Weerberichtengekwek

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ArrivaBas »

De eerste onweersbui van het jaar wordt direct aangekondigd door een donkerblauwe shelf cloud. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Hier in Rotterdam Nesselande zijn tot nog toe naar een paar druppels gevallen. Maar als ik zie (op de buienradar) wat er nog aan moet komen :shock: :? .
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ArrivaBas »

Tot nog blijft het hier qua onweer bij voorspellen in de verte. Al denk dat dit mogelijk een van de zwaarste buien wordt die ik heb meegemaakt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Hier in Rotterdam Nesselande valt het ook nog wel mee. Maar er was een half uur geleden (toen was het nog licht) wel een inktzwarte lucht te zien die langzaam naderbij komt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Hainje »

Vanuit mijn flatje zie ik de onweersbuien alweer boven Turnhout hangen. Hier valt het tot op heden nog wel mee.

Al ontspringt de Reeshof vaak de dans heb ik het idee, of de afwatering is het gewoon beter en moderner dan in de binnenstad. Waardoor hetgeen dat er valt ook minder overlast geeft.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

Mijn huis wordt op dit moment door de wasstraat getrokken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Hainje »

*neuriet Carwash*
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

@Hainje: Voor Tilburg valt het inderdaad mee. Maar als ik op de buienradar naar Maastricht / Limburg kijk en ik reken dit even verder door dan krijgen wij hier in Rotterdam Nesselande die bui rond 04:00 / 05:00 uur over ons heen :? .
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Het gaat hier nu ook flink los met onweer en veel regen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daniel »

Amersfoort zit net ten noorden van de buienlijn, hier valt vooralsnog helemaal niets...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door cassie127 »

ArrivaBas schreef:Tot nog blijft het hier qua onweer bij voorspellen in de verte. Al denk dat dit mogelijk een van de zwaarste buien wordt die ik heb meegemaakt.
Kan de windhoos die ik hier heb meegemaakt niet tippen. Overigens de Windhoos niet gezien, maar de gevolgen ervan nog wel. In een klein deel van Raalte zuid is het geweest, Terwijl men in Raalte Noord er helemaal niets van meegekregen heeft.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1499
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door JordiBrabant »

Hainje schreef:Al ontspringt de Reeshof vaak de dans heb ik het idee, of de afwatering is het gewoon beter en moderner dan in de binnenstad. Waardoor hetgeen dat er valt ook minder overlast geeft.
De Reeshof is minder versteend dan dan de binnenstad, dus water trekt veel makkelijker de grond in. Daarnaast is er ook veel ruimte ingericht om de neerslag te kunnen vasthouden.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Hier is duidelijk wel een fris buitje gevallen, maar ik ben er niet wakker van geworden, dus qua onweer zal het wel mee zijn gevallen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Na de zware regen en onweersbuien van gisteravond vielen de buien die afgelopen nacht gevallen zijn wel eer mee. Deze vielen niet zo zwaar uit als dat ze voorspeld waren.
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Gebruikersnaam »

Buienradar beweert ondertussen al 3 kwartier lang dat het over 5 minuten moet gaan regenen, maar behoudens wat gerommel is het hier nog hartstikke droog :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... zelf vind ik de regenradar van Weerplaza betrouwbaarder.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op zo 14 jun 2020, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door trolly »

Doe mij maar de regen van het KNMI.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Alargule »

Mijn god, is het weer nu ook al opgesplitst in concessies? Doet u mij dan maar de zon van Zonnatura, alstublieft.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

Doe mij maar de zon van Sun Drop :Y

Afbeelding

En verder heeft het vanochtend al geregend. Klaar nu, morgen weer regen ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Alargule schreef:Mijn god, is het weer nu ook al opgesplitst in concessies? Doet u mij dan maar de zon van Zonnatura, alstublieft.
Nee ... het weer is niet opgesplitst in concessies. Maar de berichtgeving over het weer (dus het weerbericht) wel.
Alargule

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Alargule »

Ehrww mah gehrwwd!!!1! :shock:

En patchen die hun computers allemaal wel?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Aking »

Nou, mijn buienalarm was daarstraks flink van het padje, 0 graden, 0 wind en een bui bleef op dezelfde plek hangen voor een uur :')
Alargule

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Alargule »

Ja, die zitten zeker nog op een oude versie van Windhoos!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Vroeger had je gewoon het weerbericht van het KNMI (de overheid). Maar sinds de jaren '90 van de vorige eeuw moest de het geven van weerbericht door commerciële partijen gedaan worden(dit is te danken aan Europese wetgeving die later (rond het jaar 2000) weer is ingetrokken). En daardoor hebben wij hier in ons land verschillende bureaus die een weerbericht maken op basis van de gegevens die o.a. van het KMNI af komen.
Alargule

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Alargule »

En sindsdien is het weer helemaal van het padje. Zie je nou wel: marktwerking is helemaal nergens goed voor!1!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 154 gasten