Notificatie voor vorige bericht

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Notificatie voor vorige bericht

Bericht door TLP »

Wordt het niet eens tijd dat op het forum de drie driehoekjes ter verwijzing naar het vorige bericht geïmplementeerd worden, welke al lange tijd op het Wegenforum gebruikt worden? Op deze manier kunnen gebruikers altijd genotificeerd worden, wat wel handig is aangezien ik soms reacties op mijn berichten mis omdat ze als vorig bericht niet geciteerd mogen worden.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door AppleMoose »

Kun je die ook uitschakelen voor jezelf? Ik zit niet te wachten op allerlei notificaties eigenlijk...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Alargule

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door Alargule »

Het is nog niet geïmplementeerd; het wordt waarschijnlijk nog niet eens in overweging genomen, maar jij klaagt nu al dat je het uit wilt zetten _O-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door Daniel »

Ik zou niet eens weten wat ermee bedoeld wordt, maar zoals het beschreven wordt heb ik nou niet echt de indruk dat het een heel veel toevoegende aanpassing zou zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door AppleMoose »

Alargule schreef:Het is nog niet geïmplementeerd; het wordt waarschijnlijk nog niet eens in overweging genomen, maar jij klaagt nu al dat je het uit wilt zetten _O-
Er wordt hier iets geopperd en ik neem aan dat je als gebruiker van dit forum daar een mening over mag vormen en uiten in dit topic. Immers, reacties op een idee kunnen meespelen in de beslissing van het beheer om het in overweging te nemen, dan wel het idee te implementeren. En om mijn mening te kunnen vormen stel ik een vraag en geef ik een reden waarom ik die vraag stel. Dat is dus geen klacht, maar vragen naar meer informatie.
Dus ga lekker ergens anders lollig zitten wezen alsjeblieft :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Alargule

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door Alargule »

Je mag weer van de kast af komen, hoor :wink: .
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door AppleMoose »

En jij mag de kast wel weer ff in met je vervelende gedrag de laatste tijd :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Alargule

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door Alargule »

(de laatste tijd...?)

Enfin, voor mij voegt dit idee ook niets toe. Je kunt je ook op een thread abonneren, dan krijg je vanzelf meldingen als daarin iets nieuws staat.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door TLP »

Daniel schreef:Ik zou niet eens weten wat ermee bedoeld wordt, maar zoals het beschreven wordt heb ik nou niet echt de indruk dat het een heel veel toevoegende aanpassing zou zijn.
Ter verduidelijking: het gaat om dit icoon (uiteraard met transparante achtergrond in het draadje zelf). Een willekeurig bericht waarin dit icoon gebruikt wordt hier. Op het Wegenforum is de code voor gebruik van het symbool overigens ^^.
Alargule schreef:Je kunt je ook op een thread abonneren, dan krijg je vanzelf meldingen als daarin iets nieuws staat.
Ikzelf hoef niet op een draad met soms meer dan tien berichten per dag geabonneerd te worden, maar ik zou het wel fijn vinden om te weten als er gereageerd wordt op iets wat ik gezegd heb, ook al gebeurt dit het volgende bericht al. Dat lijkt me niet zo gek als er over één onderwerp soms meerdere discussies door elkaar gevoerd worden.
Ronaldussen schreef:Kun je die ook uitschakelen voor jezelf? Ik zit niet te wachten op allerlei notificaties eigenlijk...
Alle notificatie-opties die nu beschikbaar zijn gewoon uit te schakelen, dat zou voor dit idee niet anders hoeven zijn.
Laatst gewijzigd door TLP op vr 03 jul 2020, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door Alargule »

TLP schreef:
Alargule schreef:Je kunt je ook op een thread abonneren, dan krijg je vanzelf meldingen als daarin iets nieuws staat.
Ikzelf hoef niet op een draad met soms meer dan tien berichten per dag geabonneerd te worden, maar ik zou het wel fijn vinden om te weten als er gereageerd wordt op iets wat ik gezegd heb, ook al gebeurt dit het volgende bericht al. Dat lijkt me niet zo gek als er over één onderwerp soms meerdere discussies door elkaar gevoerd worden.
Want dat kan niet door de thread gewoon te blijven volgen?
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door TLP »

Dat wordt toch wat moeilijker als een paar uur later 5-10 of meer nieuwe berichten geplaatst zijn. Soms denk ik even niet aan een thread en kijk ik er een paar dagen later pas naar, en dan zie ik een reactie op mijn laatste bericht waarop ik eigenlijk wel had willen reageren maar in de lopende discussie niet echt meer gepast is.
Het is ook niet zo dat ik de hele dag door hier rondhang.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door Daniel »

Ik zie niet echt een toegevoegde waarde aan dat symbool eigenlijk om de hier al door anderen genoemde redenen. Het doet eerder pijn aan de ogen van lelijkheid ook.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Alargule

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door Alargule »

En er is altijd nog de lokquote...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door Aking »

Daniel schreef:Het doet eerder pijn aan de ogen van lelijkheid ook.
Dan ontwerp je toch ff een nieuw symbooltje *O*
Alargule

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door Alargule »

Ik weet dat het ook op de vorige versie van Skyscrapercity heeft gestaan (vBulletin 3.8.nogwat). Daar werd het ook veelvuldig gebruikt om mee aan te geven dat de post in directe reactie op het bovenstaande was.

Maar omdat vBulletin 3.8.nogwat je niet waarschuwde als een stiekeme goochemerd net tussen jou en de poster waarop je reageerde een bericht had ingeschoven, kon dat soms tot hilarische situaties leiden. "Hoezo is dat nou een reactie op wat ik schreef?!!1!?2?"
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door TLP »

Daniel schreef:Ik zie niet echt een toegevoegde waarde aan dat symbool eigenlijk om de hier al door anderen genoemde redenen. Het doet eerder pijn aan de ogen van lelijkheid ook.
Doet het pijn aan de ogen bij de losse afbeelding die ik gelinkt had op een zwarte achtergrond, of ook bij gebruik in een thread? :o
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door jelmerrr »

Dat laatste vind ik *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door Daniel »

Dat laatste. En ik zie niet helemaal waarom je pijltjes nodig hebt om te zien dat een post onder jouw post een reactie op jouw post is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door Suus »

Die bewegende pijltjes zijn ontzettend irritant als je gewoon een berichtje even goed wil lezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door TLP »

Daniel schreef:Dat laatste. En ik zie niet helemaal waarom je pijltjes nodig hebt om te zien dat een post onder jouw post een reactie op jouw post is.
Ik stel het dan ook vooral voor om iemand ook te kunnen notificeren wanneer je reageert op de post direct boven jou.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10488
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door trolly »

Ik ben misschien een rare, maar als ik een reactie plaats houd ik meestal dat draadje nog ff in de gaten via de actieve onderwerpen (waarvoor overigens dringend een aparte (grote) knop naast "Snelle links" en "V&A" moet komen t.b.v. onhandige fappers met dikke vingers, maar dat is enigszins off-topic).

Daarnaast: het wegenforum is voor gemakzuchtige types die een comfortabel vervoermiddel willen gebruiken, dit is een forum voor doorbijters die er niet tegenop zien drie uur in de zeikregen op een lullige bus te wachten.We moeten natuurlijk niet op die watjes willen lijken :N
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door Chrysa »

Een knopje voor het Ongelezen Berichten tabje zou fijn zijn. Pijltjes loop ik niet warm van, vind het op het wegenforum ook al bloedirritant.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door ODRAIL »

Alargule schreef:En er is altijd nog de lokquote...
Wat is de lokquote ... en hoe werkt het?
Alargule

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door Alargule »

KM46 schreef:lokquote
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Notificatie voor vorige bericht

Bericht door Durashift »

^^^ Ja, dat mag dus niet hè. Zo citeer je alsnog het voorgaande bericht, al is dat dan slechts de gebruiker. :wink:
TLP schreef:Wordt het niet eens tijd dat op het forum de drie driehoekjes ter verwijzing naar het vorige bericht geïmplementeerd worden, welke al lange tijd op het Wegenforum gebruikt worden? (..)
+1.

Kan de rode jassen werk besparen doordat er dan minder, voorgaande, geciteerde berichten verwijderd hoeven te worden.

Neem dan gelijk ook ff het duimpje (waardering van een bericht) over en zet dat naast de citeer knop. Hoef je niet altijd te reageren om iets over een reactie te schrijven. Volstaat het duimpje. Of een :D kan ook natuurlijk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten