Enkele suggesties over het forum

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Enkele suggesties over het forum

Bericht door VIRM »

Even enkele suggesties:

1. Het forum 'OV in Buurlanden' omdopen tot 'OV in andere landen'.
2. Misschien leuk idee om onderaan de hoofd forumpagina een chat o.i.d. voor gebruikers te maken?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Enkele suggesties over het forum

Bericht door Daantje »

We hebben er bewust voor gekozen om het forum 'OV in de buurlanden' te noemen. Dat omdat deze site OV in Nederland heet en het dus in hoofdzaak over Nederland gaat. Om toch nog een plekje te hebben voor nieuws en discussies over de grensgebieden en dingen die Nederland ook aangaan, hebben we OV in de buurlanden geïntroduceerd. Het is echter niet de bedoeling dat daar nieuwsberichten over bussen in verwegistan terecht komen dus de naam blijft zoals ie is. Uiteraard gebeurt het soms wel eens dat er nieuwsberichten staan over andere landen dan buurlanden, dat wordt dan gewoon toegestaan maar we gaan het zeker niet aanmoedigen.

En een chat, is dat nog actueel? Zijn er tegenwoordig geen andere communicatiemiddelen die meer gebruikt worden? Ik weet ook niet of dat technisch haalbaar is. Daar kunnen andere beheerders/moderators je meer over vertellen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Enkele suggesties over het forum

Bericht door deadlock »

Dat is een non sequitur. "'Forum over OV in Nederland dus een subforum OV in de Buurlanden". Er zitten hier mensen die geïnteresseerd zijn in bussen, treinen, OV in het algemeen, OV in Nederland of een combinatie van die dingen. Recentelijk was er een reisverslag van iemand die in Suriname was en ik vond het fantastisch om te lezen en de foto's te bekijken en er is niet ingegrepen door het beheer of de moderatoren. Ik denk niet dat er een stortvloed van topics over bussen in Verweggistan zal ontstaan als het OV in het buitenland zou heten maar het zal wel uitnodigen tot het openen van een topic over HSL's in China bijvoorbeeld en dat is een machtig interessant onderwerp waar veel mensen die hier zitten nieuwsgierig naar zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Enkele suggesties over het forum

Bericht door Chauf21 »

We willen ons beperken tot nieuwsberichten die enigszins relevant voor Nederland kunnen zijn. Vaak zullen dat de buurlanden zijn, vandaar dat we die naam hebben gekozen.
Op zich kan 'OV in andere landen' ook wel, maar het kan te veel uitnodigen tot het plaatsen van irrelevante berichten.

Een chat is technisch wel mogelijk, maar we willen er liever niet aan. We willen voorkomen dat discussies op de chat ipv op het forum plaatsvinden. Het forum is immers toegankelijker en overzichtelijker dan een chat. Ook ben je op de chat afhankelijk van de mensen die op dat moment online zijn, terwijl je op het forum kan reageren en lezen wanneer je wilt. Mocht je de behoefte hebben om met andere forumgebruikers te chatten, dan kan je altijd de betreffende gebruikers om hun contactgegevens vragen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Enkele suggesties over het forum

Bericht door AppleMoose »

Chats op fora als deze, zijn tot sterven gedoemd. In het begin zal het nog wel lopen, maar daarna zie je overal dat de belangstelling inzakt, en op gegeven moment komt er niemand meer. De doelgroep/interesses/intentie(s) is/zijn gewoon te beperkt.
Bovendien zul je daar ook moderators moeten inzetten, en ik denk dat die hun tijd/moeite wel beter kunnen besteden. :)

Ik denk dat het geen kwaad kan om "ov in de buurlanden" om te dopen naar "ov in het buitenland", zoals deadlock al zei, het kan reuze interessant zijn, en ook ik ben niet bang dat we ineens berichten gaan krijgen dat een busmaatschappij in Suriname (of welk land dan ook), 2 nieuwe 8persoonsbusjes heeft aangeschaft.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Enkele suggesties over het forum

Bericht door Vinny »

Het is mij ook niet geheel duidelijk wat het probleem is. Het grasmaaierperikelen topic is schattig om te lezen maar heeft veel minder waarde dan mooie systeemanalyses van het Japanse spoorsysteem :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Enkele suggesties over het forum

Bericht door Klaasje »

Ik ben het met Vinny eens. En over het Japanse spoor valt ook nog best wat leuks te schrijven aangezien het beeld dat hier in NL neergezet wordt niet geheel klopt met de werkelijkheid. (Maar dat is wat off-topic)
Daarnaast denk ik dat een topic over spoor in Zuid Afrika (om maar wat te noemen) best interessant kan zijn als iemand zich daarin verdiept heeft.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Enkele suggesties over het forum

Bericht door Wubbo »

Vaak is iemand die zich er in verdiept heeft er toch ook geweest, dan kan het toch als uitgebreid reisverslag ingeschoten worden? Dat ziet er dan wat anders uit dan foto, 3 zinnen, foto, maar ik zie daar nu niet echt een probleem mee? We hebben wel meer van dat soort verslagen gehad, ik herinner me een recente uit Suriname.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Enkele suggesties over het forum

Bericht door Wubbo »

OV in de buurlanden heet vanaf nu OV in het buitenland. Wel hebben we het wat ingeperkt, zie ook hier. Enjoy!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten