Sluiten van topics >250 berichten

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door Tochjo »

trolly schreef:de topics die nu nog gesplitst worden bevatten voor 99,34% gezwets, dus het probleem lijkt wat groter dan het werkelijk is
Het is een klein probleem, maar ook kleine problemen kunnen worden opgelost.
Ronaldussen schreef:Terugvindbaarheid vind ik niet echt opgaan. De topics die gesplitst worden bevinden zich nagenoeg allemaal in het ontmoetingspunt en het zijn allemaal topics van het kaliber MIEK. Ik kan mij niet voorstellen dat onderwerpen die daarin voorkomen veel opgezocht worden op dit forum.
Ik zoek zelf weleens wat terug in die topics, met name in Mag ik even kwijt, maar ook wel in Het grote computertopic. Dat wordt bemoeilijkt door het splitsen. Wel splitsen levert sommige mensen nadeel op, voor niet splitsen heb ik nog geen noemenswaardig voordeel gelezen. Dat maakt niet splitsen de betere optie.
JWM schreef:Is er iets op tegen om hier een poll over te houden?
Ja. Ik draag hier allemaal argumenten aan tegen splitsen en lees vervolgens reacties van voorstanders als "topics splitsen gebeurt al sinds mensenheugenis, dus lijkt me een beetje raar er nu opeens mee te stoppen". Ik beslecht discussies liever op basis van zinnige argumenten.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door JWM »

"topics splitsen gebeurt al sinds mensenheugenis, dus lijkt me een beetje raar er nu opeens mee te stoppen" is ook een argument. Om dat alleen als onzinnig af te doen is niet heel sterk. Als de meerderheid er aan vast wil houden omdat het al sinds mensenheugenis het geval is, dan is dat hun keuze.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door trolly »

Tochjo schreef:Het is een klein probleem, maar ook kleine problemen kunnen worden opgelost.
Zeker, dat kan. Maar is dat wenselijk? Na alle argumenten voor en tegen begin ik een steeds vastberadener voorstander te worden van het handhaven van een strikt splitsingsbeleid. Daar heb ik maar één argument voor: de discussie in dit forum, waarbij de meest fantastische, onzinnige en onwaarschijnlijke argumenten er met de haren worden bijgesleept, om dit vrijwel niet bestaande probleem voor eens en altijd op te lossen. Prachtig.
JWM schreef:@beheer: Is er iets op tegen om hier een poll over te houden? Er zijn mensen voor, er zijn mensen tegen. Imo is het een vrij onbenullig dingetje met marginale impact dus uitstekend geschikt om de meerderheid te laten beslissen?
En mooier kan ik het niet verwoorden. Bravo JWM :mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door Zugführer »

Het is mij om het even, ik ben geen overtuigde voor- of tegenstander. Ik constateerde alleen nuchter aangeschoten dat het in mijn ogen belangrijkste probleem (namelijk het 7 pagina's berichten opnieuw door moeten lezen) bij de vorige splitsing bij mij in ieder geval verholpen was en er meteen naar het meest recente daadwerkelijk ongelezen bericht gesprongen werd.

Een raadgevend referendum lijkt me overigens een prima plan, waarbij ik dan wel een optie "Blanco" wens aan te kunnen vinken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door Suus »

Voor het splitsen, ervaar geen problemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door Tochjo »

Zou je wel problemen ervaren als er niet gesplitst werd?

Sommige mensen lijken hier nu een bepaald standpunt over in te nemen omdat anderen het tegenovergestelde standpunt hebben ingenomen. Dat begrijp ik niet en vind ik jammer. Als een wijziging voor jou niet nadelig is en voor anderen positief, dan is het netto resultaat positief en lijkt me dat je de wijziging moet doorvoeren.
Zugführer schreef:Ik constateerde alleen nuchter aangeschoten dat het in mijn ogen belangrijkste probleem (namelijk het 7 pagina's berichten opnieuw door moeten lezen) bij de vorige splitsing bij mij in ieder geval verholpen was en er meteen naar het meest recente daadwerkelijk ongelezen bericht gesprongen werd.
Tot nu toe lijk je de enige te zijn die dit geconstateerd heeft. Ik vraag me daarom af of het probleem echt verholpen is. Een bevestiging hiervan zou fijn zijn, want dat zou een argument in de discussie weerleggen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door Hendrik »

Ik heb ook nergens gelezen dat er recent iets is gewijzigd op dit punt. Tot nu toe ervaar ik steeds dat alle berichten in een nieuw topic als ongelezen zijn gemarkeerd, ook als ik die berichten al gelezen had in het topic waar het nieuwe topic een afsplitsing van is.
Wubbo schreef: Belangrijkste punten zijn in de korte samenvatting volgens mij:
- Ongelezen worden van al gelezen berichten
- Terugvindbaarheid
Die samenvatting klopt, wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door Zugführer »

Tochjo schreef:Tot nu toe lijk je de enige te zijn die dit geconstateerd heeft. Ik vraag me daarom af of het probleem echt verholpen is. Een bevestiging hiervan zou fijn zijn, want dat zou een argument in de discussie weerleggen.
Ardan en KM46 constateerden het eveneens in deze post en de daarop volgende.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door Wubbo »

Er is technisch niets veranderd, dus dat kan het niet zijn. Het kan zijn dat het feit dat dat topic veel later is gesplitst dan normaal daarbij een rol heeft gespeeld, dat is nog wel eens een testje waard (volgens mij gaan er alweer topics ver over de 250 reacties).
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door JWM »

Drie keer is scheepsrecht: Kan het beheer aangeven of een poll over deze complexe kwestie een optie is?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door Wubbo »

We hebben je opmerking gezien hoor ;-). Met het beheerdersteam voeren we deze discussie nu ook. Eerste punt waar we iets mee willen is dat ongelezen worden van berichten, want daar wordt niemand gelukkig van. Als dat technisch op de een of andere manier op te lossen is blijft het punt van de doorzoekbaarheid/vindbaarheid/leesbaarheid van topics over (waar ondertussen voor zowel het wel als het niet splitsen argumenten gegeven zijn). Zo lang dat ongelezen worden niet is opgelost lijkt een poll niet zo zinvol omdat er nauwelijks mensen zijn die dan voor splitsen zijn (die lees ik hier in het topic ook niet).

Maar dit is de tussenstand van de discussie zoals we die nu gevoerd hebben.
Alargule

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door Alargule »

Ik zou een lichte voorkeur aan het alles bij elkaar houden geven, maar met dat splitsen heb ik ook geen probleem.

Mag ik echter een voorstel doen voor wat er met de topictitel gebeurt bij splitsen? Nu wordt er namelijk een volgnummer aan gegeven. Als iemand op zoek is naar een discussie uit een bepaald tijdvak, zegt dat nummer niets. Als alternatief zou achter de titel de begindatum kunnen worden meegegeven, en bij het sluiten de einddatum. Dat kan in kort formaat, bijvoorbeeld:
  • Open topic: Het Grote Amsterdamse Alarguletopic 160101-
  • Gesloten topic: Het Grote Amsterdamse Alarguletopic 160101-161129
(maandnotatie is hier YYMMDD, maar kan natuurlijk ook DDMMYY zijn.)

Hiermee is het in het forumoverzicht makkelijker te bepalen in welk deeltopic je moet zijn om te zoeken op een discussie uit een bepaald tijdvak. Denk bijvoorbeeld aan de discussie over een bepaald dienstregelingsjaar.
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door albertjan96 »

Dit is toch al te herleiden aan de datum onder de topictitel (datum van eerste post in dat topic), en de datum aan de rechterkant waarop het laatste bericht is geplaatst?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door JWM »

Binnenkort komt er een 'Sluiten van topics >250 berichten #2' :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door ODRAIL »

Is er inmiddels door het beheer al een besluit genomen over hoe het nu verder moet met deze kwestie?

Want er zijn inmiddels al een aantal topics die al aardig over de 250 berichten heen lopen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door Wubbo »

Wubbo schreef:Er is technisch niets veranderd, dus dat kan het niet zijn. Het kan zijn dat het feit dat dat topic veel later is gesplitst dan normaal daarbij een rol heeft gespeeld, dat is nog wel eens een testje waard (volgens mij gaan er alweer topics ver over de 250 reacties).
Deze test moet nog plaatsvinden (ik wil daarbij een topic pakken dat op pagina 15 is ofzo, ver boven de 250 berichten in ieder geval), op basis daarvan volgt het vervolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door Ardan »

Daar zit de laatste MIEK nu op :Y
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door Wubbo »

Die heb ik dus net gesplitst. Ik kreeg geen ongelezen berichten, zijn er mensen die dat wel kregen?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door Ardan »

Ik kwam gek genoeg op pagina 3 uit.
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door waldo79 »

Bij mij hetzelfde effect. Kwam bij de berichten van 4 december uit :)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door AppleMoose »

Ik kwam gewoon op pagina 1.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door Tochjo »

Ik kwam op de eerste pagina van het nieuwe topic, hoewel ik in het oude topic al latere berichten gelezen had. Ik gebruikte de link Afbeelding op deze pagina.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door Aking »

Ik kwam op pagina 1, en daarna met klikken op de "eerste ongelezen bericht" knop op pagina 2, terwijl ik gewoon bij het laatste bericht uit hoorde te komen...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door webguy »

Ik kwam op pagina 1 uit en moest bij 5 uitkomen. Geen succes.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Sluiten van topics >250 berichten

Bericht door Mikos »

Pagina 1, operatie aan deze zijde mislukt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten