Denk mee!

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Alargule

Re: Denk mee!

Bericht door Alargule »

Zugführer schreef: ma 19 jul 2021, 21:32 Waarom niemand ooit eerder voorgesteld heeft het simpelweg om te draaien weet ik niet, het lijkt me een prima oplossing zo. Heb nu voor alle regionale "Alledaagse gebeurtenissen" de titels aangepast.
Soms ligt een oplossing zó voor de hand, dat je 'm gewoon niet ziet.

Dat, of ik ben geniaal (A)
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Denk mee!

Bericht door Zugführer »

Lijn 45 schreef: di 20 jul 2021, 09:35 Zal de titel van 'Alledaagse gebeurtenissen op het spoor' ook nog aangepast worden?
Leek me niet echt nodig, en "Op het spoor: alledaagse gebeurtenissen" staat ook weer wat vreemd :mrgreen: Maar wellicht heeft iemand nog een geniale ingeving.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Denk mee!

Bericht door Hainje »

[Spoor NL] Alledaagse gebeurtenissen;
[Spoor Buitenland/BTL] Alledaagse gebeurtenissen.

Persoonlijk vind ik werken met tags/teksthaken overzichtelijker en netter, al kan ik met de manier waarop je het nu hebt opgelost ook wel leven. :p
🍉
Alargule

Re: Denk mee!

Bericht door Alargule »

Gelet op het feit dat in dat subforum maar één "Alledaagse gebeurtenissen"-draad te vinden is - en dat zal waarschijnlijk ook wel zo blijven - zou ik de naam hier gewoon met rust laten. Het kan ook iets gekunstelds gaan krijgen, namelijk. "Spoor: alledaagse gebeurtenissen" of "Spoorwegen: alledaagse gebeurtenissen" - ik weet het niet.

Maar ik heb er ook heus begrip voor dat OCD'ers met autisme nu spontaan knappende bultjes krijgen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Denk mee!

Bericht door Aking »

:shock:


Did you just type the A-word? :shock:
Alargule

Re: Denk mee!

Bericht door Alargule »

Alledaagse? Drie keer maar liefst.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Denk mee!

Bericht door Hainje »

OCD zit in het autismespectrum, niet andersom. :mrgreen:
🍉
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Denk mee!

Bericht door waldo79 »

Geen probleem om man en paard te benoemen, toch :D
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Denk mee!

Bericht door Aking »

Noem je autisten nou paarden? :o
Hainje schreef: di 20 jul 2021, 20:30 OCD zit in het autismespectrum, niet andersom. :mrgreen:
Bron? :roll:
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Denk mee!

Bericht door waldo79 »

Ik denk: slinger er eens een uitdrukking in. Allemaal te googelen wat het betekent.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Denk mee!

Bericht door Aking »

Jamaar koekel is fakenews enzo!

Maar volgens mij heeft dit alles weinig meer met meedenken te maken, voordat die rooie Führer weer eens van z'n foekie af is en ingrijpt enzo (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Denk mee!

Bericht door Hainje »

waldo79 schreef: di 20 jul 2021, 21:21 Geen probleem om man en paard te benoemen, toch :D
Hebbie punt.
Aking schreef: di 20 jul 2021, 21:58
Hainje schreef: di 20 jul 2021, 20:30 OCD zit in het autismespectrum, niet andersom. :mrgreen:
Bron? :roll:
De reader Psycho Educatie Autisme van GGZ BreBurg.
🍉
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Michael »

Kan het kloppen dat de mouseover van de SNG het niet doet? In ieder geval bij treinstel 2748 werkt ie niet. Zie mijn laatste post in het afwijkingen in materieelinzet topic
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door webguy »

Alargule

Re: Denk mee!

Bericht door Alargule »

MetroRET schreef: di 19 okt 2021, 12:59
Meltrain schreef: di 19 okt 2021, 12:33
MetroRET schreef: di 19 okt 2021, 11:39 Omleiding via de Hooidrift geen optie. :|
Is dat een vraag of een statement? (Een goedlopende zin hoort namelijk een persoonsvorm te bevatten. :Y )
Bemined schreef: di 19 okt 2021, 11:33 Lijn 4 wordt volgend jaar voor langere tijd ingekort tot Molenlaan - Heemraadsplein vanwege de aanleg van een nieuwe nooduitgang van metrostation Delfshaven. Voorbereidende werkzaamheden starten volgende week, vanaf 3 januari gaat de weg dicht en vanaf 10 januari ook de trambaan. De bouw duurt naar verwachting het hele jaar, pas begin 2023 wordt de straat weer hersteld, dus lijn 4 zal ook wel een flinke tijd ingekort worden.

https://corporate.ret.nl/werkzaamheden/ ... delfshaven
Rijdt lijn 4 dan in beide richtingen via de Nieuwe Binnenweg of in één richting via de Mathenesserlaan (zoals in 2004 het geval was)?
Een vraag, zonder vraagteken :mrgreen:
Ik zie het beheer altijd heel driftig knippen als de voorgaande post gequotet wordt, of als in een quote een fotootje opduikt, want 'dat zijn de regels'. Ik stoor me echter veel meer aan situaties zoals hierboven, met quotes-in-quotes en hele lappen onleesbare tekst die dan nog eens gequotet worden, terwijl de reactie maar een heel klein deel van de quote betreft.

Zou het beheer hier misschien wat meer aandacht aan kunnen schenken? Dan denk ik niet alleen aan knippen, maar bijvoorbeeld ook aan awarenesstrainingen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Lijn 45 »

Die berichten kan je toch ook melden? Er is een optie "Dit bericht bevat een lange quote waar dat niet nodig is."
Alargule

Re: Denk mee!

Bericht door Alargule »

Zeker kan dat. Wat mij echter opvalt - en ook stoort - is dat het beheer bijzonder pro-actief is in het wegknippen van quotes-van-het-voorgaande-bericht en foto's-in-quotes, maar bij dit soort onleesbare Droste-effecten de boel maar de boel laat. Dat kan natuurlijk een kwestie van pick your battles zijn, maar ergens vind ik dat toch de verkeerde...
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Denk mee!

Bericht door DPDelft »

Als beheer reageren we op meldingen en is het niet zo dat we zelf actief gaan speuren naar te lange of verkeerde quotes. Kortom: meld alsjeblieft als je vind dat iets onleesbaar is dan kunnen we daarnaar kijken en er op handelen. Er zijn een aantal gebruikers heel actief met het melden van berichten met een quote van het voorgaande bericht, daarom zie je die wel "verdwijnen".
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik denk dat Alargule zo'n iemand is die veel dingen aan het melden is en die vaak commentaar heeft op andere. Zulke lange qoutes wordt overal gedaan en het lijkt gewoon de norm. Daar is niks aan te doen. Indien nodig wordt het vooral gedaan omdat je regelmatig op heel het bericht wil reageren.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Alargule

Re: Denk mee!

Bericht door Alargule »

Ik denk dat Kalil Nieuw zo'n iemand is die eigenlijk nog net iets te jong is om op een forum te zitten.

Los daarvan begrijp ik uit DPDelfts reactie dat het beheer vooral reactief is, en er dus kennelijk een contingent forummers rondloopt dat de hele dag als een soort VoPo berichten zit te melden.

Enfin, weten we dat ook weer.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Denk mee!

Bericht door Aking »

Dat laatste wist je nog niet? :')

Hoe schattig _O-
Alargule

Re: Denk mee!

Bericht door Alargule »

Lief he :Y

Ben jij trouwens een van die VoPo'ers?
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Denk mee!

Bericht door DPDelft »

Wat zijn we weer aardig voor elkaar -0-

Als beheer gaan we uit van een behoorlijke zelfregulatie. Het aantal berichten dat gemeld wordt is gelukkig heel beperkt. Ik denk dat het misschien 20% van de meldingen over quotes gaat. Veel vaker gaat het over ongezellig taalgebruik over en weer, spam (dat komt bij vlagen veel voor) en berichten in een verkeerd topic.

Nogmaals benadrukken: in verhouding tot het aantal geplaatste berichten is het aantal gemelde berichten zeer zeer beperkt.
Alargule

Re: Denk mee!

Bericht door Alargule »

Alargule schreef: di 19 okt 2021, 13:03 Zou het beheer hier misschien wat meer aandacht aan kunnen schenken? Dan denk ik niet alleen aan knippen, maar bijvoorbeeld ook aan awarenesstrainingen.
Dan ben ik nog steeds benieuwd of het beheer hier iets mee kan? Drie man op een niet al te druk forum - dat moet vast kunnen, toch?
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Denk mee!

Bericht door Bemined »

Tijd voor een boterator, een AI die automatisch kan modereren op citaten, Alagules vs PHS ruzies en verkeerd geplaatste reacties.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten