Denk mee!

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Denk mee!

Bericht door Aking »

Dan neem je een abonnement of lees je ze niet? *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Suus »

KM46 schreef: Kan het beheer iets in de regels vermelden dat een link naar artikelen die achter een betaalmuur zitten niet toegestaan worden / zijn op dit forum :idea: ?

Omdat niet iedereen overal een abonnement op heeft / kan hebben.
Je hebt zelf ontelbare keren links geplaatst naar artikelen achter een betaalmuur, stop daar dan eerst zelf maar eens mee voordat je mij aan de muur gaat nagelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Denk mee!

Bericht door AppleMoose »

Bovendien, zolang er netjes vermeld wordt dat het om een premiumartikel gaat, zie ik het probleem niet.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Denk mee!

Bericht door en-es »

Ik ook niet. Natuurlijk is het irritant dat een artikel achter een betaalmuur is maar als je het van te voren weet dan vind ik het geen probleem.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Denk mee!

Bericht door Reiziger Delft »

Bovendien had Suus onder de link beschreven wat er in het artikel stond.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Denk mee!

Bericht door Wubbo »

Ik weet ook niet altijd zeker of een artikel achter een muur zit of niet als ik zelf een abonnement heb. Ik probeer wel openbare bronnen te vinden maar dat lukt niet altijd, dan plaats ik liever een betaal-artikel dan helemaal niets.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Denk mee!

Bericht door Zugführer »

Het plaatsen van links naar premiumartikels lijkt me inderdaad geen probleem, zeker niet zolang er een waarschuwing in het bericht staat en er een korte samenvatting van de inhoud van het artikel wordt gegeven, wat overigens altijd een goed idee is :D
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Denk mee!

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: vr 27 nov 2020, 07:28
KM46 schreef: Kan het beheer iets in de regels vermelden dat een link naar artikelen die achter een betaalmuur zitten niet toegestaan worden / zijn op dit forum :idea: ?

Omdat niet iedereen overal een abonnement op heeft / kan hebben.
Je hebt zelf ontelbare keren links geplaatst naar artikelen achter een betaalmuur, stop daar dan eerst zelf maar eens mee voordat je mij aan de muur gaat nagelen.
Sorry ... je hebt gelijk ... mijn excuus :oops: .
Wubbo schreef: vr 27 nov 2020, 11:21 Ik weet ook niet altijd zeker of een artikel achter een muur zit of niet als ik zelf een abonnement heb. Ik probeer wel openbare bronnen te vinden maar dat lukt niet altijd, dan plaats ik liever een betaal-artikel dan helemaal niets.
Zugführer schreef: vr 27 nov 2020, 11:32 Het plaatsen van links naar premiumartikels lijkt me inderdaad geen probleem, zeker niet zolang er een waarschuwing in het bericht staat en er een korte samenvatting van de inhoud van het artikel wordt gegeven, wat overigens altijd een goed idee is :D
Dit zijn wat mij betreft goede oplossingen :pos: ;) .
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door webguy »

Daarnaast gaat het artikel ook niet over het OV - als je bang ben dat je politiek nieuws mist, dan kan ik je aanraden om een ander forum of website op te gaan zoeken :)
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Denk mee!

Bericht door Reiziger Delft »

Ben ik de enige die me stoort aan de term "Kudtns"? Deze wordt op de meest willekeurige momenten het forum op geknald. Natuurlijk gaan er wel eens dingen mis bij NS zoals bij elk bedrijf, maar dit is zo'n dooddoener. Een normale discussie voeren over de dingen die misgaan lijkt me beter, daar is dit forum voor bedoeld. Lijkt me ook niet prettig voor hardwerkende NSers om dit steeds te lezen. Geldt trouwens ook voor andere bedrijven; voorheen dook "Prutsrail" ook wel eens op. Als ik echter de enige ben, vergeet dit bericht. :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Denk mee!

Bericht door Aking »

Vergeet je de Rabobank niet? Daar is ook een men van geloof ik *O*
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Denk mee!

Bericht door AppleMoose »

Reiziger Delft schreef: zo 03 jan 2021, 12:25 Ben ik de enige die me stoort aan de term "Kudtns"?
Nee, maar dat heeft vooral te maken met dit:
Deze wordt op de meest willekeurige momenten het forum op geknald.
Waarbij ik de woorden 'te vaak' eraan zou willen toevoegen. Het is ooit begonnen als een gebbetje en ik vind het ook wel een aardig gebbetje als de timing goed is, maar het is nu een beetje doorgeslagen en wordt daarmee een beetje irritant. Een 'verbod' zoals met het woordje Prutsrail destijds vind ik wat te ver gaan, maar een vriendelijk doch dringend verzoek het gebruik van het woordje #kudtns wat te matigen en het weer een leuk gebbetje te laten zijn in plaats van een grijsgedraaide langspeelplaat ondersteun ik :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Alargule

Re: Denk mee!

Bericht door Alargule »

Nou, inderdaad! #kudtns

Zit er met de nieuwe forumsoftware ook nog een like-functie in het verschiet?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Denk mee!

Bericht door Aking »

Sinds 2017 kom ik hem welgeteld 99 keer tegen waarvan gemiddeld één keer per week in het afgelopen half jaar...

Dat wil ik nou moet heel extreem veel noemen, een gemiddeld stel copuleert vaker *O* (hoop ik voor ze _O- )
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Denk mee!

Bericht door AppleMoose »

99 keer genoemd op het forum, waarvan zo'n 70 keer door dezelfde persoon...

Hoe 'leuk' een 'grapje' ook is, er komt een moment dat een 'grap' niet 'grappig' meer is maar flauw wordt of zelfs irritant. En dat gebeurt niet zelden omdat het 'grapje' te vaak (het woord extreem heb ik niet genoemd) wordt gemaakt, al dan niet te vaak door dezelfde persoon, of omdat de timing niet meer 'klopt' of een combinatie van dat alles.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Denk mee!

Bericht door umbusko »

De link naar trein 120 doet het niet. :(
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Denk mee!

Bericht door Aking »

Daar hebben we een Aparte topik voor (A)
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Denk mee!

Bericht door umbusko »

Oh ja! :trein:
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Denk mee!

Bericht door ovforens »

Ik mis in de huidige opmaak van het forum een verwijzing in "chocoladeletters" naar de wiki aan de bovenkant, net zoals vroeger.

Waarom is dit weg en wanneer komt het weer terug? Ik denk dat het een goede toevoeging is.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door webguy »

De opmaak zoals die was werkte niet meer goed en werkte ook niet op de wiki. Er komt iets nieuws aan. Tot die tijd - zeer lastige URL: wiki.ovinnederland.nl
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Denk mee!

Bericht door ovforens »

Mij hoef je niet op de link te wijzen maar de facto zijn er nu twee van elkaar losstaande sites actief terwijl juist de combinatie ovinnl sterk maakt. Bestaande gebruikers weten het wel, nieuwe bezoekers hebben er geen enkele weet van.

Ik doel uiteraard op wat linkjes toevoegen via "template/overall_header.html" of het huidige equivalent van de silver-template van het forum of een extensie van de mediawiki. Maar geduld dus.
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Denk mee!

Bericht door teun »

Ik weet niet of dat het misschien aan mij ligt of dat anderen dit probleem ook ervaren, maar de mate waarin de knop "Forumoverzicht" in de linkeronderhoek op iedere pagina werkt is de laatste tijd zowel op mijn telefoon als laptop ronduit willekeurig...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

Dat ligt niet aan jou. Om onduidelijke redenen valt het blok waarin de advertentieruimte zich bevindt soms over die link heen en soms niet.
We hebben daar al eens een fix voor gedaan maar dat lijkt nog niet echt te helpen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Suus »

Onderaan elke pagina staat nu:

Code: Selecteer alles

.adslot_1 { width: 320px; height: 100px; } @media (min-width:500px) { .adslot_1 { width: 468px; height: 60px; } } @media (min-width:800px) { .adslot_1 { width: 728px; height: 90px; } }
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Denk mee!

Bericht door Jef400 »

Misschien is het een persoonlijk probleem; maar zou het mogelijk zijn de kleur van donateurs om te zetten naar het paars? Ik vind de tinten groen van donateurs en technisch beheerders wel heel veel op elkaar lijken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten