Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Leuk!, weer getrokken mat. in Dieren en de rest Virm, prima! geen mat. 64 meer als ic :) oude 3600 terug, oude 7600 terug, we gaan dus weer aantal jaar terug in de tijd :D
Nu nog even leren dat de 3600 niet als stoptrein hoeft te rijden tussen Arnhem en Nijmegen en dan zijn we inderdaad terug bij de 'oude' situatie. Ben benieuwd of ze de trein dan ook terug 'degraderen' tot 'sneltrein'
Nu ja, gelukkig niet helemaal volgens de oude situatie, want de sneltrein stopte ook in Gilze-Rijen en Tilburg West; wat ben ik blij dat de intercity daar nu niet stopt. Het scheelt me toch weer bijna vijf minuten per reis tussen Etten-Leur en Nijmegen die ik erop vooruit gegaan ben sinds december 2006. :-)
Hoezo, de IC stopt al sinds dec '06 niet meer in Tilburg-West? Het station blijft toch door de series 13600 (Den Bosch-Breda) en 5200 (Deurne-Tb West) bediend worden
De directe verbinding met Roosendaal en Etten-Leur is verloren gegaan. Voor reizigers uit Bergen op Zoom en Zeeland betekent het twee overstappen ipv één, waarvan die in Breda vrij lang is.
waldo79 schreef:Hoezo, de IC stopt al sinds dec '06 niet meer in Tilburg-West? Het station blijft toch door de series 13600 (Den Bosch-Breda) en 5200 (Deurne-Tb West) bediend worden
De 5200 start in West, en rijdt 4 minuten voor de 13600 (richting Tilburg), maar de overstap op de IC richting Eindhoven is er dus niet, omdat de IC daar weer een minuut of 2 voor zit. De werkelijke kwartiersdienst die er was met de stoptrein Breda - Eindhoven/Weert en de sneltrein Roosendaal - Zwolle is hiermee helaas om zeep geholpen.
Thijs schreef: En de 7600 komt om .07/.37 aan straks, en zal om .11/.41 vertrekken. Als je vanuit Utrecht komt met de 3000, heb je dus straks een mooie overstap op de stoptrein naar Nijmegen ;)
Overigens: de rijtijden zijn volgens Michiel op Somda alleen te halen met..... sprintermaterieel!
Leuk toch?
Weet NS gelijk waar ze de eerste SLT'tjes kan inzetten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Weet ik. Maar in die serie kunnen ze eventueel ook Mat'64 inzetten.
In de 7600 (Arnhem-Nijmegen) zijn de rijtijden te kort en daarom zou het beter zijn om daar de SLT's in te zetten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
En we krijgen een directe verbinding vanuit Nederland met Bünde en Bad Oeynhausen in Duitsland. Elke 4 uur, dus ik neem aan dat de IC's afwisselend gaan halteren om zo de reistijd op het gehele traject gelijk te houden. Bron: streckenkarte EC/IC 2009.
Vinny schreef:Langzamerhand gaat deze IC op steeds meer plaatsen stoppen... Zou Oldenzaal ooit nog terugkeren als reguliere stop?
Nouja, Bünde en Bad Oeynhausen waren in IR-tijden natuurlijk allang stops van deze trein... Het begint alleen steeds meer een veredelde RE te worden; misschien moeten we het maar een IRE noemen.
Wat mij betreft vervallen alle stops in plaatsen van minder dan 75.000-100.000 inwoners, enkele verkeersknooppunten wellicht uitgezonderd. Gewoon Den Haag-Schiphol-Amsterdam Zuid-Amersfoort-Deventer-Hengelo-Osnabrück-Hannover-Wolfsburg-Spandau-Berlin.
Apeldoorn, waar hij bij jou niet stopt, is met 155.000 inwoners nog altijd groter dan Wolfsburg met 120.000 inwoners. Helemaal ideaal is dat lijstje dus ook nog niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
(Ik zal meteen toegeven dat ik Apeldoorn gewoon vergeten was, maar...)
Wolfsburg heeft een belangrijke functie in de zin van het hoofdkantoor en fabriek van VW. Apeldoorners kunnen makkelijk met de in 15-Minuten-Takt rijdende binnenlandse IC's naar het kleinere maar vervoerstechnisch belangrijkere Deventer reizen, om daar over te stappen.
Serieuzer dan: Okay, de stop in Deventer vervalt (weinig inwoners, weinig overstaptechnische waarde: het Noorden reist net zo makkelijk via Amersfoort, Arnehm e.o. via Duisburg) en Apeldoorn komt erin. ;-)
Belastingdienst, Kadaster, politieacedemie, een belangrijk werkgelegenheidscentrum van N-O Nederland, verder iemand?
Maar omdat Wolfsburg VW heeft, zou Apd al helemaal een stop rechtvaardigen.
Als je alleen kijkt naar het vervoer, is het natuurlijk onzin dat Apd een stop rechtvaardigd, Maarja qua vervoer stelt het niet veel voor natuurlijk, Noord- Nederland gaat via Dv, Zuid-Nederland via Amf/Dv.
Lijkt op dezelfde discussie als die ooit gevoerd is toen die IC in beginsel werd geïntroduceerd, toen was het ook Dv of Apd?
Als de IC daadwerkelijk elke 15 minuten langstuft heb je ook niet zo veel ellende aan een minder stoppende t140. :)
Is er voor 2009 al iets bekend over interessante materieelverschuivingen / inzet?
De NoordOost gaat nog niet doortuffen op het stuk Schiphol - Den Haag C lijkt me, nu de Oude Lijn nog niet gereconstrueerd kan worden vanwege de uitgestelde HSL?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Natuurlijk de SLT stellen. Die gaan instromen in de (1)9800 tussen Den Haag - Gouda / Utrecht. Verder natuurlijk SGMm in de 7500 tussen Zutphen en Nijmegen. Het terzijde stellen van ICK gebeurd door ICRm uit de 3500 (Eindhoven - Schiphol) en de nieuwe 3100 (Nijmegen) - Schiphol) naar de 1900 (Eindhoven - Venlo) te schuiven. Het nieuwe VIRM maakt deze rijtuigen vrij. En verder blijft het volgens mij grotendeels hetzelfde...
Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Jurjen schreef:En we krijgen een directe verbinding vanuit Nederland met Bünde en Bad Oeynhausen in Duitsland. Elke 4 uur, dus ik neem aan dat de IC's afwisselend gaan halteren om zo de reistijd op het gehele traject gelijk te houden. Bron: streckenkarte EC/IC 2009.
Wat mij vooral opvalt aan die kaart is dat de s140 niet verder dan Berlin Hbf rijdt. Ik wist niet dat ze dat van plan waren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
De lijn loopt gewoon verder hoor vanaf Berlin Hbf naar Szczecin, alleen met rondjes i.p.v. streepjes. Dit komt door de lagere frequentie op dat traject vergeleken met de rest van de s140.