Vrienden / Vijanden

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Vrienden / Vijanden

Bericht door IC3 »

Hoi! :)

Bij het aanmelden kreeg ik een balk 'vrienden/vijanden' te zien. Dat andere forumgebruikers je misschien wat minder liggen, dat je je soms aan hen ergert, vooruit. Maar die persoon kan natuurlijk nog wel iets nuttigs te zeggen hebben. Kortom: ik vind de mogelijkheid die geboden wordt om pb'tjes niet te ontvangen en het verkort weergeven van berichten in het forum op z'n zachtst gezegd kinderachtig. Is dit gebruikelijk in forumland of heeft OV in Nederland hier zelf voor gekozen?

Ik ben benieuwd wat andere forumgebruikers hierover denken. Ik heb mijn punt iig gemaakt door aan te geven dat ik het hele vrienden-vijandengebeuren als niet erg volwassen beschouw. Als je mensen met respect behandelt, zou je redelijkerwijs mogen verwachten dat je respectvol behandeld wordt. Daar past zo'n forumfunctie niet bij. :evil:

Groeten, IC3
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Een opmerking

Bericht door Geert »

Dit is een standaardfunctie van de forumsoftware die we gebruiken (phpBB3), we hebben er niet bewust voor gekozen deze functie aan of uit te zetten. Wat vinden de andere gebruikers hier van?
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Een opmerking

Bericht door IC3 »

Geert schreef:Dit is een standaardfunctie van de forumsoftware die we gebruiken (phpBB3)
Dat vind ik al erg prettig om te horen. Het betreft daarmee geen bewuste keuze van 't beheer. :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een opmerking

Bericht door Vinny »

De vijandlijst klinkt gewoon onvriendelijk. Er wordt bedoeld, de 'ignore' toets, die op veel meer fora zo genoemd wordt, en vaak wel handig is, zodat je mensen kunt negeren die er bijv. een handje van hebben om niet veel toegevoegde waarde in hun berichten te stoppen, of mensen te bestoken met onwenselijke priveberichten. Dit is echter gewoon PHBB eigen, en heeft weinig met dit specifieke forum te maken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Een opmerking

Bericht door Daantje »

Het is in elk geval geen bewuste keuze voor ons om die lijst te hanteren. Op een ander forum waar ik zit kun je ook mensen op je vrienden of negeerlijst zetten. Negeerlijst klinkt al wat minder negatief dan vijandlijst maar het principe is hetzelfde. Wat mij betreft blijft die functie bestaan. Je kunt immers zelf bepalen of je er gebruik van maakt of niet.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Een opmerking

Bericht door Karl »

Zo'n functie gewoon laten staan, heeft geen toegevoegde waarde om moeite te doen 'm er uit te slopen. Je kan die lijst ook gewoon negeren.

Voor de 'vriendelijkheid' is het wellicht mogelijk om even in de vertaalfile 'vijand' in 'negeer' oid te veranderen, klinkt beter dan 'vijand'.
Het is een spectrum.
aswnl
Berichten: 98
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:46
Contacteer:

Re: Een opmerking

Bericht door aswnl »

Als beheerder van een ander phpBB3-forum kan ik bevestigen dat het een algemene optie binnen de forumsoftware.
Of je er gebruik van maakt, is volledig aan jezelf. En ik moet zeggen, soms is zelfs voor een beheerder de verleiding groot om er gebruik van te maken, want sommige gebruikers maken er soms echt een potje van met volstrekt nietszeggende bijdragen. 8-)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Een opmerking

Bericht door Daan »

Het is inderdaad een functie die heel ver weg uit te zetten is. Ik heb zelf geen problemen met de functie, ik gebruik hem toch niet...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Een opmerking

Bericht door deadlock »

Ik vind dat het gewoon actief moet blijven. Als het forum groeit kan het altijd gebeuren dat je met mensen niet overweg kan, maar het is eigenlijk bedoeld voor fora met een grootte als scholieren, tweakers en fok. Vooral op spamfora wordt het gebruikt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten