Ik heb ooit wel eens voor Deventer willen kijken hoeveel bussen er nou eigenlijk nodig zijn voor de stadsdienst maar dat is veel te ingewikkeld, alleen lijn 7 is los (1 bus). Voor de rest zit álles aan elkaar vast xD
1: twee bussen, maar rijdt na CS door als 3.
2: twee of drie? Op de Platvoet gekoppeld aan 3, op CS aan 5.
3: twee of drie? Op de Platvoet gekoppeld aan 2, op CS aan 1 of 6.
4: geen idee. Drie ofzo. Helft rijdt tot Schalkhaar. Op CS gekoppeld aan 160, in Raalte wordt misschien ook weer doorgekoppeld.
5: drie bussen, na CS verder als 2.
6: twee bussen, na CS verder als 3.
7: één bus, losse omloop.
8: was één. Nu niks :')
160: twee of drie? Keert op CS op 4.
161: twee. Keert kort op CS maar in Zwolle geloof ik door als 166. En in Raalteweer door als 165 of 162. Heb in Raalte al eens een vertraagde 165 willen pakken 'Ja sorry, stond vast in Zwolle'.
165: twee, maar in Raalte door.. 166 en anders geen idee.
171: één, spits twee.
590: één, vandaar de frequentie van 70 minuten. Spits twee verdichtingsritten met een tweede bus.
Voor 2012 was het simpel, CS: 2-3, CS, 1, CS, 3-2, CS, 5, CS, 2-.... de chauffeurs spraken altijd over 'rondje-rondje maken'
En dit onnuttige lijstje heb ik ook wel anders gezien... een 161 die na aankomst even buiten dienst ging en daarna 4 werd. Of 1 door als 160. Dat soort dingen. Geen pijl op te trekken. Misschien dat daarom stadsbussen op de streek komen en andersom. Zit hier op mijn stadslijn 1 met regelmaat in een streekbus.