Afscheid als forumbeheerder

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Afscheid als forumbeheerder

Bericht door Wubbo »

Beste OVNL'ers,

Ruim 9 jaar geleden is OVNL gestart en stonden wij, samen met anderen, aan de wieg van OVNL. 9 jaar, waarin er veel gebeurd is. OVNL is uitgegroeid van een discussieplatform voor hobbyisten naar een gewaardeerde naam in de OV-wereld. Waarin OVNL is uitgegroeid van een forum naar een 'community' met allerlei nieuwsberichten, heel veel discussie en een enorm uitgebreid naslagwerk. De Wiki is geëxplodeerd naar een digitale kennisbank, met dagelijks vele tienduizenden bezoekers. Maar, het zijn ook 9 jaar waarin wij persoonlijk van werk zijn veranderd. Waarin de wereld veranderd is tot wat ze nu is. Waarin OVNL is gegroeid tot wat ze nu is.

Na zo'n periode is het tijd om je af te vragen of het beheren van een forum nog bij je past, en om je af te vragen of jij nog kan bieden wat een forum nodig heeft. Op een gegeven moment is je frisse blik uitgewerkt, heb je alle vreemde gebruikers wel eens gezien, is het vat met ideeën voor veranderingen leeg en richt je je pijlen ook op andere ontwikkelingen. En soms is dat lastig te combineren met de taken van forumbeheer. Wij zijn dan ook blij dat we nieuwe forumbeheerders hebben gevonden, die weer met een frisse blik en nieuwe energie het forum kunnen geven wat hij nodig heeft. Of eigenlijk, alle energie van het forum in goede banen kunnen gaan leiden.

Een forum maak je niet alleen als beheerders. Een forum maak je met de gebruikers. Wij zijn met OVNL een experiment aangegaan. Veel fora, zeker in de OV-wereld, zijn strak georganiseerd en gericht op heel specifieke zaken. OVNL is dat niet, en dat is ook de kracht gebleken. Dat vraagt veel van jullie als gebruikers, waarvan vele juist gebaat zijn bij een strakke structuur. Regelmatig hebben wij de opmerking gemaakt "makkelijk, zo'n zelfmodererend forum". Voor ons was het dat ook, want het betekende dat wij maar weinig hebben moeten ingrijpen. Nieuwe gebruikers worden door jullie geholpen om de weg te vinden, en in de afgelopen jaren hebben we veel mensen zien groeien in hun houding en gedrag. Dat is echt heel mooi om te zien. Heel veel mensen kunnen hier hun ei kwijt en hun passie voor het OV verder vergroten. En niet op de laatste plaats zijn wij er daar twee van. We willen jullie dan ook bedanken voor de mooie jaren.

Wij geven nu het stokje over. Ardan en Zugführer hebben onze rol inmiddels overgenomen, en nu is het moment gekomen om ook formeel het stokje over te dragen. Wij gaan verder in de rol van oud-beheerder, en zullen achter de schermen - en professioneel - actief blijven in het meedenken op het forum en adviseren van de beheerders. We willen Ardan en Zugführer, samen met de andere beheerders, dan ook heel veel succes wensen, en gaan er van uit dat zij samen met jullie kunnen bouwen aan nog minimaal 9 mooie jaren met OVNL!

Nogmaals: dank jullie wel voor alle jaren, en wees lief voor elkaar en de beheerders! Stuur ze een berichtje, vinden ze vast leuk ;)

Chauf21 en Wubbo
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Afscheid als forumbeheerder

Bericht door isadora »

Een heel herkenbaar verhaal, en een wijs besluit.
Dank Chauf21 en Wubbo voor de grote inzet in al die jaren en voor het creëren van een bruisend forum.
Succes ook voor de nieuwe beheerders, Ardan en Zugführer.
Het forum is bij hen in goed handen, alsmede bij al die andere medewerkers.

Het ga jullie allen goed!!!!! :pos: :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Afscheid als forumbeheerder

Bericht door Aking »

Houdoe en bedankt enzo! *O*

Of wordt ik nu geacht een heel, zwaar emotioneel, epistel neer te kalken?

Maar het waren 9 fantastische jaren :Y en kom nog eens langs!

(en had je nou echt JWM niet even kunnen bannen voordat je 'm smeerde? :X)
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Afscheid als forumbeheerder

Bericht door jelmerrr »

Goed werk, het is een moo forum zo :pos:

En voor de opvolgers: veel succes
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Afscheid als forumbeheerder

Bericht door Vinny »

De tijd vliegt voorbij. Het waren mooie forumjaren voor deze 'luis in de pels', het ga jullie goed. En ik wens het nieuwe team veel plezier en een beetje sterkte
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Afscheid als forumbeheerder

Bericht door ODRAIL »

Chauf21 en Wubbo bedankt voor alles wat jullie als forumbeheerder gedaan en betekent hebben voor het forum :pos: :wink: .

Hopelijk blijven jullie als gewoon gebruiker dit forum regelmatig nog bezoeken.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Afscheid als forumbeheerder

Bericht door Milco »

Wubbo en Chauf21, bedankt voor jullie inzet op dit forum! Mede door jullie is het forum gegroeid (en dat doet het nog steeds)! :D
Ik hoop dat jullie als gewone gebruiker het forum zullen blijven volgen, nu en in de toekomst. :)
Ardan en Zugführer wil ik bij deze alsnog veel succes wensen als beheerder! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Afscheid als forumbeheerder

Bericht door Chauf21 »

Dank je wel :)
We zullen gewoon lekker meeposten op OVNL hoor :pos:
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Afscheid als forumbeheerder

Bericht door busfanNL »

Ook bedankt van mijn kant. Ardan en Zugfuhrer succes. *bus* :pos:
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Afscheid als forumbeheerder

Bericht door waldo79 »

Bedankt voor jullie inzet, Wubbo en Chauf21 en aan de opvolgers veel succes :Y
En om me bij Vinny aan te sluiten: af en toe wil ik best de rebel uithangen, niet iedereen hoeft het de hele dag met elkaar eens te zijn (A)
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Afscheid als forumbeheerder

Bericht door Michael »

Ook namens mij bedankt Wubbo en Chauf21. En Ardan en Zugfuhrer wens ik uiteraard veel succes.
gilles van de buren
Berichten: 27
Lid geworden op: za 07 mar 2009, 19:20
Locatie: Dordrecht

Re: Afscheid als forumbeheerder

Bericht door gilles van de buren »

De start van jullie forum was niet een geheel onverdeeld genoegen (heel voorzichtig uitgedrukt) ;)

Maar ik moet toegeven, jullie hebben er een mooi forum van gemaakt. Veel succes met alles wat jullie in de toekomst gaan doen en veel wijsheid bij het adviseren van jullie opvolgers.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Afscheid als forumbeheerder

Bericht door Meltrain »

Ook ik wil jullie bedanken voor het opzetten van dit mooie forum (samen met de andere oud-beheerders en de huidige technische beheerders). :pos:
Het huidige beheer is capabel genoeg om jullie vertrek op te vangen. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Afscheid als forumbeheerder

Bericht door Wubbo »

Zo, ik ben weer blauw. Na mijn periode als beheerder-ad-interim is het tijd om weer lekker achterover te gaan leunen en weer oud-beheerder te worden. Kan iemand me even wat geraniums sturen? Dan ga ik daar lekker achter zitten in mijn schommelstoel ;-).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Afscheid als forumbeheerder

Bericht door Aking »

Voor hoelang? (A)

En kom je dan weer terug als ik weer vervelend wordt? *O*

Maaruh, dank voor je goede ad interim zorgen! :Y ofzo :mrgreen:

En blij dat je toch nog een beetje naar me geluisterd hebt :')
Aking schreef:(en had je nou echt JWM niet even kunnen bannen voordat je 'm smeerde? :X)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten