Banner

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 2989
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Banner

Bericht door TffpaA »

Voordat dit ontaardt in nog meer moddergooien, twee suggesties:
  1. Specifiek voor deze situatie: is het niet een idee om het verzamelen van bannerwaardig fotomateriaal aan iemand uit te besteden die daar zin in heeft en tijd voor heeft? Mikos lijkt mij de meest voor de hand liggende kandidaat, al kan ik me voorstellen dat hij voor nu even past. Wellicht zijn er anderen - met een oproep ben je daar zo achter.
  2. Meer in het algemeen: het is mooi om te horen dat er ergens in januari over een andere huisstijl werd nagedacht, en dat het daarom niet als opportuun werd ervaren om nu nog de banners aan te gaan passen. Maar waarom wordt dat dan allemaal niet gecommuniceerd? Wij hebben als simpel voetvolk eigenlijk geen enkel idee wat er zoal in de hoofden van de stichters rondgaat, noch wat zij onderling bespreken. Terwijl het voor ons wel relevant kan zijn - en deze informatie eigenlijk cruciaal zou zijn geweest in dit topic, omdat Mikos zich dan een half jaar met steeds toenemende frustratie aan wachten had kunnen besparen. Dus lang verhaal kort: zouden jullie als stichting wellicht wat opener kunnen zijn in waar jullie zoal mee bezig zijn?
🗣
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door Daniel »

TffpaA schreef: do 28 jul 2022, 11:43[*]Meer in het algemeen: het is mooi om te horen dat er ergens in januari over een andere huisstijl werd nagedacht, en dat het daarom niet als opportuun werd ervaren om nu nog de banners aan te gaan passen. Maar waarom wordt dat dan allemaal niet gecommuniceerd?
Komt vooral doordat het idee destijds was dat dat sneller zou gaan en de communicatie dan had kunnen komen rond het moment van doorvoeren ervan. Door diverse oorzaken is het echter blijven liggen, maar was dit topic ondertussen ook in de vergetelheid geraakt.

Wat betreft je eerste punt, voor nu houd ik het nog even bij een algemene oproep. Smaak blijft persoonlijk natuurlijk en als er eenmaal foto's binnenstromen is het maken van banners het werk niet. Het bronbestand is dusdanig gemaakt dat dat op zich nog geen minuut per banner hoeft te kosten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 2989
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Banner

Bericht door TffpaA »

Dank, maar een niet onbelangrijke vraag wordt hierin nog onberoerd gelaten:
TffpaA schreef: do 28 jul 2022, 11:43 Dus lang verhaal kort: zouden jullie als stichting wellicht wat opener kunnen zijn in waar jullie zoal mee bezig zijn?
Zo valt me ook op dat er nog steeds geen jaarverslag naar buiten is gekomen, noch dat daarover is gecommuniceerd wat de huidige status is.

Ik snap dat jullie hier niet meteen allerlei beloftes kunnen doen - ik hoop vooral dat dit punt ter overweging wordt meegenomen.
🗣
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door Daniel »

Het jaarverslag is klaar, maar om onduidelijke redenen is de mededeling met de link erbij nog niet geplaatst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door Mikos »

Daniel schreef: do 28 jul 2022, 11:51 Het bronbestand is dusdanig gemaakt dat dat op zich nog geen minuut per banner hoeft te kosten.
Oftewel: als je drie minuten tijd had gespendeerd aan het openen van je Inbox en die banner te maken, dan was heel pagina 2 (en onderhand 3) van dit topic overbodig geweest?

I rest my case. :')
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Banner

Bericht door Durashift »

^^ volgens mij heb jij die twee pagina's dan niet goed gelezen; mailbox is geopend maar ook twee minuten vrijwillige tijd zijn, mijn inziens, zonde van de tijd als de foto niet scherp genoeg is.

Je was toch al zo vrij om inhoud van PB's te delen: deel dan ook hier de door jou ingestuurde foto van januari en dan oordeelt het forumpubliek wel over de kwaliteit ervan. ;)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door Lijn 45 »

Is deze foto goed voor de banner, en is de Kameel OV genoeg?
Afbeelding

En zou de foto die het meeste weerstand oproept (de Utrechtse Optare met uitbundige chauffeur) uit de set verwijderd kunnen worden? Er zijn immers voldoende andere foto's in de bannerset. :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door Daniel »

Historisch OV mag ook natuurlijk, en het is een NS voertuig, dus stuur maar in hoor (wel de nog niet bijgesneden versie, want een paar mm lager uitsnijden lijkt mooier uit te komen hier). Dan kan ik zodra er wat meer binnen is aan de slag met nieuwe banners.
Durashift schreef: do 28 jul 2022, 16:01Je was toch al zo vrij om inhoud van PB's te delen: deel dan ook hier de door jou ingestuurde foto van januari en dan oordeelt het forumpubliek wel over de kwaliteit ervan. ;)
Tweede van onder in de eerste post van dit topic is het.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door ArrivaBas »

Ik zal van het weekend eens met een paar fotootjes knutselen. Ik ben ervan overtuigd dat ik wel wat geschikte kandidaten in mijn archief heb. :)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Banner

Bericht door albertjan96 »

Welke foto wordt er bedoeld met "de chauffeur met de gekke bekken"? Volgens mij krijg ik die niet zo vaak te zien
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Banner

Bericht door Durashift »

^^ ik ken 'm ook niet. Nu let ik ook niet zo erg op die foto's. Wat ik mij zo herinner is de kop van een ICM en een donkerblauwe Berhoff trolly die ik regelmatig zie bij het inloggen.

Als ik het goed onthouden heb dan zijn er verschillende bannersets voor de diverse digitale apparaten; telefoonscherm, tablet, laptop (tv plasma scherm ;) )

Ik gebruik OVNL vooral via de laptop. Vermoedelijk kijken de gebruikers die zich storen aan een bepaalde chauffeur.. via een mobiele telefoon?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door Daniel »

albertjan96 schreef: do 28 jul 2022, 20:15 Welke foto wordt er bedoeld met "de chauffeur met de gekke bekken"? Volgens mij krijg ik die niet zo vaak te zien
Dat is de foto met een kruisende Optare en dubbelgelede van U-OV. Overigens zag ik 't zelf ook pas nadat het hier benoemd was.
Durashift schreef: do 28 jul 2022, 20:39 Als ik het goed onthouden heb dan zijn er verschillende bannersets voor de diverse digitale apparaten; telefoonscherm, tablet, laptop (tv plasma scherm ;) )
Er zijn er in principe twee, dus voor tablet en PC (en groter). Waarbij de foto's overigens gelijk zijn. De bannerset op tabletformaat is alleen wat smaller.
En voor telefoons is er dan nog een derde, maar die heeft geen foto's (past toch amper immers) maar alleen het OVNL-logo op lichtblauwe achtergrond.

Als je dus vaak met je telefoon op het forum zit zie je inderdaad zelden banners.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door webguy »

TffpaA schreef: do 28 jul 2022, 12:08 Zo valt me ook op dat er nog steeds geen jaarverslag naar buiten is gekomen, noch dat daarover is gecommuniceerd wat de huidige status is.
Hierbij
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door Mikos »

Ik had me voorgenomen alles te laten rusten tot het netjes afgehandeld zou zijn door het beheer, maar die komen niet verder dan dat het een geschil is 'tussen twee forumleden'. En aangezien Daniel op vakantie is, komt er voorlopig ook geen schot in de zaak.
Durashift schreef: do 28 jul 2022, 16:01 deel dan ook hier de door jou ingestuurde foto van januari en dan oordeelt het forumpubliek wel over de kwaliteit ervan. ;)
De snelle uitsnede die ik er destijds van heb gemaakt:
Afbeelding

Ik ben van mening dat het hele topic een shitshow is geworden en dat dat door één beheerder zo uit de hand is gelopen. Dat je het niet met iemand eens bent, kan nooit een reden zijn als beheerder om iemand dan maar te negeren. Stuur er dan een andere beheerder op af om het af te handelen. Nu wordt het afgedaan als een geschil tussen twee forumleden, maar dat is het natuurlijk niet als er één een beheerdersfunctie heeft waarbij diegene over het onderwerp gaat waar vragen over worden gesteld. :N
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Banner

Bericht door Hendrik »

Tjonge, wat een geharrewar in dit topic!

Twee observaties van een relatieve buitenstaander:
- ik zie dat vanuit het beheer wordt gesteld dat men openstaat voor nieuwe bannerfoto's, terwijl anderzijds steeds uitgebreid wordt beargumenteerd waarom de banner niet is/wordt aangepast;
- de huidige bannerfoto's zijn echt niet allemaal perfect (wat geen probleem is), terwijl nieuwe bannerfoto's wel nagenoeg perfect moeten zijn.

Begrijp me goed: ik zeg niet dat het bovenstaande zo bedoeld is door betrokkenen, maar zo observeer ik het wel.

Ik zou zeggen: maak (nogmaals) duidelijk aan welke eisen een bannerfoto moet voldoen en besteed elke X weken een kwartier of halfuur aan het beoordelen en hopelijk toevoegen van nieuwe bannerfoto's. Dat is leuk voor de variatie en het is positief voor de betrokkenheid van forumleden. Het levert vast een paar bannerfoto's op die niet iedereen fantastisch vindt, maar dat blijf je houden. En met een simpele refresh van de pagina krijg je toch weer een nieuwe voorgeschoteld, dus heel groot is de ramp niet.
MaartenD
Berichten: 664
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Banner

Bericht door MaartenD »

Nieuwe foto's in de banner *O*

Vraagje: wordt de tekst OV in Nederland.nl dynamisch gegeneereerd als overlay of wordt die vast in het plaatje gezet? Er is een foto van een Trolley in Arnhem (lijn 7 Geitenkamp) waar de bus links staat en de tekst over de bus heen staat. Dat is niet erg mooi, zou beter zijn als de tekst daar rechts staat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door Daniel »

De tekst staat vast in het plaatje, maar het zou op zich wel realiseerbaar moeten zijn om de tekst rechts te zetten als het voertuig links staat.
Voor het aanmaken van de banners gebruik ik namelijk een Photoshop-bestand met lagen die naar behoefte aan of uit staan, waardoor de tekstpositie relatief eenvoudig te wisselen zou zijn.

Precies dit punt kwam binnen het beheer trouwens ook al bovendrijven nadat de eerste nieuwe banners aangemaakt waren. Had het voor nu nog niet gedaan door wat twijfel of het er niet raar uit ziet als die tekst steeds van links naar rechts verspringt. Maar als de wens breder is dan wil ik 't best een keertje proberen hoor.

(Die trolleybus is nog 'n oude banner trouwens ;) )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Banner

Bericht door Durashift »

Tekst altijd links laten staan, wat mij betreft. Dat verspringen is maar afleidend. Het is toch een baken in de huisstijl van deze site.

Het stoort mij niet dat .nl voor de Texelhopper bus staat.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Banner

Bericht door Hendrik »

Eens met Durashift!
MaartenD
Berichten: 664
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Banner

Bericht door MaartenD »

Ben ik het totaal niet mee eens. Ik vind het storend en onprofessioneel om tekst over het onderwerp van het plaatje te zetten.

Nu ook bus 1 naar Velp (een gelede bus) waar de tekst over de voorkant van de bus staat. Sorry, maar ik vind het niet uit zien.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door ArrivaBas »

Ik weet niet of je het topic een beetje gevolgd hebt, maar de banners die nu gebruikt worden vormen een tijdelijke situatie. Het bestuur van de stichting OVNL is sinds het voorjaar bezig met brainstormen over een nieuwe huisstijl voor de site. Ik acht de kans groot dat dergelijke 'ongemakken' ook meegenomen zijn door het forumbeheer.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Banner

Bericht door webguy »

MaartenD schreef: ma 15 aug 2022, 07:33 Nu ook bus 1 naar Velp (een gelede bus) waar de tekst over de voorkant van de bus staat. Sorry, maar ik vind het niet uit zien.
Die foto is alleen niet nieuw. We nemen het inderdaad mee in een nieuw likje verf...
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Banner

Bericht door AppleMoose »

Mooi dat er nieuwe foto's zijn toegevoegd :pos:

Het ziet er fraaier uit om het logo aan te passen aan de foto, maar ik snap de overweging ook wel om het op dezelfde plek te laten staan.

Heerlijk antwoord waar je geen reet mee kunt. Graag gedaan *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Banner

Bericht door Meltrain »

Ik vind wel dat er meer foto's van trams in de banner moeten. :6 (Dus misschien moet ik daar zelf maar iets aan doen. :mrgreen: )
Maar het is wel mooi dat er nu ook nieuwe foto's zijn. Ik vind het (vooralsnog) prima dat het logo nu (nog steeds) altijd op dezelfde plek staat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Banner

Bericht door umbusko »

Ik zou zo wat insturen maar mijn foto's zijn praktisch allemaal buitenlands. :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten