Banner

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Banner

Bericht door trolly »

Mikos schreef: di 26 jul 2022, 13:04*Kuch*


"Chauffeur, mag de deur open?"

"Chauffeur! Kunt u de DEUR open doen...?"

"CHAUFFEUR!!! KAN DE DEUR OPEN!?!!??!"

"CHAUFFEUR!!!!"
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door ArrivaBas »

Maar even alle gekheid op een stokje:

In de zes maanden nadat het gemis van meer echt goede foto's aan de kaak gesteld is, heb ik nog weinig actie ervaren. Er komen nog steeds foto's langs in de banner, waarop het voertuig (net) niet past, foto's die slechts matig voldoen aan de gewenste kwaliteit (de chauffeur van de gekke bekken bijvoorbeeld), maar ook ronduit onscherpe foto's. Ik heb zelf aan het begin van het topic, nadat ik een eigen foto herkende in de selectie verknipte beelden van Mikos, al toestemming gegeven en het origineel bijgesloten om een betere uitsnede daarvan te kunnen maken voor in de banner.

Net als Mikos ben ik dus nog altijd van mening dat de banner een grote schoonmaak kan gebruiken. De minder gelukte banners kunnen er dan uit, en vervangen worden door een selectie verse foto's uit 2017 en later. Daarnaast hoeft er wat mij betreft geen harde bovengrens te zijn voor het aantal foto's (al kan het natuurlijk zo zijn dat dit plafond bepaald wordt door de host van OVNL). Daarmee blijft de banner verrassend. Ik wil het beheer daarom nogmaals voorstellen om bij leden die frequent foto's delen op dit forum eens middels een simpel PB'tje te peilen of zij interesse hebben in het maken van foto's speciaal voor de banner, en of zij in recente jaren foto's hebben gemaakt die ook een mooie toegevoegde waarde kunnen zijn in een vernieuwde versie van de banner.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Banner

Bericht door TffpaA »

ArrivaBas schreef: di 26 jul 2022, 16:09 Ik wil het beheer daarom nogmaals voorstellen om bij leden die frequent foto's delen op dit forum eens middels een simpel PB'tje te peilen of zij interesse hebben in het maken van foto's speciaal voor de banner[.]
Ik denk dat je zoiets beter kunt beleggen bij iemand met een pro-actieve houding - ome Mikos lijkt me daar bij uitstek voor geknipt.

Maar het probleem lijkt hem op dit moment niet eens in het ontbreken van nieuw fotomateriaal te zitten, als wel in het feit dat het beheer kennelijk helemaal niet thuisgeeft bij herhaalde verzoeken die foto's in de banner te plaatsen - zoals trolly ook al beparodieert.

Dan gaat het pro-actief najagen van nieuw materiaal natuurlijk ook weinig zin hebben.
🗣
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Banner

Bericht door Durashift »

trolly schreef: di 26 jul 2022, 15:34
Mikos schreef: di 26 jul 2022, 13:04*Kuch*


"Chauffeur, mag de deur open?"
(..)
De deur is wel open hoor.. immers schrijft Mikos niet dat hij de e-mail met foto's retour afzender heeft gekregen.

De bus is alleen nog niet gaan rijden.. wellicht een defect met de halterem?
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door Tom98 »

Als de deur open is gaat de halterem er inderdaad niet af _O- (tenzij je de noodlos gebruikt :X )
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door Daniel »

TffpaA schreef: di 26 jul 2022, 17:15 Maar het probleem lijkt hem op dit moment niet eens in het ontbreken van nieuw fotomateriaal te zitten, als wel in het feit dat het beheer kennelijk helemaal niet thuisgeeft bij herhaalde verzoeken die foto's in de banner te plaatsen - zoals trolly ook al beparodieert.
Vooralsnog heb ik sinds dit topic er is van helemaal niemand foto's toegestuurd gekregen, dus dat wordt ook wat lastig in de banner verwerken.
ArrivaBas schreef: di 26 jul 2022, 16:09 en vervangen worden door een selectie verse foto's uit 2017 en later.
Juist de historie is juist ook leuk om in de banner te hebben, niet alles hoeft actueel te zijn. Al is een groot deel van de foto's al van na 2017.
ArrivaBas schreef: di 26 jul 2022, 16:09Er komen nog steeds foto's langs in de banner, waarop het voertuig (net) niet past, foto's die slechts matig voldoen aan de gewenste kwaliteit (de chauffeur van de gekke bekken bijvoorbeeld), maar ook ronduit onscherpe foto's
Onscherpe komen over het algemeen al niet door de selectie en ik daag iedereen uit foto's te maken die wel passen. Dat is de hele uitdaging van de banner namelijk. Loop er vaak zat tegenaan dat ik zelf een foto heb die best geschikt zou kunnen zijn, maar dan niet goed past. En dan weet ik zelf notabene nog het best de beperkingen van de banner.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Banner

Bericht door TffpaA »

Daniel schreef: wo 27 jul 2022, 10:23 Vooralsnog heb ik sinds dit topic er is van helemaal niemand foto's toegestuurd gekregen, dus dat wordt ook wat lastig in de banner verwerken.
Volgens mij heeft Mikos je recentelijk al een paar keer gevraagd wanneer de door hem opgestuurde foto's in de banner zichtbaar worden.

Verder getuigt wachten tot anderen in een topic eens wat gaan plaatsen natuurlijk niet van een pro-actieve houding, zoals ArrivaBas die voorstelt. Dan zou je als beheer foto-uploaders hier actief benaderen als je daar eens een foto voorbij ziet komen die je geschikt acht voor de banner.
🗣
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Banner

Bericht door AppleMoose »

Dat is al meerdere keren voorgesteld in dit topic, maar het heeft blijkbaar allemaal niet zo'n haast, want er is al een 'gigantische set' van 60 foto's beschikbaar en in het verleden is er al een spectaculaire algemene oproep gedaan waarop er weinig respons kwam.

Dat er pas na 7! dagen een reactie komt en niet eens op Mikos zelf, geeft al genoeg aan dat we wat dit betreft niks hoeven te verwachten. De gekkebekkenchauffeur gaat 20 jaar OVNL met gemak halen dus *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door ArrivaBas »

Daniel schreef: wo 27 jul 2022, 10:23
ArrivaBas schreef: di 26 jul 2022, 16:09 en vervangen worden door een selectie verse foto's uit 2017 en later.
Juist de historie is juist ook leuk om in de banner te hebben, niet alles hoeft actueel te zijn. Al is een groot deel van de foto's al van na 2017.
Met deze quote cherrypick je nu slechts een gedeelte van mijn actieplan om op te reageren, waardoor jouw reactie voorbij gaat aan het concrete doel van de grote schoonmaak die ik voorstel. Die schoonmaak heeft wat mij betreft namelijk als doel om foto's van halve voertuigen te vervangen voor nieuwe foto's die wél passen. De gekkebekkenchauffeur is ook zo'n foto waarop de bus nét niet past. De leukste foto's van eerdere jaren kunnen uiteraard gewoon in de banner blijven.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door Lijn 45 »

Werken de e-mailadressen wel, want dit...
Daniel schreef: wo 27 jul 2022, 10:23
TffpaA schreef: di 26 jul 2022, 17:15 Maar het probleem lijkt hem op dit moment niet eens in het ontbreken van nieuw fotomateriaal te zitten, als wel in het feit dat het beheer kennelijk helemaal niet thuisgeeft bij herhaalde verzoeken die foto's in de banner te plaatsen - zoals trolly ook al beparodieert.
Vooralsnog heb ik sinds dit topic er is van helemaal niemand foto's toegestuurd gekregen, dus dat wordt ook wat lastig in de banner verwerken.
...komt niet overeen met dit.
Mikos schreef: wo 20 jul 2022, 14:17 Inmiddels zijn we zes maanden verder, ik heb mijn foto in januari netjes naar beide e-mailadressen die door Daniel werden genoemd gestuurd, maar ik zie nog altijd de gekke bekken-buschauffeur en het handvol minder mooie bannerfoto's voorbij komen. Hoe staat het er inmiddels voor?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Banner

Bericht door trolly »

"...echt chauffeur. Bij de vórige halte..."
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef: wo 27 jul 2022, 12:06 Werken de e-mailadressen wel, want dit...
Ja die werken... blijk toch nog één scheve en onscherpe foto ontvangen te hebben. Dacht dat jullie die juist uit de banner wilden hebben?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door Mikos »

Joh, weet je? Met de hele manier waarop je hierover communiceert (niet rechtstreeks naar de vragensteller, bijtend naar de rest), zet je jezelf, de site en de 'stichting' alleen maar voor schut.

Het stikt hier van de mooie foto's op het forum (zie het handjevol foto's waarmee ik dit topic begonnen ben), maar kennelijk vind jij dat jouw foto's mooier zijn en wil je die behouden in de banner. Prima. Als je dat direct had gezegd had ik niet een half jaar op deze reactie hoeven wachten. Je zuigt alleen maar het leven dat er op dit forum is uit met zo'n houding.

Ik heb al wel in de gaten dat inbreng van buitenaf niet gewenst is. Veelzeggend, voor een 'stichting'.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door ArrivaBas »

Ik kan ten volle begrijpen dat je je eigen foto's uiteraard het mooiste vindt, maar het is voor zowel de mensen die graag meedenken en ook met alle plezier foto's willen maken voor de banner van dit forum voor en door alle leden jammer dat deze vrijwilligers door het gebrek aan een pro-actieve houding vanuit het beheer een spreekwoordelijk deksel op de neus krijgen.

Het is voor zowel de professionaliteit van de stichting als voor de sfeer op het forum echt belangrijk dat het beheer en bestuur zichtbaar een pro-actieve houding aanneemt en de leden betrekt bij het verbeteren van de website. Als dat niet gebeurt gaat dat irriteren onder de gebruikers, wat in het slechtste scenario leidt tot het verlies van leden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Banner

Bericht door DPDelft »

Zojuist heb ik Mikos per PB uitgenodigd om de foto's opnieuw in te sturen met mij in de CC. Deze uitnodiging staat ook open voor anderen uiteraard om de foto's op te sturen. Mocht je binnen een week geen reactie van mij hebben ontvangen van ontvangst dan graag een PB-bericht naar mij. Mogelijk is er dan iets mis gegaan met de mail.

Verzoek aan iedereen is om het wel vriendelijk te houden en vanuit het positieve uit te gaan. De mensen achter OVinNederland doen hun, vrijwillige, best om de site zo optimaal mogelijk te draaien en te beheren. Sneren richting beheerders werken niet mee aan de motivatie om dit te blijven doen. Uiteindelijk faciliteert de stichting de website voor de gebruikers en hebben juist deze gebruikers een groot aandeel in het bepalen van de sfeer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef: wo 27 jul 2022, 21:00 Ik kan ten volle begrijpen dat je je eigen foto's uiteraard het mooiste vindt
Een zeer aanzienlijk deel van de foto's is niet eens van mezelf, maar ingestuurd door leden die wel de moeite namen om daadwerkelijk een foto in te sturen. En in enkele gevallen ook wel uitgevraagd of ze 'm voor de banner wilden insturen.

En om eerlijk te zijn: ik heb zelf ook wel mooiere foto's dan sommige die nu in de banner staan. Alleen loop ik er zelf ook gewoon tegenaan dat veel foto's die er niet speciaal voor gemaakt zijn niet lekker in de banner passen.
Dat is toch vooral de beperkende factor waardoor veel foto's alsnog afvallen.
maar het is voor zowel de mensen die graag meedenken en ook met alle plezier foto's willen maken voor de banner van dit forum voor en door alle leden jammer dat deze vrijwilligers door het gebrek aan een pro-actieve houding vanuit het beheer een spreekwoordelijk deksel op de neus krijgen.
Zoals al wel eerder aangegeven is de respons op oproepen in het verleden eigenlijk altijd beperkt gebleven, daarom doen we al zo lang met de inzendingen van destijds die wel pasten en van voldoende kwaliteit waren.

Specifiek uitvragen is gewoon bijna niet te doen omdat het van te voren slecht te zien is of een foto al dan niet zal gaan passen. Je kunt je aannemelijk wel voorstellen dat het wat lullig overkomt als ik gericht foto's ga uitvragen voor de banner en dan vervolgens tot de conclusie kom dat ze niet lekker passen en ze alsnog afgewezen moeten worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Banner

Bericht door Hainje »

Waarom reageer je nu weer niet op Mikos en wel op Bas? Omdat Mikos misschien wat kritischer is? Omdat hij de vragen misschien op een toon stelt waardoor er bij jou iets van vroeger getriggerd worden en je in de ontwijkmodus gaat? Of kun je eigenlijk niet kiezen maar durf je daar niet voor uit te komen? Of vind je Mikos gewoon een eikel en negeer je 'm liever? Of heb je gewoon geen zin in allerlei toestanden?

Indien het laatste het geval is, prima, maar zeg dat dan gewoon.
Laatst gewijzigd door Hainje op wo 27 jul 2022, 21:35, 2 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Banner

Bericht door TffpaA »

DPDelft schreef: wo 27 jul 2022, 21:17 De mensen achter OVinNederland doen hun, vrijwillige, best om de site zo optimaal mogelijk te draaien en te beheren. Sneren richting beheerders werken niet mee aan de motivatie om dit te blijven doen. Uiteindelijk faciliteert de stichting de website voor de gebruikers en hebben juist deze gebruikers een groot aandeel in het bepalen van de sfeer.
Hoewel ik het vanuit je rol snap dat je het opneemt voor het beheer, heeft niemand hier volgens mij de motivatie van het beheer in twijfel getrokken. De kritiek spitst zich toe op de wijze waarop er wordt gecommuniceerd.

Ik hoop dat er met die signalen wat gedaan zal worden. Want zonder vrijwilligers inderdaad geen OVinNL, maar als er maar genoeg forumleden weglopen omdat ze het idee krijgen niet gehoord te worden, zal dat het bestaansrecht van OVinNL ook ondergraven.
🗣
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door Mikos »

Hierbij integraal mijn reactie op de ontvangen PB:

Hoi,

Het lijkt me een goed idee dat je deze tekst in het topic plaatst. Dat zou namelijk de eerste inhoudelijke reactie zijn op de lopende discussie waarbij er serieus in gegaan wordt op de gestelde vragen.

Een simpel bericht in het topic met "Oh, ik/we hebben niks ontvangen, wil je het nog eens sturen?" was voldoende geweest. De sneren die er nu staan zijn alles behalve professioneel. Er is verdorie niet eens ergens op mijn berichten gereageerd! Het lijkt wel persoonlijk te zijn, maar ik zal er voor het gemak maar van uit gaan dat dat niet zo is. Het was niks anders dan een vriendelijke reminder, daarop heb ik een week(!) niks gehoord.

Gezien er geen tijd/zin/motivatie is voor de bannerfoto's zal ik niks insturen, dan hoeft er ook geen tijd aan gespendeerd te worden. Ik zal nog een laatste bericht in het topic plaatsen met een gelijke strekking, daarna is voor mij de kous wel af.

Dank,
Mike
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door Daniel »

Hainje schreef: wo 27 jul 2022, 21:29 Waarom reageer je nu weer niet op Mikos en wel op Bas? Omdat Mikos misschien wat kritischer is? Omdat hij de vragen misschien op een toon stelt waardoor er bij jou iets van vroeger getriggerd worden en je in de ontwijkmodus gaat?
Omdat Bas een keurige constructieve reactie plaatst die uitnodigt te reageren, terwijl Mikos vooral heel erg drammerig overkomt. OV in Nederland is nog altijd ons forum (van alle beheerders en gebruikers) en niet zijn eigen forum, maar in dit topic komt hij gewoon op mij over dat alleen wat hij vindt het beste is. Het is precies dat wat mij triggert hem te negeren.

Ik vind het overigens best komisch dat we het hier allemaal eens zijn dat er foto's in de banner zitten die beter vervangen kunnen worden door andere (omdat ze niet scherp zijn, niet mooi zijn of niet lekker passen). En er dan juist een inzending van Mikos als topicstarter komt die niet scherp is.

Overigens zit een deel van het gebrek aan reacties ook wel in dat we er binnen de stichting al eens over spraken om de huisstijl van OVNL te wijzigen. En dan is het wat zonde van de tijd om eerst alle bestaande banners te vervangen.
Maar daar is nog niks van gekomen, dus wie denkt een foto te hebben die mooi in de banner staat is nog altijd van harte uitgenodigd om 'm in te sturen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Banner

Bericht door DPDelft »

Natuurlijk zal er intern wat met deze signalen gedaan worden. Er zit echter ook wel een maar aan......
De forumbeheerders, bestuur en andere betrokkenen doen hun best om de website zo goed mogelijk te beheren en gebruikers te faciliteren. En daar gaan soms dingen mis of dingen niet zoals een gebruiker verwacht of zou willen. Een zin als "Je zuigt alleen maar het leven dat er op dit forum is uit met zo'n houding." of "Of vind je Mikos gewoon een eikel en negeer je 'm liever?" helpt niet om de sfeer goed te houden of tot een oplossing te komen. Dat vind ik jammer want volgens mij zoekt men naar een oplossing. Ik vermoed dat deze manier van communiceren ook in bijvoorbeeld het OV-werk niet werkt. Een reiziger die hard naar een buschauffeur schreeuwt nodigt minder uit tot helpen dan een rustige vraag van een reiziger.

De toegang tot de mailbox voor de bannerfoto's heb ik niet en ik kan dus ook niet zien wat er wel of niet is ingestuurd. Punt waar we nu staan is dat Daniël niets heeft ontvangen en er wel berichten met foto's zijn verstuurd. De tijd, energie of zin, net hoe je het wil noemen, om gebruikers naar aanleiding van posts met (mogelijk) geschikte foto's te benaderen is er op dit moment niet vanuit de websitebeheerders. Voor ons als beheerders is het immers werk naast ander werk en privé leven.

Ik had vorige week een pakket wat ergens mysterieus verdwenen is tijdens de bezorging. Uiteindelijk was de oplossing dat de verzender nogmaals een pakket heeft verstuurd. Deze is wel goed aangekomen. Makkelijkste oplossing lijkt mij dus om foto's nogmaals op te sturen. Misschien met nu een extra "zekerheidje" van een tweede emailadres.

Dus voor een ieder met mooie, geschikte, foto's nogmaals de uitnodiging:
Stuur de foto's naar Daniël en naar mij via de mail. Binnen een dag een reactie lukt meestal niet maar mocht je na een week geen reactie van mij hebben gehad stuur dan even een PB bericht.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door Mikos »

Mikos schreef: wo 20 jul 2022, 14:17 Inmiddels zijn we zes maanden verder, ik heb mijn foto in januari netjes naar beide e-mailadressen die door Daniel werden genoemd gestuurd, maar ik zie nog altijd de gekke bekken-buschauffeur en het handvol minder mooie bannerfoto's voorbij komen. Hoe staat het er inmiddels voor?
Was inderdaad aardig drammerig. Waarvoor mijn welgemeende excuses. :')
Daniel schreef: wo 27 jul 2022, 21:45
Hainje schreef: wo 27 jul 2022, 21:29 Waarom reageer je nu weer niet op Mikos en wel op Bas? Omdat Mikos misschien wat kritischer is? Omdat hij de vragen misschien op een toon stelt waardoor er bij jou iets van vroeger getriggerd worden en je in de ontwijkmodus gaat?
Omdat Bas een keurige constructieve reactie plaatst die uitnodigt te reageren, terwijl Mikos vooral heel erg drammerig overkomt. OV in Nederland is nog altijd ons forum (van alle beheerders en gebruikers) en niet zijn eigen forum, maar in dit topic komt hij gewoon op mij over dat alleen wat hij vindt het beste is. Het is precies dat wat mij triggert hem te negeren.
Volgens mij bestaat dit hele topic uit argumenten om foto's aan de banner toe te voegen. En ben jij degene die het tegenhoudt. Zou het soms kunnen dat jij denkt dat dit jouw forum is? :')
Daniel schreef: wo 27 jul 2022, 21:45Ik vind het overigens best komisch dat we het hier allemaal eens zijn dat er foto's in de banner zitten die beter vervangen kunnen worden door andere (omdat ze niet scherp zijn, niet mooi zijn of niet lekker passen). En er dan juist een inzending van Mikos als topicstarter komt die niet scherp is.
Wauw. Gewoonweg wauw. Ik had in de PB vermeld dat ik er vanuit ging dat het niet persoonlijk was, maar deze sneer maakt duidelijk dat het dat wel is. :')

Ik ben er wel klaar mee. Trek uw eigen conclusies maar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door Daniel »

Mikos schreef: wo 27 jul 2022, 21:59 En ben jij degene die het tegenhoudt.
Wat houdt ik tegen dan? Foto's die niet ingestuurd worden kan ik ook niet in de banner opnemen ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Banner

Bericht door AppleMoose »

Elke suggestie die wordt gedaan stuit op weerstand, je negeert een gebruiker die wel moeite wil steken in verbetering (uiterst onprofessionele reactie voor een beheerder, vrijwilligersfunctie of niet), je deelt de nodige sneren uit naar iedereen en je blijft maar beweren dat er oproepen zijn gedaan, terwijl dit er welgeteld 1 is geweest. In vrijwel elke reactie valt (soms letterlijk) op te maken dat je eigenlijk niet op nieuwe bannerfoto's zit te wachten. Ook prima, maar zeg dat dan.

Je hebt het continu over 'eisen' waar moeilijk aan te voldoen is, maar nergens vermeld je wat die eisen dan zijn (behalve scherpe foto's) of waar men verder nog op moet letten. Je ziet verder alleen maar beren op te weg, terwijl je ook in oplossingen kunt denken. Als je iemand vraagt of je een foto mag gebruiken kun je zeggen, 'Hey, ik denk dat deze foto wellicht geschikt kan zijn voor de banner, mag ik het origineel om te kijken of het echt zo is, en zo ja, mogen we deze dan hiervoor gebruiken?" Daarmee hou je de optie open om een foto alsnog niet te gebruiken. Er zijn hier meer suggesties gedaan. Daar is nu duidelijk een 'nee' op gekomen. Misschien geen leuk of gewenst antwoord, maar wel duidelijk.

Jouw reacties en je hele arrogante houding op dit vlak motiveren echt niet om hier verder moeite in te steken. Dat je beweert dat Mikos niet constructief is, is natuurlijk ook gewoon bullshit. Vanaf het begin doet hij suggesties, maar vanaf het begin stuit hij ook op weerstand van jou. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het iets persoonlijks is, en dat heb je ook net toegegeven. Als dit echt zo is, moet je je misschien afvragen of je wel de juiste persoon bent die nu hier deze taak op zich moet nemen of even tijdelijk moet overdragen aan iemand anders die wel redelijk neutraal naar dit verhaal kan kijken en zin en tijd heeft om dit op te pakken.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door Daniel »

AppleMoose schreef: do 28 jul 2022, 00:32 Elke suggestie die wordt gedaan stuit op weerstand
Welke suggestie stuit op weerstand? Ik heb dit topic nog twee keer doorgelezen maar ik kom werkelijk nergens weerstand tegen.
je negeert een gebruiker die wel moeite wil steken in verbetering
Als ik 'm zou negeren hadden er niet zoveel posts van mij in dit topic gestaan.

En als je deze reactie bedoelt...
Mikos schreef: wo 20 jul 2022, 14:17 Inmiddels zijn we zes maanden verder, ik heb mijn foto in januari netjes naar beide e-mailadressen die door Daniel werden genoemd gestuurd, maar ik zie nog altijd de gekke bekken-buschauffeur en het handvol minder mooie bannerfoto's voorbij komen. Hoe staat het er inmiddels voor?
...dan is daar een heel simpele verklaring voor. Er is welgeteld één foto ingestuurd door Mikos in januari, maar hij verwacht blijkbaar dat dan vervolgens heel de bannerset vervangen wordt. Echter met één foto kan ik niet zo heel veel. Dat zou hooguit een toevoeging aan de set kunnen zijn en dat soort toevoegingen zijn meermaals gedaan, ook met foto's van Mikos.

Zoals echter al eerder aangegeven in dit topic, maar vervolgens compleet genegeerd door iedereen die daarna postte, hadden we medio januari juist gedachten binnen de stichting om tot een andere huisstijl voor OVNL te komen. Daarom is toen ook minder energie in nog bijwerken van de banner gestoken, want dat had dan beter kunnen gebeuren op het moment dat die doorgevoerd zou worden.
Dat is echter nooit gebeurd, dus vandaar dat nieuwe foto's nu alsnog welkom zijn.
je deelt de nodige sneren uit naar iedereen en je blijft maar beweren dat er oproepen zijn gedaan, terwijl dit er welgeteld 1 is geweest.
Behalve de algemene oproep is er meermaals in fototopics opgemerkt dat foto's de moeite waard zouden zijn om in te sturen voor de banner. Een enkele keer is daar respons op gekomen, maar meestal niet.
En wat jij sneren noemt zijn eigenlijk gewoon constateringen. Ik heb meer het idee dat er een beperkt groepje gebruikers nu verandering van de banner "eist", terwijl de zwijgende meerderheid de huidige banners wel prima vindt.
In vrijwel elke reactie valt (soms letterlijk) op te maken dat je eigenlijk niet op nieuwe bannerfoto's zit te wachten. Ook prima, maar zeg dat dan.
In tegendeel, nieuwe foto's zijn altijd welkom. De huidige foto's gaan al weer een tijdje mee dus vernieuwing zou best wel weer eens mogen. Alleen is het aantal losse inzendingen zo beperkt dat het er te weinig zijn om een grote vernieuwing door te voeren.
Je hebt het continu over 'eisen' waar moeilijk aan te voldoen is, maar nergens vermeld je wat die eisen dan zijn (behalve scherpe foto's) of waar men verder nog op moet letten.
Ik heb het woord "eisen" nergens genoemd in dit topic. Het voornaamste aandachtspunt is dat een close-up foto natuurlijk niet gaat werken doordat de banner laag en breed is. Maar verder zijn er van mijn kant geen eisen.
De meeste eisen zijn juist door anderen in dit topic genoemd, zoals scherpte, niet afgesneden en geen gekke bekken. Maar dat zijn helemaal geen harde eisen voor mij: een foto van een voorbijrijdende trein in het donker (waardoor de trein er bewogen op staat) kan juist een prachtige banner opleveren om maar wat te noemen. En of afsnijden wel of niet mooi is hangt af van de foto.
Als je iemand vraagt of je een foto mag gebruiken kun je zeggen, 'Hey, ik denk dat deze foto wellicht geschikt kan zijn voor de banner, mag ik het origineel om te kijken of het echt zo is, en zo ja, mogen we deze dan hiervoor gebruiken?" Daarmee hou je de optie open om een foto alsnog niet te gebruiken. Er zijn hier meer suggesties gedaan. Daar is nu duidelijk een 'nee' op gekomen. Misschien geen leuk of gewenst antwoord, maar wel duidelijk.
Zoals door andere beheerders ook al meermaals genoemd. Wij houden OVNL ook alleen maar vrijwillig bij, gewoon naast het werk en een privé-leven. Ik ben allang blij vaak dat het er van komt om de doorgaans prachtige reisverslagen / fotoreportages van anderen hier te bekijken, maar vaak mist gewoon de tijd of energie om dan nog actief er achteraan te PBen voor nieuwe bannerfoto's.
Dat je beweert dat Mikos niet constructief is, is natuurlijk ook gewoon bullshit. Vanaf het begin doet hij suggesties, maar vanaf het begin stuit hij ook op weerstand van jou. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het iets persoonlijks is, en dat heb je ook net toegegeven.
Nogmaals, welke weerstand dan? Er wordt een berg suggesties gedaan maar van suggesties kan ik geen banners maken. Foto's zijn wat ik daarvoor nodig heb en het gebekvecht tussen sommige gebruikers hier heeft er juist voor gezorgd dat dit topic niet tot veel nieuwe bannerinzendingen heeft geleid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten