Die spammer schreef: [Advertised Thing is a website with blabla]
Despite its popularity, Advertised Thing operates in a legal gray area. It often provides content without proper licensing, which can lead to potential issues for both the website and its users. Additionally, the site might be plagued with ads and pop-ups, which can be a nuisance.
For those looking for legal and safe alternatives to Advertised Thing, subscribing to streaming services like Netflix, Disney+, Hulu, or Amazon Prime Video can be a better option. These platforms offer a wide range of animated content, ensuring high-quality streaming and supporting the creators of the shows.
Doe iets aan de spammers!
-
Re: Doe iets aan de spammers!
Weer 2 keer raak de afgelopen dagen. Wel grappig, de AI-gegenereerde tekst zegt zelf dat het product dubieus is:
Kijk daarnaast voor de gein eens naar de lijst met nieuwe leden (= ledenlijst, gesorteerd aflopend op 'lid geworden op'). Een opvallende stijging in het aantal nieuwe leden dit jaar, zeker als je dat afzet tegen voorgaande jaren - toen werd het jaar op jaar alleen maar minder. Ik durf er mijn hand wel voor in het spreekwoordelijke vuur te steken dat 90% daarvan gewoon spam- en botaccounts zijn.
-
En bij diegenen die een website hebben ingevuld is dat vaak zelfs duidelijk te zien.
Dan doen ze in elk geval hun best om de reclame enigszins eerlijk te houdenDionysusnu schreef: ↑do 04 jul 2024, 09:19 Wel grappig, de AI-gegenereerde tekst zegt zelf dat het product dubieus is
Worden die account dan ook verwijderd
Jouw account is er ook nog steeds, dus kennelijk niet
Over het algemeen worden de accounts geblokkeerd maar niet direct verwijderd.
Op welke termijn worden deze dan wel verwijderd?
Daar is geen vaste termijn voor. De spam accounts lijken echter wel vaker voor te komen dus een opschoonactie zal vast nog volgen.
We hebben weer een geval waarbij de ene spammer een vraag stelt en de andere spammer erop reageert.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Zou een voorportaal bij aanmelden niet een idee zijn?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Dat is er feitelijk nu ook al, een aanmelding moet bevestigd worden.
De twee spammers die een onderonsje hadden zijn inmiddels ook al verdwenen en ik heb tegelijk wat andere vermoedelijke spamaccounts verwijderd.
De twee spammers die een onderonsje hadden zijn inmiddels ook al verdwenen en ik heb tegelijk wat andere vermoedelijke spamaccounts verwijderd.
Het wordt nog erger, nu begint Suus ook al te spammen (in de vorm van een nepcitaat door een spambot waarin Suus zogenaamd een spamlink deelt en de spambot daarop reageert).
-
Misschien toch tijd om een verificatie toe te voegen voordat accounts zichtbaar een bericht kunnen plaatsen. Zo'n vraag van "waar staat de afkorting OV voor" bij het aanmaken bijvoorbeeld. Of handmatig het eerste bericht door een roodjas laten bekijken voordat het publiek wordt.
- AppleMoose
En nog in het Frans ook, helemaal de taal van Suus Had het al gemeld bij de roodjassen overigens, dus het bericht zal spoedig verdwijnen.
En blandning av sött och salt.
Heb je echt zo'n last van de spammers? Of is het gewoon opbouwende kritiek? Bij sommige leden krijg ik heel erg de indruk dat ze het de beheerders nog net niet kwalijk nemen dat er überhaupt van dergelijke spamberichten op het forum verschijnen.Dionysusnu schreef: ↑za 13 jul 2024, 17:55 Misschien toch tijd om een verificatie toe te voegen voordat accounts zichtbaar een bericht kunnen plaatsen. Zo'n vraag van "waar staat de afkorting OV voor" bij het aanmaken bijvoorbeeld. Of handmatig het eerste bericht door een roodjas laten bekijken voordat het publiek wordt.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
-
Slechts als opbouwende kritiek bedoeld. Ik neem het de beheerders uiteraard niet kwalijk. Relativerend valt de overlast inderdaad wel mee
- Zugführer
- OVNL-beheerder
Als ik het me goed herinner hebben we een tijdje het handmatig goedkeuren van nieuwe accounts aan gehad, dat zouden we weer aan kunnen zetten als de overlast toe blijft nemen.
Dat heeft echter ook weer nadelen natuurlijk voor nieuwe bezoekers die wel van goede wil zijn.
Zo'n checkvraag hebben we trouwens ook een tijdje gehad volgens mij, maar ik verwacht dat AI-accounts dat ook wel makkelijk zullen kunnen omzeilen.
Dat heeft echter ook weer nadelen natuurlijk voor nieuwe bezoekers die wel van goede wil zijn.
Zo'n checkvraag hebben we trouwens ook een tijdje gehad volgens mij, maar ik verwacht dat AI-accounts dat ook wel makkelijk zullen kunnen omzeilen.
-
Ik weet niet of phpBB of een eventuele extensie deze mogelijkheid biedt, maar zou het een optie kunnen zijn om bij nieuwe gebruikers de eerste x berichten te monitoren? Dat zou dan namelijk betekenen dat nieuw geregistreerde gebruikers bij de eerste berichten inhoudelijk moeten reageren.
Het lijkt mij dat daarmee de meeste spam van bots al wordt afgevangen door het forumbeheer voordat het zichtbaar wordt op het forum.
Het lijkt mij dat daarmee de meeste spam van bots al wordt afgevangen door het forumbeheer voordat het zichtbaar wordt op het forum.
Dat is afhankelijk van hoe die toegepast wordt. Als ik de extensies Sortables Captcha en hCaptcha zo zie, lijken die aardig geschikt voor het afschermen van AI-accounts. Ik weet alleen niet welke optie/extensie er destijds gebruikt is.
Phpbb heeft de functie om berichten goed- of af te keuren, bedoel je die of iets anders? Toen ik nog beheerder was hebben we daar wel eens mee geëxperimenteerd, maar dat beviel toen niet omdat er tijd kan zitten tussen plaatsen en goedkeuren, waarmee de discussie wel eens onleesbaar werd.
-
Dat is inderdaad de functie die ik bedoel. Is er op dat vlak misschien nog iets mogelijk met een url-filter? D.w.z. dat een nieuwe gebruiker wel kan plaatsen, maar als het bericht een url bevat, dit bericht door beheer goedgekeurd dient te worden? (Uiteraard alleen bij de eerst x berichten van een nieuwe gebruiker, want anders wordt het te veel werk )
Edit: Overigens zou ik eerst een Captcha overwegen voordat ik bovenstaande zou implementeren.
Edit: Overigens zou ik eerst een Captcha overwegen voordat ik bovenstaande zou implementeren.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Er blijkt een standaard groep "onlangs geregistreerde gebruikers" te zijn, maar ik zie bij de groepspermissies geen mogelijkheden om het plaatsen van links te voorkomen.
Alleen dingen als afbeeldingen en flash zijn te blokkeren, maar dat gebruiken de spammers doorgaans niet.
Alleen dingen als afbeeldingen en flash zijn te blokkeren, maar dat gebruiken de spammers doorgaans niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chinese AI bot of zoiets in OV in Oost-Nederland
Een Japanse promotor voor ChatGPT om precies te zijn.
AI miepje wil een tatoeage.
Wat zullen we doen? Een BYD bus?
Wat zullen we doen? Een BYD bus?