Denk mee!

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Alargule

Re: Denk mee!

Bericht door Alargule »

Ze hebben jullie niet verteld dat technisch beheer één van de taken van donateurs is?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Denk mee!

Bericht door Jef400 »

Verdulleme. Waar is mijn gereedschapskist?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Lijn 45 »

Een paarse kleur zou weer veel lijken op het wikibeheer en de gebruikers-zonder-kleurtje. :p
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Denk mee!

Bericht door Aking »

En paars was iets met polletiek toch? Dat moeten we ook niet willen met zijn allen natuurlijk -0-
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Denk mee!

Bericht door trolly »

Jij hebt liever bruin als fijne neutrale kleur?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Denk mee!

Bericht door Z2N »

Dan maar goud doen? Die donaties zijn ten slotte goud waard voor het onderhoud van het forum. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Denk mee!

Bericht door umbusko »

Ik ben eigenlijk wel tevreden met de kleur van mijn nieuwe jas. :Y Als de technisch beheerders nou gewoon ook doneren, is het opgelost. (A)

Ik vind het zelf trouwens niet storend of moeilijk te onderscheiden, en het staat er ook nog eens bij welke kleur wat is. Maar dat is natuurlijk ook maar mijn persoonlijke ervaring. Ik kan me wel voorstellen dat je de kleuren op elkaar vindt lijken.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Denk mee!

Bericht door waldo79 »

Ik zou het lekker zo laten
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Mikos »

Ik ben eerder verbaasd dat dit systeem wordt toegepast. Ik kan me een discussie van een paar jaar geleden herinneren waarbij er een topic werd gestart met de positieve intentie een forumgebruiker tot "Forummer van het Jaar" te benoemen. Dat werd nogal flink de kop ingedrukt onder de noemer: 'Daarmee doe je een ander tekort'. Met tijdelijke bans tot gevolg naar aanleiding van de discussie die op die beslissing volgde.

De uitleg bij het sluiten van dat topic was dat er de mogelijkheid was dat sommigen zich uitgesloten of achtergesteld zouden kunnen voelen, doordat er onderscheid zou worden gemaakt tussen personen. Dat principe kan kennelijk overboord gegooid worden zodra er geld mee gemoeid is, dan kunnen er zelfs verschillende kleuren gebruikt worden. Misschien wil iemand wel doneren, maar heeft diegene geen geld beschikbaar daarvoor. En door de donateurs een andere kleur te geven en daarmee een bepaalde 'status' (ondanks dat het slechts een andere kleur nickname is) krijg je misschien ook wel een aankoopdrang ('Dat wil ik ook!')

Het donateurssysteem begrijp ik (de pijp moet roken), maar of je de donateurs dan een andere kleur nickname moet geven?
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Denk mee!

Bericht door waldo79 »

Oh, als dat kleurtje voer is voor discussie - dan lever ik hem net zo lief in. De mededeling donateur heb ik geen moeite mee.
Alargule

Re: Denk mee!

Bericht door Alargule »

Mikos schreef: wo 17 mar 2021, 11:48[...]

En door de donateurs een andere kleur te geven en daarmee een bepaalde 'status' (ondanks dat het slechts een andere kleur nickname is) krijg je misschien ook wel een aankoopdrang ('Dat wil ik ook!')

Het donateurssysteem begrijp ik (de pijp moet roken), maar of je de donateurs dan een andere kleur nickname moet geven?
Mee eens. Naast de kleur zou ik ook de 'rang' weglaten. Je doneert omdat je OVinNL een warm hart toedraagt, en niet omdat je dan een rang en eigen kleurtje krijgt. Maar dat laatste kan hiermee wel een (oneigenlijke) reden worden om toch te doneren.

Wat je als alternatief zou kunnen doen, is in een apart topic benoemen wie er donateurs zijn. Enige publieke erkenning voor het donateurschap moet natuurlijk gewoon kunnen, maar dat kan prima eenmalig aangegeven worden in plaats van bij iedere post van de donateurs.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Denk mee!

Bericht door Post »

Serieus jongens?

Dan wil ik voorstellen dat we politieagenten ook het uniform maar afpakken, want ik vind het altijd heel vervelend dat ik niet bij dat groepje mag :N
Alargule

Re: Denk mee!

Bericht door Alargule »

Wat een onzinnige vergelijking.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Tom98 »

Toont maar weer eens aan hoe goed we het hebben in Nederland als we het ons kunnen permitteren om over dit soort zakem discussie te voeren :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Alargule

Re: Denk mee!

Bericht door Alargule »

Mooie dooddoener.

Voor de goede orde: ik gun iedereen zijn moment in de zon. Maar ik vind de argumentatie van Mikos ook wel hout snijden. Ik zou heel voorzichtig zijn met dit soort rangen. Beperk het tot functioneel beheer (moderatoren, technisch beheerders), dat heeft ook een duidelijke functie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Mikos »

Het gaat mij meer om de inconsequentie van het beleid. Ik vond de beredenering achter het beleid en de ingreep destijds overtrokken, dan is het vreemd dat iets als dit dan een paar jaar later wel kan.

Het maakt mij verder niks uit wie of wat onder welke categorie valt, wie er wel of niet geld doneert, welk kleurtje een nickname draagt. Ik doneer liever in de vorm van nuttige bijdragen (waarbij ik niet beweer dat een bijdrage van een ander dat niet of minder nuttig zou zijn).
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door webguy »

Wat verlaat, helaas deze week wat belangrijkere dingen gehad. Wilde toch reageren op jullie feedback.
Jef400 schreef: di 16 mar 2021, 18:37 Misschien is het een persoonlijk probleem; maar zou het mogelijk zijn de kleur van donateurs om te zetten naar het paars? Ik vind de tinten groen van donateurs en technisch beheerders wel heel veel op elkaar lijken.
De technisch beheerders heb ik een alternatief kleurtje gegeven, wel zo duidelijk als kleuren inderdaad niet teveel overlappen.
Mikos schreef: wo 17 mar 2021, 11:48 Ik ben eerder verbaasd dat dit systeem wordt toegepast. Ik kan me een discussie van een paar jaar geleden herinneren waarbij er een topic werd gestart met de positieve intentie een forumgebruiker tot "Forummer van het Jaar" te benoemen. Dat werd nogal flink de kop ingedrukt onder de noemer: 'Daarmee doe je een ander tekort'. Met tijdelijke bans tot gevolg naar aanleiding van de discussie die op die beslissing volgde.
Bedankt voor je feedback Mikos, maar naast het feit dat dit een tijdje geleden is, zit er een wezenlijk verschil om uit honderden leden er een jaar lang maar een lid uit te lichten en wat we nu doen om 25+ gebruikers die doneren uit te lichten.

We gaan voorlopig op deze weg even verder en gaan over een half jaar nog eens evalueren als beheerders en bestuur.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Denk mee!

Bericht door TLP »

webguy schreef: zo 21 mar 2021, 20:53 De technisch beheerders heb ik een alternatief kleurtje gegeven, wel zo duidelijk als kleuren inderdaad niet teveel overlappen.
Maar de kleur van het OVNL-Bestuur overlapt ook al veel met de rode kleur van de forumbeheerders, in mijn optiek meer dan het oorspronkelijke verschil tussen technisch beheerders en donateurs. Dat valt nu des te meer op nu het gehele technisch beheer de kleur van het OVNL-Bestuur heeft.
Zelf zou ik neigen naar de technisch beheerders hun oorspronkelijke kleur of een iets lichtere kleur groen dan de huidige kleur voor de donateurs geven.
De donateurs zou ik dan een oranje kleur geven, dat associeert misschien wat meer met een uitgelicht lid, ook omdat het de kleur is van Oranje Boven en de Prinsenvlag.
Wat mij betreft kunnen het ook andere kleuren zijn als iemand betere ideeën heeft, zolang de verschillende groepen duidelijk onderscheidende kleuren hebben.

(Sidevraag: Waarom is Daniel als enige beheerder onderdeel van de groep "Algemene moderatoren", wat is de functie van deze groep?)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

Over die laatste vraag: waarschijnlijk is dat een standaardgroep van phpBB. Je kunt het al zien aan mijn volgnummer: u=2 (1 = admin) dat ik degene was die ooit de eerste installatie van phpBB gedaan heeft en daar krijg je dan automatisch al alle rechten in de software door.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Denk mee!

Bericht door trolly »

Ik kan het helemaal niet zien aan je volgnummer, omdat ik niemands volgnummer kan zien, omdat ik volgnummer 105.302.407,03 heb, en dus niks mag en kan, en ik geeneens geen jongleur ben.



Boehoe.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Denk mee!

Bericht door Aking »

Jij bent gewoon 3986 leugenaar! :roll:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Denk mee!

Bericht door trolly »

Hoezo??!? Ik ben echt geen jongleur!!!1!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Denk mee!

Bericht door Hainje »

Hele discussies over welke kleur iemands naam moet krijgen afhankelijke van de status. Zoiets kan ook alleen maar op sites zoals deze en Somda. Echt, HOU OP HOOR! Afbeelding
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Denk mee!

Bericht door Aking »

En dat zegt een aufappert _O-
Alargule

Re: Denk mee!

Bericht door Alargule »

webguy schreef: zo 21 mar 2021, 20:53 [...] en wat we nu doen om 25+ gebruikers die doneren uit te lichten. [...]
Ik heb verder een heel druk en interessant leven hoor, maar ik tel momenteel 18 donateurs? Of zijn die andere kleurlingen automatisch donateur? Want dan kom ik wel op de 25+ uit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten