Engelstalige berichten

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Engelstalige berichten

Bericht door ODRAIL »

Hierbij vraag ik het beheer om een standpunt in te nemen over berichten op dit forum in een andere taal dan het Nederlands?

Gaarne een reactie van het beheer hierover.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bombardier to build and maintain London Crossrail fleet

Bericht door deadlock »

KM46 schreef:Dit is wel een Nederlandstalig forum hoor. En dan horen dit soort berichten hier niet thuis (dit is mijn eigen menig).
Krijg ff lekker het heen en weer. Meer dan 80% van de Nederlanders spreekt de taal en lezen is voor nog meer mogelijk. Met andere woorden; Krijg een heftige verkoudheid en loop niet zo te zeuren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Bombardier to build and maintain London Crossrail fleet

Bericht door Thom91 »

KM46 schreef:Dit is wel een Nederlandstalig forum hoor. En dan horen dit soort berichten hier niet thuis (dit is mijn eigen menig).
Dat zal, maar je zit niet voor niets in het forumgedeelte 'OV in het buitenland'. Nou wordt er mondjesmaat door Nederlandse pers wel wat gedumpt, maar de echt interessante zaken staan op Engelstalige vakwebsites.

Ik was in ieder geval niet van plan te stoppen met het plaatsen van Engelstalige berichten, en ook niet van plan het te gaan vertalen, daar zijn zat online tools voor. Mocht het beheer mij en/of anderen sommeren om direct in het Nederlands te posten zal ik het voortaan wel voor mijzelf houden en de rest van de geïnteresseerden die het wel kunnen lezen zullen op eigen houtje naar de bronnen toe moeten surfen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bombardier to build and maintain London Crossrail fleet

Bericht door Geert »

Wellicht een uitkomst om een korte samenvatting van 1 of 2 regels te tikken. Het hele bericht vertalen zou inderdaad wel erg bewerkelijk zijn en het plaatsen van links naar interessante anderstalige artikelen willen we zeker niet ontmoedigen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Bombardier to build and maintain London Crossrail fleet

Bericht door Aking »

Is het zoveel gevraagd voor de mensen om t ff door n translator heen te gooien?

Ik bedoel als ik t kan kunnen hullie t toch ook? :X
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Engelstalige berichten

Bericht door Chauf21 »

Het standpunt van het beheer hierin is dat er bij het eerste bericht bij voorkeur een korte samenvatting of stelling bij een buitenlandstalig nieuwsbericht wordt geplaatst. Het is niet nodig om het volledige bericht te vertalen. Er zijn voldoende mogelijkheden om digitale nieuwsberichten te (laten) vertalen, indien iemand de taal niet machtig is.

Houd echter wel forumregel 3 (Wees kritisch op je eigen berichten. Zowel op de inhoud als op de leesbaarheid en de lay-out.) in het achterhoofd: het plaatsen van Engelstalige artikelen zal voor veel forumleden geen probleem zijn. Het plaatsen van teksten in niet gangbare talen is voor veel forumleden wel een probleem en daarmee ongewenst.

We gaan ervan uit dat (bijna) iedereen wel een heel aardig beeld heeft van wat wel kan en wat niet kan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten