Overbodige quotes

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Overbodige quotes

Bericht door Meltrain »

De laatste tijd zie ik vaak mensen die onnodig het volledige direct ervoor staande bericht bericht quoten. (Dan bedoel ik dus niet slechts een deel van de voorgaande post om écht alleen daarop te reageren, maar echt de hele post.)
Ik heb deze posts de afgelopen tijd dan ook vaak gemeld bij het beheer en dan krijg ik braaf een bericht terugdat de zaak 'behandeld' is, maar de overbodige quote is dan nog steeds niet gewijzigd. :?
Heeft het dan überhaupt nog wel zin om zulke meldingen te doen?
Ik dacht namelijk dat het forum-beleid was om berichten die direct boven jouw post staan niet te quoten (tenzij je alleen op een bpaald deel van de quote reageert en ook alléén dat deel quote) om de post overzichtelijk te houden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Overbodige quotes

Bericht door Chauf21 »

In principe willen we berichten van anderen zo min mogelijk aanpassen. Het weghalen van quotes doen we dan ook alleen als daar echt aanleiding toe is.
Het quoten van het voorgaande bericht hoeft in principe niet als het bericht volledig in lijn met het topic is. In sommige gevallen is het echter om het even of een quote wel of niet wordt opgenomen in een volgend bericht. Soms kan het ook duidelijker zijn doordat er bijvoorbeeld een ouder bericht wordt gequoted of omdat het punt dat iemand wil maken volgt op een bericht dat niet helemaal in lijn is met het topic. In sommige gevallen kan een quote ook gewoon overbodig zijn en zou die weggelaten kunnen worden. Het is in eerste instantie aan de auteur zelf om daar een keuze in te maken.

Het melden van berichten met quotes heeft zin als je vindt dat het de discussie stoort. In andere gevallen mag je het ook melden, maar aangezien het hier geen totalitair regime is passen we die berichten niet altijd aan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Overbodige quotes

Bericht door Meltrain »

Aha, oke.
Ik zie namelijk best vaak bij berichten staan: "Gewijzigd door: xxx Reden: Overbodige quote verwijderd", dus ik dacht dat overbodige quotes wel vaker erwijderd worden en daarom ben ik ze gaan melden.
Nogmaals, als het bericht vlak ervoor gequote wordt omdat de reactie op slechts een deel van het bericht slaat, heb ik er geen moeite mee, maar een volledig bericht quoten vind ik redelijk onzinnig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Overbodige quotes

Bericht door deadlock »

Ik zie niet in waarom je je hier druk om zou maken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Overbodige quotes

Bericht door iljitsch »

Mijn spatietoets slijt zo door iedere keer een pagina verder te moeten na het lezen van een éénregelige opmerking.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten