Denk mee!

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Denk mee!

Bericht door Hainje »

Niet ideaal, maar voor nu wel prima.
🍉
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Denk mee!

Bericht door Durashift »

webguy schreef: wo 22 jun 2022, 20:14 Hmm, zo beter? Nadeel is nu dat 'ie op desktop ook klein is en je daar op vergroten moet tikken. (..)
Bij mij is dat dan direct volledig scherm, op de laptop. Zit ik niet op te wachten, standaard YT formaat vind ik prima.
Maar goed, zoveel filmpjes staan hier niet en zo vaak ben ik hier niet meer.. dus laat het gemak voor de mobiele telefoongebruikers maar voorrang houden. ;)
iamthedutchdude
Berichten: 950
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Denk mee!

Bericht door iamthedutchdude »

webguy schreef: wo 22 jun 2022, 20:14 Hmm, zo beter? Nadeel is nu dat 'ie op desktop ook klein is en je daar op vergroten moet tikken. Dat kunnen we tzt misschien ook wel even oplossen
Ik stoor mij op laptop helemaal niet zo aan dit formaat, kan me wel herinneren dat ik het op telefoon wel vervelend vond dat dat scrollen niet werkte. Wat mij betreft is het zo prima dus.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Denk mee!

Bericht door Z2N »

Persoonlijk stoor ik mij er wel aan, omdat het formaat nu zodanig klein is dat ik niet meer kan zien wat er in het filmpje zelf gebeurt. Ik hoop dat het standaard YouTube-formaat snel weer terug kan keren, en eigenlijk ervaarde ik ook geen problemen met de situatie van voor vandaag.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Denk mee!

Bericht door umbusko »

Wat Z2N zegt (behalve dan dat ik er "ervoer" van zou maken (A) ). Op mobiel verdween weliswaar een stuk van het filmpje buiten scherm, maar bij niet afspelen is dat niet storend en bij wel afspelen deed hij dat netjes op volledig scherm, en dus wel gewoon binnen het scherm.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 2989
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Denk mee!

Bericht door TffpaA »

Ik vind dit inderdaad een achteruitgang.

Maar ondersteunt phpBB geen schaling?
🗣
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Denk mee!

Bericht door diederickx »

Ondersteunt phpBB geen wat?

https://www.encyclo.nl/begrip/schaling
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 2989
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Denk mee!

Bericht door TffpaA »

Ja dat dus? Of?
🗣
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door webguy »

Er stond een hardcoded breedte/hoogte verhouding in. Die is er nu uit en was 1 minuut werk om aan te passen. Om het dynamisch te maken moet ik wat meer CSS schrijven
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Denk mee!

Bericht door umbusko »

Leuk, die banner op de wiki om te doneren, maar ik heb er toch een paar vragen/opmerkingen over.
  1. Waarom staat er nog steeds het gedoneerde bedrag per 16 oktober, terwijl het inmiddels 30 november is? Dat nodigt niet echt uit tot doneren, zeker voor de wel-wiki-niet-forum-bezoeker, want het lijkt alsof er weinig mee gebeurt. Misschien is het een idee om de datum automatisch en/of periodiek te veranderen en in ieder geval periodiek het bedrag te checken. Iedere eerste van de maand of zo?
  2. Er staat een streefbedrag (benodigd bedrag), maar vervolgens staat er nergens wanneer dat bedrag binnen moet zijn en ook niet wat er gebeurt als het dan wel of niet gehaald is. Dat is toch info die ik als potentiële donateur zou verwachten onder 'lees meer' zonder door een jaarverslag heen te moeten ploegen. Waar het volgens mij ook niet in staat.
  3. Is het mogelijk de banner te verbergen voor ingelogde donateurs? (Of misschien zelfs voor ingelogde actieve gebruikers?) Die dragen immers al bij. Wellicht kan voor hen de banner alleen op de hoofdpagina staan, zodat ze toch op de hoogte kunnen blijven van het bedrag, zonder dat die banner bij iedere bewerking in de weg zit.
PHS

Re: Denk mee!

Bericht door PHS »

Voorgaande jaren was de website rond deze tijd in kerstsferen en met winterse OV-foto's in de banner. Zit dit nog in de pijplijn of komt er een einde aan deze traditie?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door webguy »

Kerstcadeautje voor jullie allemaal - t is altijd beetje ingewikkeld wanneer "kerst" begint *O*
PHS

Re: Denk mee!

Bericht door PHS »

Leuk! :pos:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Denk mee!

Bericht door Hainje »

webguy schreef: zo 25 dec 2022, 13:03 Kerstcadeautje voor jullie allemaal - t is altijd beetje ingewikkeld wanneer "kerst" begint *O*
Wat mij betreft vanaf het moment dat die kerel met zijn tabberd weer op de boot naar Spanje/Turkije stapt tot het moment dat er drie koningen een kijkje komen nemen in een of andere stal te Bethlehem. :mrgreen: :Y
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Denk mee!

Bericht door Z2N »

Dat wordt dan nog eens wat in 2026, dan begint Chanoeka weer voor pakjesavond. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Denk mee!

Bericht door Durashift »

Misschien is die tabberd tegen die tijd wel volledig uitgefaseerd?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door webguy »

Ze zijn weer weg hoor! Zullen af en toe blijven ronddwalen tot de cache weg is, maar ze zijn opgeruimd
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 2989
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Denk mee!

Bericht door TffpaA »

Werd het niet eens tijd wat te doen met het OV in Woord-subforum? Dat leidt sinds ome Mikos overspannen op de bank ligt een kwijnend bestaan, en wordt vooral gebruikt door spammerdts.

Misschien eens samenvoegen met OV in Beeld: OV in Woord en Beeld. Misschien dat daar nog wat kruisbestuiving uit naar voren komt.
🗣
April064
Berichten: 668
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door April064 »

Voor mijn part wordt dat topic samengevoegd met OV in beeld, de twee zijn in functie praktisch hetzelfde, alleen heeft de ene meer foto's.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 2989
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Denk mee!

Bericht door TffpaA »

Ik vind wat ze op het tweakersforum met de vintagesmileys hebben gedaan wel mooi: het zijn nu schaalbare afbeeldingen geworden die scherp blijven op iedere resolutie.

Misschien ook iets voor de gepixelde smileys van dit forum? *O*
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten