OVNL wijzigt de forumindeling

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Aking »

Is Ome Mikos weer vervelend met z'n pollgezeur enzo? -o-
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Meltrain »

Zugführer schreef:Door diverse omstandigheden hebben mijn medebeheerders even andere zaken aan hun hoofd dan OVNL, vandaar dat het nog even op zich laat wachten. Maar wees niet bang, we komen er nog op terug :p
Stel dan interim-beheerders aan om deze impasse te doorbreken, zodat de echte beheerders na afloop met een schone lei terug kunnen komen (en geen verantwoording hoeven te dragen voor de genomen beslissingen.... (A) ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door ODRAIL »

Waarom zou je interim moderators aan willen stellen? Zijn de huidige niet capabel genoeg volgens jou om wijzigingen door te voeren?

Volgens mij hebben ze gewoon momenteel iets te weinig tijd en dus wordt het even op een zijspoor gezet (waar niets mis mee is).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Aking »

Ik zeg KM46 voor moddereter! :Y
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Geert »

Meltrain schreef:Stel dan interim-beheerders aan om deze impasse te doorbreken, zodat de echte beheerders na afloop met een schone lei terug kunnen komen (en geen verantwoording hoeven te dragen voor de genomen beslissingen.... (A) ).
Er is geen impasse, maar door privé omstandigheden zijn twee van de drie forumbeheerders even offline, waardoor dit niet het goede moment is om de indeling aan te passen. Daarnaast moesten nog enkele punten overlegd worden zoals Zugführer aangaf wat om deze reden ook is stilgevallen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Meltrain »

Ik was sarcastisch en maakte een vergelijking met het (beeld van het) bedrijfsleven, waarin het ook geregeld voorkomt dat er interim-bestuurders zijn en dat de definitieve bestuurders vervolgens niet aansprakelijk zijn voor de puinhopen beslissingen van de interim-bestuurders. :mrgreen:

Ik snap best dat het overleg even uitgesteld wordt, zeker omdat er geen tijdsdruk is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Alargule »

Is er al zicht op een nieuwe datum?
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Yanaike »

Rustig... Als er zicht is op een nieuwe datum laten de moderators dat ons echt wel weten.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Zugführer »

Deze wijzigingen hebben niet zoveel haast en het lijkt ons beter even te wachten tot het hele forumbeheer weer in de running is, dat kan best nog een maandje of twee duren.
Alargule

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Alargule »

Dan ga ik - in navolging van Yanaike - met mijn laarzen op tafel rustig achterover geleund chillen en wachten tot we weer wat horen :)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door trolly »

Dat er even geen conducteur in de buurt is, wil niet zeggen dat jij zomaar je laarzen op tafel kan leggen :evil:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Meltrain »

Zugführer schreef:Deze wijzigingen hebben niet zoveel haast en het lijkt ons beter even te wachten tot het hele forumbeheer weer in de running is, dat kan best nog een maandje of twee duren.
De twee maanden zijn er inmiddels vijf geworden, dus is er al weer meer bekend?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door cassie127 »

Zie ik het nou goed...

De eerste zichtbare wijzigingen in de indeling zijn een feit!?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door Aking »

Ssst ! Straks gaat iedereen kijken! :Y
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVNL wijzigt de forumindeling.

Bericht door cassie127 »

Ik zie nu pas het bij behorende bericht viewtopic.php?f=70&t=14044
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVNL wijzigt de forumindeling

Bericht door Zugführer »

Het heeft lang geduurd, maar zoals hier al terecht opgemerkt werd is er een begin gemaakt met het wijzigen van de forumindeling. We hebben besloten dat we het bij een aantal relatief kleine wijzigingen houden, het forum hoeft daar dus niet voor dicht en de wijzigingen zullen langzaam maar zeker zichtbaar worden. In dit topic houden we jullie op de hoogte van de stand van zaken.
  • De huidige regio-indeling blijft behouden, met als enige wijziging dat Almere naar West-Nederland gaat, wat gezien de ligging en relaties met de Randstad het meest logisch is. Op dit moment zijn de meeste topics over Almere al verplaatst.
  • Binnen de regio-subfora willen we de verschillen tussen alledaagse gebeurtenissen en ontwikkelingen binnen concessies duidelijker maken. Door de Alledaagse Gebeurtenissen sticky te maken zijn ze beter vindbaar, de topics over de verschillende concessies krijgen daarnaast consequentere namen (naam van de concessie bij voorkeur). Indien nodig maken we een topic over het materieel in een bepaalde concessie aan (maatwerk, maar dus niet in een apart forumonderdeel zoals we oorspronkelijk hadden bedacht).
  • De blogs (en daarmee de meeste topics betreffende reiservaringen) komen zoals in het oorspronkelijke plan in een apart forumonderdeel dat in de Community te vinden zal zijn.
  • De overige topics die nu nog in "OVer je Reiservaringen" staan worden vervolgens samengevoegd met "OV in Geheel Nederland"
  • Tot slot houden we ook vast aan het originele idee om een pilot met een Vraagbaak te beginnen, waarin ook niet-geregistreerde leden met vragen terecht kunnen, zonder de drempel om een account aan te maken over te moeten.
De hierboven genoemde wijzigingen zullen de komende week langzaam maar zeker doorgevoerd worden, dus schrikt niet als iets opeens op een andere plaats staat dan je gewend bent :D
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVNL wijzigt de forumindeling

Bericht door Zugführer »

Inmiddels zijn we grotendeels over naar de nieuwe indeling. Het kan zijn dat er de komende dagen nog wat kleine dingen aangepast worden. Zie je iets vreemds, aarzel dan niet en meld het bericht/topic dan via de meldknop, dan kijken we er even naar.

Een wijziging die hier nog niet uitgebreid ter sprake is gekomen is dat we stoppen met de "OVer je Reiservaringen" topics. Dit waren sowieso de laatste topics die we nog elke maand opnieuw aanmaakten. De gedachtegang hierachter is dat we overlap willen voorkomen met de "Alledaagse Gebeurtenissen" topics. Het merendeel van de berichten die in de reiservaringen-topics geplaatst werden zijn treinervaringen, die kunnen nu dus in Alledaagse gebeurtenissen op het spoor geplaatst worden. Reiservaringen in de regio of in het buitenland kunnen in de Alledaagse gebeurtenissen van de betreffende regio geplaatst worden. Zo is de structuur voor alle subforums gelijk.

Regionaal gezien is (of komt) er daarnaast er voor elke concessie een topic, waarin de ontwikkelingen van de betreffende concessie besproken kunnen worden. Daar gaat het dus over de plannen en ontwikkelingen van de vervoerder en juist niet over de dagelijkse gebeurtenissen.
De "Alledaagse Eigenaardigheden"-topics bestrijken over het algemeen een gebied dat meerdere concessies omvat, ze zijn sticky gemaakt per landsdeel zodat ze eenvoudig te vinden zijn.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVNL wijzigt de forumindeling

Bericht door Mikos »

Is er een reden dat er gekozen is voor de nogal lange benaming "Alledaagse gebeurtenissen XXX"? Ik ben nu een complete titel aan het lezen om er vervolgens achter te komen dat het over bussen gaat (en dat is voor mij niet interesant). Is een naam als "Ervaringen XXX" dan niet makkelijker en/of prettiger?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVNL wijzigt de forumindeling

Bericht door Zugführer »

De belangrijkste reden om het nu "Alledaagse gebeurtenissen op het spoor" te noemen is dat het daarmee in lijn is met de hele reeks Alledaagse gebeurtenissen topics die al bestonden. We zouden kunnen overwegen er een andere naam aan te hangen die wat korter is, al is de huidige benaming natuurlijk wel redelijk ingeburgerd op het forum en dekt hij de lading ook best goed ;)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: OVNL wijzigt de forumindeling

Bericht door SuperGhost »

Waarom niet "AG Spoor (Alledaagse gebeurtenissen spoor)". Dan kun je sneller lezen welk onderdeel van de alledaagse gebeurtenissen het is en heb je voor degenen die "AG" niet snappen tussen haakjes nog de volle naam staan. Op termijn (als de afkorting AG is ingeburgerd) kun je dat laatste deel dan weghalen.
Alargule

Re: OVNL wijzigt de forumindeling

Bericht door Alargule »

O nee, ajb geen afko's, SG. Dan trekken we nooit NL's en NiL's over de streep om OG'er of OD'er te worden op OVNL.
Alargule

Re: OVNL wijzigt de forumindeling

Bericht door Alargule »

Maarreh, Dag in dag uit, of van dag tot dag, dat is kort, duidelijk en dekt de lading toch ook?

Verder zou ik OV in Woord en OV in Beeld samenvoegen tot OV in Woord en Beeld. Ben je ook meteen van het probleem af waar hybride reisverslagen gepost moeten worden.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVNL wijzigt de forumindeling

Bericht door Zugführer »

We staan niet zo te springen om afkortingen inderdaad. Goede suggesties verder, ik zal het meenemen in het overleg met de rest van het beheer.
De reden dat we OV in Woord hebben gestart is juist dat we wilden voorkomen dat de blogs ondersneeuwden in een ander subforum, ik denk dat dat als onderdeel van OV in Beeld net zo snel gebeurt als dat het gebeurde toen ze nog tussen de diverse reiservaringentopics stonden.
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVNL wijzigt de forumindeling

Bericht door albertjan96 »

Wanneer gaat de Vraagbaak open voor publiek?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVNL wijzigt de forumindeling

Bericht door Hendrik »

Volgens mij kunnen niet-geregistreerde gebruikers al berichten plaatsen in de Vraagbaak.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten