De afgelopen dagen

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Durashift »

Alargule schreef: (..) Ik merk dat ik me snel kan laten meezuigen in discussies. Ik wil de ander graag van de juistheid van mijn argumenten overtuigen (en dus indirect van de onjuistheid van de zijne/hare) en heb graag het laatste woord. Dat leidde soms tot frustraties aan mijn kant, zeker als de andere partij er op dezelfde manier in staat als ik.

Om dat te ondervangen besloot ik in het verleden wel eens cold turkey te stoppen met forumbezoek. Dat was natuurlijk niet vol te houden, dus probeerde ik het met eenmaal per week of alleen op bepaalde uren van de dag. (..)

En mocht ik toch in een welles-nietes-discussie verzeild raken, dan 'moet' ik er na 3 reacties sowieso mee stoppen. Ik kan er de dag erop dan nog wel op doorgaan, maar doorgaans is die behoefte dan al wel verdwenen.

(..)
Voor mij herkenbaar Alargule. :pos:

'even op mijn handen zitten' noem ik dat dan. Gaat soms wel, vaak niet.

Met het 'alleen lezen' van fora discussies heb ik dan wel moeite.. want op één of andere manier is het geven van een reactie, door mij, voor mijzelf ook een 'beloning' voor de tijd die ik in het volgen van het onderwerp / fora gestoken heb. Zonder dat voelt het vaak als 'verloren tijd'..
Bizar misschien..
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De afgelopen dagen

Bericht door ODRAIL »

regenmaker schreef:Nee, dat zeg ik niet. Het zou mooi zijn als we tot een goed compromis kunnen komen. Sommige gebruikers hebben bijvoorbeeld aangegeven dat oud-beheerders niet dezelfde mogen hebben als echte beheerders. Je zou bijvoorbeeld kunnen afspreken dat oud-beheerders voortaan niet meer zichtbaar ingrijpen om dit soort situaties te voorkomen (alleen nog spam etc. opruimen). Het zijn nu nog een beetje loze woorden allemaal (als je snapt wat ik bedoel), maar er is niet echt iets concreets uit komen rollen.
Even nog hier op terugkomend: Die uitspraken over de oud-beheerders en hun rechten heb ik gedaan toen voor de buitenwereld nog niet duidelijk was hoe de relatie was / is tussen het huidige beheerteam en de oud-beheerders. Inmiddels heb ik nadat er meer duidelijkheid was gekomen over het wel en wel van de oud-beheerders hier vrede mee dat zij achter en mocht het nodig zijn ook voor de schermen iets doen mocht dit nodig zijn. De verdere voorwaarden heb ik al eerder in dit topic gemeld.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Hainje »

Ok.
🍉
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Zugführer »

Ik wil de situatie rond JWM hier wel even kort toelichten. Het is inderdaad wat Hainje en Akingin Mag ik even kwijt omschrijven, een combinatie van factoren. We zullen nooit iemand verbannen om een grapje dat niet goed valt, een misplaatste cynische opmerking of wat dan ook. Als dat echter met grote regelmaat gebeurt, je daar op wordt aangesproken en er de afspraak wordt gemaakt daar in de toekomst voorzichtiger mee te zijn (wat we in januari hebben gedaan) is er op een gegeven moment een grens bereikt als je toch door blijft gaan met dubbelzinnig posten, mensen bewust op de kast proberen te jagen etcetera.
Daar wil ik het graag bij houden, mocht je er nog iets over kwijt willen dan per voorkeur via PB aan het forumbeheer.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

@Zugführer: Helder ... bedankt voor je uitleg :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Bedankt voor de uitleg.
Misschien voelt Gekko123 zich nu ook geroepen om zijn tijdelijke, langere, afwezigheid toe te lichten?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Alargule schreef:Nou, dat 'ff' was bij jou inderdaad letterlijk bedoeld.
Als iemand een bedankje stuurt, is het wel zo netjes om erop te reageren. Maar hang jij maar weer lekker de lolbroek uit, veel makkelijker dan kijken naar je eigen aandeel in het geheel. :pos:

Over JWM, hij heeft welgeteld 1 bericht over nummertjes geschreven in de afgelopen anderhalve maand dat hij weer postrechten heeft. De berichten die door vele van jullie zijn geschreven (en nu nog) met een sterk demoniserend en zuigend karakter richting JWM (ook tijdens zijn afwezigheid, wat ik erg laf vind!) zijn haast niet te tellen, ook al reageerde hij zelf vooral inhoudelijk en niet ironisch. Maar dat is blijkbaar geen probleem? En waar was het beheer op die momenten? De vraag is of JWM hier wel een eerlijke kans heeft gekregen. Die vraag kan ik vrij simpel beantwoorden met een nee.

@Beheer: Het zou fijn zijn als jullie eens uit jezelf met een toelichting zouden komen in plaats van te wachten tot wij er om vragen.
Jullie hebben het erover dat hij zich niet aan de afspraken hield, maar jullie dan? Na de hele Kwestie van eind december zijn door jullie ook een aantal zaken beloofd en daar is tot nu toe niets van terecht gekomen. In hoeverre kun je dan iemand anders wel strak aan de afspraken houden?
Het bewust op de kast jagen herken ik niet. Hij gaf gewoon zijn mening. Dat een aantal gebruikers met lange tenen en/of een bovengemiddelde behoefte aan structuur daar niet tegen kunnen is toch echt hun probleem. Daar moet de boodschapper niet voor gestraft worden. Het komt op mij vooral over dat jullie hem sowieso al wilden bannen en op zoek waren naar een reden :neg: Blijkbaar mag je geen afwijkende mening hebben als je op 'scherp' staat :') Verder wordt er hier gewoon gemeten met twee maten. Er zijn hier gebruikers die ik zelden op een inhoudelijke bijdrage heb kunnen betrappen en vooral zuigend en denigrerend (zeker als het over bepaalde ov-bedrijven en hun medewerkers gaat) reageren. Maar dat mag blijkbaar weer wel :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Alargule

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Alargule »

Jeetje.

En hoe zou jij mijn 'eigen aandeel in het geheel' willen omschrijven?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Zugführer »

Het is lastig om altijd een goede afweging te maken tussen zaken tussen het beheer en de gebruikers houden (wat normaal gesproken de standaard is) en openheid van zaken te geven. Ik had het gevoel dat er in deze kwestie behoefte was aan een toelichting vanuit het beheer, dus vandaar mijn berichtje in MIEK, dat ik wellicht beter meteen hier had kunnen plaatsen.

Wat ook lastig is als beheerder, is een balans vinden tussen aanwezig zijn (ingrijpen) en de boel gewoon zijn gangetje laten gaan. Dat laatste is wat we meestal hanteren hier en over het algemeen prima gaat, er worden genoeg grapjes tussendoor en off-topic opmerkingen gemaakt die doorgaans zichzelf weer oplossen. Soms is het echter onoverkoombaar om in te grijpen en in dit geval was het gehele beheer (met mij nu in de ondankbare rol van boodschapper) van mening dat de manier van posten van JWM aanleiding was om over te gaan tot deze beslissing, die ook voor ons echt niet makkelijk was. Daar hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn, maar het is een weloverwogen beslissing die niet door één persoon is gemaakt.

Welke zaken zijn er volgens jou beloofd in december waar niets van terecht is gekomen? Ik wil niet de discussie opnieuw gaan voeren, volgens mij schieten we daar ook niets mee op, maar de conclusie van beide kanten was volgens mij dat de hele situatie ontstond door een onhandige samenloop van omstandigheden. Ik zal niet beweren dat de gang van zaken rond die gebeurtenissen de schoonheidsprijs verdient van het beheer uit, maar je kunt ook niet de bal alleen bij het beheer leggen.
Tot slot zie ik niet waarom JWM geen eerlijke kans gehad zou hebben, zoals gezegd zullen we nooit iemand verbannen om een afwijkende mening.
De rest van dit weekend ben ik niet veel online, dus een eventuele volgende reactie van mijn kant uit zal even op zich laten wachten.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Jef400 »

@Zugfürhrer - Dank voor je eerlijke uitleg.

@Ronaldussen - Probeer eens met argumenten te komen in plaats van met gevoel. Het is nu een hoop afschuivend wol.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De afgelopen dagen

Bericht door ArrivaBas »

Het is natuurlijk niet zo dat iemand voor niks verbannen wordt. De berichten van JWM kunnen altijd dubbelzinnig opgepakt worden, maar hij schreef de berichten dan op een dusdanige manier dat het gros van de gebruikers met autisme (waaronder ook ik trouwens) net de verkeerde bedoeling van die zin lezen of er een persoonlijke aanval in zien. Hij heeft zoals gezegd altijd zijn houding geprobeerd goed te praten, of weigerde gewoonweg zich aan te passen aan de rest van het forum. "leer een beetje relativeren." is een letterlijk citaat van hem uit mijn PB-box. Het aandeel van inhoudelijke bijdragen in zijn aantal posts is tot slot aan de lage kant ten opzichte van andere gebruikers.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De afgelopen dagen

Bericht door AppleMoose »

Geachte voorzitter…..

Overwegende dat deze post waarschijnlijk het maximum aan aantal tekstregels overschrijdt waardoor de spanningsboog van een enkeling zal knappen, wil ik toch een verklaring afleggen omtrent mijn afwezigheid op dit forum.

De volgende quote is naar mijn mening een goed voorbeeld van wat ik bedoel met dat JWM geen eerlijke kans heeft gekregen hier, na zijn tijdelijke ban.
Bloedzuigers zijn een diersoort die ik uitstekend kan missen in mijn leven.
Hij krijgt al maandenlang dit soort opmerkingen naar zijn hoofd geslingerd, zonder dat het beheer ook maar een vinger uitsteekt. Na een tijd lang weer vooral inhoudelijke berichten te hebben gepost, (er zijn forummers die nog nooit wat zinnigs hebben bijgedragen en alleen maar lopen te zeiken op alles wat maar NS/Prorail is, maar die mogen vrolijk doorgaan….) stelt JWM een kritische vraag en men is gelijk weer op de lange teentjes getrapt en JWM krijgt een permaban. (Jaja, geschiedenis etc.)En zelfs nadat JWM al een tijd verbannen is, houden dit soort opmerkingen niet op en blijft het beheer wederom onzichtbaar. Dat is al een goed jaar zo en een van de redenen waarom ik het hier gehad heb: het (niet-)functioneren van het beheer. Wanneer ingrijpen van het beheer wenselijk is, zie je ze niet. Wanneer ze prima weg kunnen blijven, denderen ze als een wilde olifant de porseleinkast in en moeten we hemel en aarde bewegen om iets van een uitleg te krijgen, om over toegeven van hun fouten maar te zwijgen. Verder is het gewoon inconsequent beleid. Er worden topics gesloten omdat men vermoedt dat er gebruikers zich gekwetst kunnen voelen en gebruikers verbannen omdat er een aantal hebben aangegeven zich daadwerkelijk gekwetst te voelen, maar ondertussen mag de vuilspuiterij richting JWM, Pedaalemmerzak en consorten (waaronder leden van vakbonden die voor alles en nog wat uitgemaakt mogen worden) gewoon doorgaan.

De permaban van JWM was voor mij de bekende druppel. Vooral het laatste jaar irriteren mij meer dingen hier. De discussie over het gedoe rond de kerstdagen heeft bij mij een onbevredigend gevoel achtergelaten en met de uitkomsten van die discussie is vrijwel niets gedaan, wat mijn onbevredigend gevoel enkel heeft versterkt. Verder ben ik sowieso het niet ter zake doende detaillistische en ongefundeerd geneuzel behoorlijk zat. Voor mij een reden om al een geruime tijd 90% van dit forum (en gebruikers idem.) te negeren. Helaas neemt dat geneuzel ook behoorlijk toe in de paar topics die ik nog wel volg(de), (met als recente hoogtepunt dat het ene reisverslag te lang en het volgende weer tekort is) waarmee het laatste beetje plezier wat ik aan dit forum beleefde, verdween. Ik geef mensen graag de kans om zich te verbeteren, met betere onderbouwing te komen dan alleen "Dit dorp heeft 10.000 inwoners dus dat rechtvaardigt een station, ook al rijdt er nu slechts een slecht bezette buurtbus”, maar eens houdt dat op en dat laat ik dan ook merken. Soms scherp van toon, maar ik reageer vrijwel altijd op de inhoud en nooit op de man. Ik geef mensen graag een 2e kans, een 3e en 4e ook nog wel en misschien zelfs ook nog wel een 5e, maar eens houdt het op. Als men mij dan ongeduldig vindt, dan is dat maar zo. Toch, als ik echt ongeduldig zou zijn, dan zou ik die persoon niet eens de kans geven om met een betere onderbouwing te komen of z’n postgedrag te veranderen.

Mijn vrije tijd is door mijn werk en studie vrij beperkt, en ik heb geen zin die te vullen met frustraties. Dus dan zit er weinig anders op dan te concluderen dat ik (voorlopig) niet meer op dit forum thuis hoor en dat ik mijn tijd beter kan besteden aan het kabbelen met de golfjes.

En voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de bio-industrie.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De afgelopen dagen

Bericht door dylanwild94 »

Ik denk dat je een iets in deze JWM gate wat belangrijkst mist. JWM is naar mijn mening waarschijnlijk ook van het beheer gebaned vanwege het bewust tegen elkeer opzetten van leden. dat conculdeer ik uit het feit dat in de felle discussie dat de aanleiding was de ban, JWM geen antwoord gaf op de vraag van Hainje die voor een verheldering in de discussie zou moeten zorgen. En dat terwijl Hainje meerdere keren dezelfde vraag stelde.

Ik vind het prima als mensen een andere mening heeft dan ik en dat ook zo goed en wel kunnen onderbouwen maar beantwoord dan wel de vragen in een discussie als die gesteld worden om een verheldering te krijgen. Iets dat ik trouwens ook bij het beheer mis.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De afgelopen dagen

Bericht door isadora »

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Suus »

Ik heb nooit de noodzaak gevoeld om in dit topic te reageren en heb het vooral met stijgende verbazing gelezen, op veel andere fora wordt zo'n discussie zoals deze die ook nog zo lang duurt niet mogelijk gemaakt door het beheer. En je had ook best met auteur mogen quoten, dan had ik er tenminste nog een melding van gekregen in plaats van dat ik nu opeens een rood icoontje zie.

Anyway, een forum is een plek waar je discussieert, in dit geval over een vastgelegd onderwerp. En ja, ook ik kan wel eens vilein zijn, maar dat zal een stevige discussie in het café ook wel eens zijn. Maar als iemand aanhoudend blijft vitten op andere personen en tegelijkertijd niet bereid is om een opbouwende discussie te gaan over de door sommige discutabel geachte inhoud van zijn berichten of zijn eigen beeld van de waarheid, dan vraag ik mij af wat iemands plezier in het leven is. Blijkbaar is dat niet het plezier waar anderen niet onder lijden, en dat is nu net een vorm van vermaak wat je niet op een forum wil hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Wubbo »

Een bericht als dat van Ronaldussen vraagt om een reactie van een beheerder. Dat ga ik dus ook doen, maar met de kanttekening erbij dat ik het heel lastig vind om hierop te reageren. Niet omdat ik me aangevallen voel (ik heb altijd geleerd dat je dit soort dingen nooit goed kan doen, dus doe maar wat je gevoel je ingeeft), maar wel omdat ik vind dat een discussie over een gebruiker gevoerd moet worden tussen een beheerder en die gebruiker, en niet in een openbaar topic. Dat is ook altijd het (wankele) evenwicht dat ik altijd heb geprobeerd te zoeken in dit soort topics. En dan zal het best dat ik daarbij een andere inschatting dan iemand anders zou hebben gemaakt heb gemaakt, of dat ik fouten heb gemaakt, maar ik hoop dat ik daarop wordt aangesproken (door mijn medebeheerders of door jullie). Want ook wij zijn mensen en maken dus fouten.

Het verbannen van gebruikers is niet iets wat wij regelmatig doen. Als je terugkijkt in het bantopic, en daarbij de spammers en de overduidelijke trollen buiten beschouwing laat omdat daar de discussie niet over gaat, zie je dat ook terug. Toch is het iets dat soms moet gebeuren. Gebruikers bepalen namelijk de sfeer op een forum, en het is aan ons als beheerder om te zorgen dat die sfeer goed blijft. Dat doe je niet door alle kritische gebruikers te verbannen (want dan is de discussie weg). Dat doe je ook niet door iedereen die een grapje maakt, al dan niet sarcastisch en al dan niet geslaagd, te verbannen. Dat doe je pas als je iemand hebt aangesproken en daarna geen verbetering ziet in het gedrag.

Blijft over de vraag wanneer je iemand aanspreekt (en daarna waarschuwt en verbant). Dat is niet iets wat ik in twee zinnen uit kan leggen, simpelweg omdat we zoiets niet hebben opgeschreven en ik het ook niet op zou kunnen schrijven. Het is altijd een combinatie van factoren: wat gebeurt er, hoe vaak komt het voor, hoe reageren andere gebruikers daarop, hoe reageert de persoon op die reacties. In sommige gevallen is dat wat er gebeurt genoeg om iemand aan te spreken, soms is het direct een waarschuwing en soms zelfs direct een ban (ik kan me herinneren dat iemand het nodig vond om iemand te bedreigen via het forum, dat is zo'n situatie). Hoe je dan verder gaat is afhankelijk van de reactie van de gebruiker, maar ook het verdere postgedrag en de reacties van anderen daarop.

Het blijft een lastig evenwicht - maar dat het lastig is maakt het ergens ook wel weer leuk. Er zal altijd ruimte voor discussie zijn, en dat zal bij de ene persoon meer zijn dan bij de andere. Wij doen altijd ons best om daar zo goed mogelijk op te reageren, maar wel met respect voor de persoon waar het over gaat. We zullen dus nooit alles vertellen wat wij doen of onderling bespreken.

Mochten er nog vragen zijn, of mocht iemand het idee hebben dat hij/zij onheus bejegend wordt door anderen, neem dan vooral contact op. De PB-box van mij, maar ook van de andere (forum)beheerders staat altijd open.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De afgelopen dagen

Bericht door AppleMoose »

Natuurlijk wil ik hier ook op reageren. Niet omdat ik per se het laatste woord wil hebben of door wil drammen om het doordrammen, maar omdat ik, gezien de reacties, niet het idee krijg dat mijn boodschap goed is overgekomen. Echter, laat mijn reactie nog even op zich wachten wegens tijdgebrek (tentamens) en ik zal mijn reactie geven middels een PB richting het beheer, om het geneuzel op dit forum niet langer in de weg te zitten.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De afgelopen dagen

Bericht door ODRAIL »

En waar kan dit dan niet in het openbaar? Is dit te moeilijk?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Aking »

Er gaat natuurlijk gegolft (of gegolfd) worden in achterkamertjes, daar wil je geen getuige van zijn (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Mikos »

KM46 schreef:En waar kan dit dan niet in het openbaar? Is dit te moeilijk?
Ik denk dat Ronaldussen wil voorkomen dat een aantal personen op dit forum het topic anders niet meerbkunnen volgen omdat het niveau te hoog ligt. Ik denk bovendien dat, gezien het aantal inhoudelijke reacties op zijn voorlaatste bericht in dit topic, het erg weinig verschil gaat maken of dat openbaar gebeurt of afgeschermd. Maar sommige mensen zoeken nu eenmaal altijd naar roddel en achterklap.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De afgelopen dagen

Bericht door dylanwild94 »

Ik zie vanzelf een berichtje verschijnen in het centraal-ban topic dat ronalddussen zijn account heeft laten verwijderen.
Ik zal er niet minder om slapen. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De afgelopen dagen

Bericht door ODRAIL »

Zelf zal ik er ook niet minder om slapen ... maar het is wel een openbaar topic / forum :wink: .
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De afgelopen dagen

Bericht door dylanwild94 »

Als Ronalddussen achterkamertjes politiek leuk vind. Wie zijn wij dan om hem daarmee te storen. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De afgelopen dagen

Bericht door Wubbo »

Gezien de reacties hier denk ik dat het tijd is om dit topic op slot te doen. Mensen die nog willen reageren weten de PB-box wel te vinden denk ik.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten