Stichting OV in Nederland

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door Etienne »

Dan mag mijn gebruikersnaam wel weer groen worden, na de donatie ;)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door TffpaA »

Ik denk dat dat ook op 'gevoel' is.

:mrgreen:
🗣
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door ZO6176 »

Ik ben ook nog niet "groen"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door webguy »

Ga ik vandaag doen! Door de grote stroom aan donaties (dank daarvoor!) probeer ik het zo efficient mogelijk in een keer te verwerken.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door trolly »

Moet die banner echt weg morgen? Een permanente link richting de bankrekening van OVinNL lijkt me helemaal geen overbodige luxe — aannemend dat het leven in de loop van 2024 niet gratis zal worden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door TffpaA »

De buit is toch weer binnen? In februari/maart 2025 zal de pet wel weer een keer rondgaan, afgaand op het ritme tot nu toe.
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door trolly »

Vast, maar zo'n stichting heeft wel een beetje continuïteit nodig, en de leasebakken van het bestuur zijn natuurlijk ook niet gratis.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door webguy »

Het topic blijft bestaan uiteraard en je kan het hele jaar rond blijven doneren mocht je dat willen. Gaan we komend jaar iets verbeteren door het duidelijker te maken en overal door te linken. Bovenin met een roodje balkje (forum) of blauwe box (wiki) vind ik iets te schreeuwerig, helemaal naar alle vaste bezoekers en donateurs toe die wel hebben gedoneerd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door umbusko »

Klinkt goed. Een plek op de hoofdpagina van de wiki (niet in een box erboven, maar op de pagina zelf) kan denk ik geen kwaad. :Y
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door webguy »

Etienne schreef: vr 29 dec 2023, 13:05 Dan mag mijn gebruikersnaam wel weer groen worden, na de donatie ;)
Iedereen die een PB heeft gestuurd, en Etienne, heeft nu een kleurtje en/of advertenties zoals verzocht. Mocht je het gevoel hebben dat er niks klopt, stuur even een PB met rekening nummer en/of naam, dat helpt zoeken.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door webguy »

Wilde hier nog op terugkomen:
Durashift schreef: ma 25 dec 2023, 22:07 Donaties die eerder dit jaar al gedaan zijn, zitten die al in het saldo verwerkt dat nu dagdagelijks ververst wordt?
Nee, sorry dat was misschien verwarrend, alles wat in het topic genoemd was is sinds die post geschreven is op 23 december!
iamthedutchdude schreef: ma 25 dec 2023, 22:38 Ik vermoed dat die in de €660,- zijn verwerkt.

Ik ben trouwens wel benieuwd waar die €660,- vandaan komt, als er €1000,- begroot is en daarvan al €440,- binnen is (= €365,- donaties + €75,- inkomsten "reisbureau") ;)
Ja, sorry, niet geheel duidelijk in m'n tekst. Er was 1000 euro aan donaties begroot. Korte bloemlezing:

Inkomsten
- Donaties - € 1000,00
- Affiliate - € 100,00

Ontvangen voor 20 december
- Reisbureau - € 75
- Donaties - € 365

Met de kennis van nu
Totaal ontvangen aan donaties in 2023
€ 1.291,85
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door webguy »

En om nog even hier op terug te komen:
trolly schreef: zo 31 dec 2023, 14:48 Vast, maar zo'n stichting heeft wel een beetje continuïteit nodig, en de leasebakken van het bestuur zijn natuurlijk ook niet gratis.
trolly schreef: ma 25 dec 2023, 23:43 ...
Onze roodjassen lusten ook wel eens een biertje, uiteraard :mrgreen:
De kosten van de begroting zijn:
- Serverkosten (servers, domeinen, emails, backups, etc)
- Administratiekosten (bankrekening ING + erg dure "kosten klantonderzoek", eHerkenning)

De vergaderingen die we hebben betalen we tot nu toe allemaal zelf. Gelukkig is Google Meet ook gratis!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door Meltrain »

Wat zijn de "kosten klantonderzoek"?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MarkNL
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door MarkNL »

En zomaar uit nieuwsgierigheid: waar wordt eHerkenning voor gebruikt?
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door PatrickM »

Meltrain schreef: ma 01 jan 2024, 18:30 Wat zijn de "kosten klantonderzoek"?
Banken zijn verplicht om onderzoek te doen ter bestrijding van witwassen en andere illegale activiteiten. Die worden doorberekend aan alle zakelijke klanten.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door webguy »

MarkNL schreef: ma 01 jan 2024, 18:40 En zomaar uit nieuwsgierigheid: waar wordt eHerkenning voor gebruikt?
Aangifte Omzetbelasting
PatrickM schreef: ma 01 jan 2024, 19:09
Meltrain schreef: ma 01 jan 2024, 18:30 Wat zijn de "kosten klantonderzoek"?
Banken zijn verplicht om onderzoek te doen ter bestrijding van witwassen en andere illegale activiteiten. Die worden doorberekend aan alle zakelijke klanten.
Precies en helaas voor kleine stichtingen zoals ons is het een vast bedrag ongeacht dat we maar een paar transacties hebben
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door trolly »

Daar zit een mooie logica achter, ja. De bank verdient uiteraard niks aan zo'n stelletje eerlijke armoezaaiers, maar ze lopen wel binnen op mogelijk dubieuze miljoenentransacties. Heel redelijk dus dat de kosten evenredig verdeeld worden :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door nvdw »

Hou maar op, schei maar uit, inderdaad. Idem voor de 'coöperatieve' v/m Boerenleenbank, want die heeft het liefdadigheidstarief voor het kleine verenigingsleven ook al lang geleden afgeschaft.

Je zou het bijna weer allemaal contant gaan afwikkelen zodat je de boel in een sok kunt bewaren.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door waldo79 »

Bij de Rabobank mag je inderdaad per bancaire transactie flink aftikken als vereniging.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door webguy »

En als particulier betaal je 48 euro per jaar voor dezelfde service
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door Durashift »

webguy schreef: ma 01 jan 2024, 19:45 (..)
PatrickM schreef: ma 01 jan 2024, 19:09
Meltrain schreef: ma 01 jan 2024, 18:30 Wat zijn de "kosten klantonderzoek"?
Banken zijn verplicht om onderzoek te doen ter bestrijding van witwassen en andere illegale activiteiten. Die worden doorberekend aan alle zakelijke klanten.
Precies en helaas voor kleine stichtingen zoals ons is het een vast bedrag ongeacht dat we maar een paar transacties hebben
Het is dus een jaarlijks terugkerende kostenpost, dat klantonderzoek? Ik dacht dat zo'n onderzoek bij de aanvraag gedaan wordt (en bij de groep klanten die al een jarenlange relatie met de bank hebben maar nooit goed getoetst zijn). Want een (zakelijke) bankrekening aanvragen duurt ook lang, dat schreef je al eerder. Op een gegeven moment ken je je klant toch? Wat zou je dan nog meer willen weten?

Misschien wordt het tijd dat de toezichthouder (DNB) een liefdadigheidsloket opent voor goedwillende burgers die een maatschappelijke behoefte vervullen in verenigingsverband en daarvoor financieel niet gestraft wensen te worden.

Dank trouwens voor je nadere uitleg op oudjaarsavond. :pos:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Stichting OV in Nederland

Bericht door webguy »

Durashift schreef: do 04 jan 2024, 12:11 Het is dus een jaarlijks terugkerende kostenpost, dat klantonderzoek? Ik dacht dat zo'n onderzoek bij de aanvraag gedaan wordt (en bij de groep klanten die al een jarenlange relatie met de bank hebben maar nooit goed getoetst zijn). Want een (zakelijke) bankrekening aanvragen duurt ook lang, dat schreef je al eerder. Op een gegeven moment ken je je klant toch? Wat zou je dan nog meer willen weten?
Het gaat om doorlopend onderzoek naar alle transacties die je doet. Theoretisch zou een stichting opeens geld naar Jemen kunnen sturen om terroristen te financieren natuurlijk (of omgekeerd, geld te ontvangen van verdachte bronnen)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten