Denk mee!

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Alargule

Re: Denk mee!

Bericht door Alargule »

En jouw chagrijnige steken automatisch wegjorist?

Ik ben voor! *O*
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Denk mee!

Bericht door DPDelft »

Alargule schreef: di 19 okt 2021, 17:29
Alargule schreef: di 19 okt 2021, 13:03 Zou het beheer hier misschien wat meer aandacht aan kunnen schenken? Dan denk ik niet alleen aan knippen, maar bijvoorbeeld ook aan awarenesstrainingen.
Dan ben ik nog steeds benieuwd of het beheer hier iets mee kan? Drie man op een niet al te druk forum - dat moet vast kunnen, toch?
Dat zou inderdaad kunnen, maar dat past dus niet binnen de visie :D . En niet al te druk forum..... ik probeer veel mee te lezen maar daar gaat een hoop tijd in zitten.
Dus nogmaals: heb je er last van? Gebruik de meldknop, dat is waarvoor het bedoeld is. En als beheer iets anders vindt dan krijg je daar gewoon een PB over.

We proberen overigens zo snel mogelijk te reageren, vaak is dat al binnen een uur. Alleen als we even moeten overleggen over een melding kan het wat langer duren. Net als we alle drie aan het werk zijn :mrgreen: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Denk mee!

Bericht door Aking »

Een heel nieuw topik is misschien wat overdreven, maar
PHS schreef: wo 27 okt 2021, 11:40
Alargule schreef: wo 27 okt 2021, 11:34 Ja, ik zou echt eens willen voorstellen dat we stoppen met het plaatsen van links naar betaalde artikelen.
Misschien is het tijd om een topic te openen met een voorstel voor het verscherpen van de forumregels? (A)
Al die betaalmuren zijn wel schijtirritant ja :Y
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door cassie127 »

Ik zou zegen bij betaslde/premium artikelen even een waarschuwing voor de link zetten bijvoorbeeld:

PREMIUM: LINK
BETAALD BERICHT: LINK
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Denk mee!

Bericht door Hainje »

Bij mij is het forum bij vlagen echt mokertraag met laden.
🍉
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Denk mee!

Bericht door en-es »

Je bent niet de enige.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Denk mee!

Bericht door Ardan »

Viel mij ook op, maar ligt dus niet aan mij blijkbaar.
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door webguy »

Hmm, mogelijk was ik updates aan het doen. Laat het weten als je dit weer merkt
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Mikos »

Ik heb het in een ander topic (MIEK?) al voorbij zien komen, maar ook ik ervaar dat ik wanneer ik op mijn laptop deze site bezoek, ik bij ieder bezoek in moet loggen (ook als ik twee minuten later weer naar de site surf), ondanks dat ik iedere keer het vakje "Onthoud mij" aanvink bij iedere keer dat ik inlog. Op mobiel en tablet heb ik hier geen last van.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Denk mee!

Bericht door en-es »

Klopt. Is in een ander topic ook al aan de orde geweest. Ik heb dat altijd op de telefoon. Niet op mijn laptop.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door cassie127 »

Is dat niet een gevalletje cookies en cache leegmaken, waarna dat probleem weet opgelost is?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

Het moet haast wel bij de gebruiker liggen, niet iedereen heeft er last van namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Denk mee!

Bericht door AppleMoose »

Ik heb er een hele tijd last van gehad, maar nu al een maand of drie niet meer. Geen idee waarom niet, heb naar mijn idee niet (bewust) iets bijzonders gedaan in die tijd dat dat probleem zou moeten verhelpen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

Ik weet ook niet tot detail hoe phpBB in elkaar zit, maar het zou wellicht met sessies gekoppeld aan een bepaald IP-adres kunnen liggen.

Thuis heb ik bijvoorbeeld een vast IP en zelden last van opnieuw moeten inloggen. Mobiel komt het daarentegen vaker voor en daar heb je natuurlijk vaker een wisselend IP.
Dat is typisch iets wat gebruikers-afhankelijk is, maar waar je zelf weinig invloed op hebt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Denk mee!

Bericht door Hendrik »

Hendrik schreef: do 20 feb 2020, 15:32
Daniel schreef:Omdat je een sessie op een bepaald IP-adres hebt en je met een mobiele telefoon vaker van IP wisselt.
Ik kan thuis via wifi het forum bezoeken, onderweg via 4G en vervolgens op het werk weer via wifi. Dan heb ik dus elke keer een ander ip-adres. En toch hoef ik doorgaans niet opnieuw in te loggen.
Anderzijds komt het ook wel voor dat ik thuis opeens opnieuw moet inloggen, terwijl mijn ip-adres dan in het geheel niet gewijzigd is...
Dat lijkt het probleem niet te zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

Dat kan ik ook, maar heb ik dan niet gewoon op elk van die IP-adressen een sessie lopen? Die wisseling merk je niet omdat je in zo'n situatie niet continu het forum aan het bekijken bent.
Ik zal eens kijken of er toevallig iets is met de levensduur van de gebruikerssessies in de instellingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Denk mee!

Bericht door DDietzen »

Bij mij wisselt het de laatste maanden hoe vaak ik eruit word geknikkerd. Een tijd geleden werd ik er op elk apparaat elke paar dagen uitgegooid, daarna ging het een paar maanden lang best prima (1 of 2x per maand per device opnieuw moeten inloggen), en sinds een week of twee is het weer raak (elke paar dagen per device). Aan IP-adreswisselingen lijkt het niet te liggen, want ik zit al ruim een maand lang constant thuis.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

Tja, nou ligt het wel aan je provider of je IP thuis altijd gelijk is. Ik heb net bij de instellingen gekeken en de sessies worden gevalideerd op de eerste drie blokken van het IP-adres. Dus als je een provider hebt die meerdere IP-ranges gebruikt waarvan meestal in A.B.C.D alleen D wijzigt, maar soms ook C dan zal je in dat laatste geval uitgelogd raken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Kalil Nieuw »

Beste forummers en beheerders,

Ik zit al lange tijd te denken om een foto op mijn profiel te plaatsen en ik heb het ook vaak geprobeert. Zodra ik een profielfoto probeer te zetten geeft de site aan "413 entiteit te groot". Is heb er geen verstand van waar de exacte oorzaak ligt waardoor ik er steeds niet uitkom. Weten jullie hoe ik dit precies kan oplossen?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

De foutmelding zegt het eigenlijk al: de profielfoto die je probeert te uploaden is te groot. Het is dus een kwestie van je foto verkleinen want voor zo'n klein plaatje als de avatar is zou de maximaal toegestane bestandsgrootte in de foruminstellingen (3 MB) toch wel ruimschoots voldoende moeten zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Denk mee!

Bericht door Meltrain »

De foto mag maximaal 100 x 100 pixels groot zijn.
Je kunt je foto verkleinen met Paint, maar zorg er dan wel altijd voor dat je eerst een kopie van de originele foto maakt!
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Denk mee!

Bericht door PHS »

Toen ik het forum net opende kreeg ik meldingen van nieuwe posts van een gebruiker Anonymous. Er zijn echter geen nieuwe posts, dus is dat verwijderde spam?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Lijn 45 »

Ja, Anonymus heeft mij zo ook al meerdere topics in gelokt de afgelopen jaren. :p
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door jjasloot »

Is er eigenlijk een reden dat er helemaal onderaan "Test" staat?
Afbeelding
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 2989
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Denk mee!

Bericht door TffpaA »

Ik zie het ook!!!1! :shock: :shock: :shock:
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten