Dienstregeling 2014.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2014.
En dan gaat MAT64 alleen nog in Limburg (s6800/s6900) en Ede-Arnhem rijden?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2014.
Mijn glazen bol weet daar het antwoord helaas niet op. Ik ga straks even mijn spiegeltje spiegeltje aan de wand proberen.
Komt wel goed schatje.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014.
Er rijdt ook Mat '64 in de s7600 - maar dat zal wel weer veranderen na de herst en als SGM-3 met magneetrem weer op de baan is.
Re: Dienstregeling 2014.
@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014.
Ik ben Thom91 dan wel niet, maar die gaan DDZ vrijmaken wat dan weer ICR uit de s1900 gaat vrijmaken voor de diensten over de HSL.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2014.
Mijn spiegeltje aan de wand deelde mee dat de s5400, s14500, s5500, s15100. Verder kan ik het niet zo even bedenken waar die dingen nog meer handig zijn.Mr-W schreef:@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?
Komt wel goed schatje.
Re: Dienstregeling 2014.
Gaat VIRM ook verdwijnen uit de [wiki]Treinserie 1900 (2014)[/wiki] :D
In de s6400 kan prima DDZ uitgehaald worden,die capaciteit is zelfs in de ochtendspits niet nodig tussen Ehv en Wt
In de s6400 kan prima DDZ uitgehaald worden,die capaciteit is zelfs in de ochtendspits niet nodig tussen Ehv en Wt
Laatst gewijzigd door Mr-W op vr 13 dec 2013, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling 2014.
s5500 moet s5600 zijn hoop ik? (want Utrecht-Baarn kan makkelijk in een SGMm-III.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Dienstregeling 2014.
Waarom zou dat? De s5500 is zo'n lekker gesloten omloop met eigen keringen.
Dat SGM kan je elders ook prima inzetten.
Dat SGM kan je elders ook prima inzetten.
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014.
Het gaat er meer om dat dat SGM ruim zat is en er dus helemaal geen reden is dat door DDAR te gaan vervangen, da's namelijk alleen in de spits nuttig. Daarbuiten zijn de SGM-drietjes die de losse V'tjes vervingen al aan de ruime kant.
Ik had overigens gelezen dat juist in de s5600 weer DDAR zou gaan rijden. Logisch ook gezien het doel is om DDZ vrij te maken en die serie de dubbeldekscapaciteit ook echt nodig heeft.
Ik had overigens gelezen dat juist in de s5600 weer DDAR zou gaan rijden. Logisch ook gezien het doel is om DDZ vrij te maken en die serie de dubbeldekscapaciteit ook echt nodig heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2014.
5500 levert niet zoveel op: je rijdt met behoorlijke capaciteitsoverschot (juist dat kan beter elders gebruikt worden) en het levert niks op: ja, 3 losse SGMm-III'tjes, terwijl dat ook drie DDARén kost.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Dienstregeling 2014.
nou fijn. Die rommel. Waarom zetten ze die niet in in de randstad. En komen de mooie treinen naar het oosten.reisthijs schreef:Nou ja, verlengd: Nijmegen-Deurne staat voor 2014 volledig met Mat'64 gepland. Het komt gewoon toevallig handig uit zo denk ik dan.
(Treinen inzetten van 3 of 5 bakken gaat een beetje moeilijk met Mat'64 )
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014.
Er komt SGMm naar het oosten (s7000 en s7600) en er gaat SLT naar het zuiden (s5200 en s6400). Zijn dat geen mooie treinen?
De dubbeldeks-"rommel" die DDAR heeft blijft waarschijnlijk lekker in de randstad. (A)
Dus geen reden om te zeuren.
De dubbeldeks-"rommel" die DDAR heeft blijft waarschijnlijk lekker in de randstad. (A)
Dus geen reden om te zeuren.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2014.
Ik vind SLT rommel. :) Ben blij dat mijn vaste treinen nu SGMm krijgen. :D
Die rijdt alleen buiten de spits en zit ook gekopped met de s5000 en s5100.
Bedoel je niet toevallig de s15400?
15100? Weet je dat zeker? :?Thom91 schreef:Mijn spiegeltje aan de wand deelde mee dat de s5400, s14500, s5500, s15100.Mr-W schreef:@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?
Die rijdt alleen buiten de spits en zit ook gekopped met de s5000 en s5100.
Bedoel je niet toevallig de s15400?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014.
Ha, ik ook! En DDAR ook en VIRM heb ik ook liever niet!Meltrain schreef:Ik vind SLT rommel. :)
En ja, we dwalen af...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2014.
Ja, die strandpendel.Meltrain schreef:Ik vind SLT rommel. :) Ben blij dat mijn vaste treinen nu SGMm krijgen. :D15100? Weet je dat zeker? :?Thom91 schreef:Mijn spiegeltje aan de wand deelde mee dat de s5400, s14500, s5500, s15100.Mr-W schreef:@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?
Die rijdt alleen buiten de spits en zit ook gekopped met de s5000 en s5100.
Bedoel je niet toevallig de s15400?
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2014.
Hoe kom je erbij dat de s5500 met DDZ gaat rijden, wordt een mix van SLT en SGMm.Thom91 schreef:Mijn spiegeltje aan de wand deelde mee dat de s5400, s14500, s5500, s15100. Verder kan ik het niet zo even bedenken waar die dingen nog meer handig zijn.Mr-W schreef:@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?
DDZ gaat rijden in de s4800, s5400, s5600 (reed hij al) en s14800
De as Den Haag Centraal-Dordrecht(-Roosendaal/Breda) wordt een SGMm-bolwerk
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014.
Dat is alleen maar planning voor de eerste maanden van de nieuwe dienstregeling. Dat kan in april weer anders zijn.
Als er dan weer DDAR gaat rijden moet er toch weer ergens met de inzet geschoven worden.
Er is nergens gezegd dat DDAR alleen maar op plekken gaat rijden waar nu DDZ rijdt.
Als er dan weer DDAR gaat rijden moet er toch weer ergens met de inzet geschoven worden.
Er is nergens gezegd dat DDAR alleen maar op plekken gaat rijden waar nu DDZ rijdt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014.
Hoop wel dat ze DDZ en DDAR uit elkaar kunnen houden - stoptrein met DDZ is niet zo erg, maar DDAR is niet echt intercitywaardig.
Re: Dienstregeling 2014.
Zijn DD-AR en NID eigenlijk onderling koppelbaar? Of is daarvoor te veel aangepast bij de verbouwing tot NID?
Houden we hier trouwens de naam NID of DDZ aan? Het is niet handig als beide door elkaar gebruikt worden.
Tot slot is de mouse-over voor DDZ/NID er nog niet: m7538.
Houden we hier trouwens de naam NID of DDZ aan? Het is niet handig als beide door elkaar gebruikt worden.
Tot slot is de mouse-over voor DDZ/NID er nog niet: m7538.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2014.
De algemene naam is DDZ.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2014.
waarom staat er dan op de wiki (bijna) altijd NID in de plaats van het meer gebruikte DDZ ?Bee schreef:De algemene naam is DDZ.
Gaan er trouwens nog DDZ 6jes rondrijden?
Re: Dienstregeling 2014.
NID is de naam die NS heeft willen pluggen, maar dat is net als bij de bizon mislukt.
Gaarne alles op Wiki van NID naar DDZ aanpassen dus.
Ja, de DDZ-zesjes worden in februari verwacht.
Gaarne alles op Wiki van NID naar DDZ aanpassen dus.
Ja, de DDZ-zesjes worden in februari verwacht.
Komt wel goed schatje.
Re: Dienstregeling 2014.
Het begint vandaag!
Iets die ik niet snapt:
Vanaf Amsterdam Sloterdijk naar Zaandam vertrekt 3 treinen in 4 minuten:
XX:18, Intercity naar Den Helder (3000)
XX:21, Sprinter naar Hoorn (3300)
XX:22, sprinter naar Uitgeest (3400)
Niet de vergeten op XX:15 het trein naar Hoorn (serie 1500)
Erm, hoe gaar dat werken in de praktijk? Er zijn alleen maar 3 sporen tussen Sloterdijk en Zaandam. Of misschien is het de hele dag 2 sporen naar Zaandam, en 1 naar in het omgekeerde richting? (naar sloterdijk)
Maar in dit geval wordt er problemen, want in Zaandam vertrekken ook 3 treinen in 5 minuten (XX:00, XX:02, XX:05 die moeten dus alleen maar een spoor gebruiken en niet 2).
Kortom, snap ik niet, of misschien miss ik iets???
Iets die ik niet snapt:
Vanaf Amsterdam Sloterdijk naar Zaandam vertrekt 3 treinen in 4 minuten:
XX:18, Intercity naar Den Helder (3000)
XX:21, Sprinter naar Hoorn (3300)
XX:22, sprinter naar Uitgeest (3400)
Niet de vergeten op XX:15 het trein naar Hoorn (serie 1500)
Erm, hoe gaar dat werken in de praktijk? Er zijn alleen maar 3 sporen tussen Sloterdijk en Zaandam. Of misschien is het de hele dag 2 sporen naar Zaandam, en 1 naar in het omgekeerde richting? (naar sloterdijk)
Maar in dit geval wordt er problemen, want in Zaandam vertrekken ook 3 treinen in 5 minuten (XX:00, XX:02, XX:05 die moeten dus alleen maar een spoor gebruiken en niet 2).
Kortom, snap ik niet, of misschien miss ik iets???
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten