ook niet gekker worden dit land (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door VIRM »

Hainje schreef: wo 21 jun 2023, 14:20 Ja allang, maar was wel zo'n beetje de bekendste weerman gedurende mijn (en wellicht ook Tom's) jeugd.
En ook tijdens mijn jeugd. ;) Was ook mijn favoriete weerpresentator met een leuke eigen stijl en humor. De presentatoren van vandaag lijken allemaal qua presentatie heel erg op elkaar.
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door dennistd »

Om maar even in spoorse termen te blijven:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Hainje »

VIRM schreef: wo 21 jun 2023, 15:24 En ook tijdens mijn jeugd. ;) Was ook mijn favoriete weerpresentator met een leuke eigen stijl en humor. De presentatoren van vandaag lijken allemaal qua presentatie heel erg op elkaar.
Eensch, al vond ik John Bernhard (RTL) ook altijd wel een epische kerel.
🍉
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

Een beetje voorzichtigheid met betrekking tot de voorspelde onweersbuien is goed, maar aangespoord door de media die elkaar al de loef afsteken met gruwelijke waarschuwingen (tornados!), lijken sommige mensen hun gezond verstand te verliezen nog voordat het onweersfront arriveert. Alleen al op basis van de voorspelling zijn in Rheinland-Pfalz enkele scholen vandaag gesloten "om veiligheidsredenen"....
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door JordiBrabant »

Is de voorzichtigheid in RLP niet ook een les uit de overstromingen twee jaar geleden? Het moeilijkste van dit weer is dat het moeilijk is om te voorspellen waar precies de regen valt, dus waarschuwingen zijn vrij grofmazig.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 170 gasten