Nou ja het belangrijkste om te weten is of ik de grote weg over moet steken of niet. Maar als ik jouw bericht goed begrijp is dat dus niet het geval en stoppen de bussen direct langs de tram.Etienne schreef:Ik ben daar éénmaal geweest. Als ik het goed heb (maar pin me er niet op vast) heeft lijn 87 een eigen perron, de lijnen 81/82 ook en de lijnen 83/84/85 delen een perron. Naast uiteraard een perron voor de tram.Hainje schreef:Weet iemand hoe de halte Zwijndrecht (B), Krijgsbaan P+R in elkaar steekt? Vertrekken alle bussen (dus ook die al eerder vertrokken waren bij Premetro van Eeden) vanaf dezelfde haltes vlak naast het tramperron? Of moet ik bij sommige ritten toch nog de grote weg oversteken? Ik kan het niet zo goed zien op Google Maps en er is geen perronindelingenkaart op de website van De Lijn.
Korte vragen #11
Re: Korte vragen #10
🍉
Re: Korte vragen #10
Het is een proef uit 2012 waarbij de kermisafdeling de 'gewone coupé' moet voorstellen, in tegenstelling tot de bosafdeling die er ook in zit en de stiltezone voor moet stellen.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Het gaat inderdaad om het toetsen van de 'treinbeleving'. Er lopen nog wat andere experimenten en komen er ook paar bij geloof ik.
Re: Korte vragen #10
Als ik mij niet vergis is het invalidentoilet in dat treinstel volledig beplakt met fotobehang van rode rozen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #10
Serieus? Ik vond het nogal een idiote bepakking; alsof ik bij het zien van een poffertjeskraam denk dat ik wel mag praten.
Re: Korte vragen #10
Bij Veolia in Limburg zijn verschillende soorten bussen in dienst, nu weet ik welke bussen het zijn enzo maar ik zou er graag iets meer van willen weten.
Neem de Ambassadors, hier lijken wel 3 verschillende uitvoeringen van te zijn.
Vanochtend had ik op lijn 28 een bus waar rechts aan de buitenkant niet alleen het lijnnummer stond, maar hier stond ook echt de bestemming van de bus. Van binnen viel op dat deze enkel een display had van de eerstvolgende halte en de datum/tijd van vandaag. Het tv schermpje ontbrak. Van deze soort lijken er slechts enkele rond te rijden.
Verder zijn er ook nog Ambassadors die dezelfde details hebben als de vorige maar die van binnen een ander interieur hebben met blauwe bekleding. Deze zijn vooral te zien op de buslijnen die door het Mergelland heen rijden.
Ook van deze lijken er niet heel veel te zijn.
Weet iemand hoe het komt dat er in het zelfde type bus verschillen zitten? Want dat is eigenlijk mijn vraag.
Neem de Ambassadors, hier lijken wel 3 verschillende uitvoeringen van te zijn.
Vanochtend had ik op lijn 28 een bus waar rechts aan de buitenkant niet alleen het lijnnummer stond, maar hier stond ook echt de bestemming van de bus. Van binnen viel op dat deze enkel een display had van de eerstvolgende halte en de datum/tijd van vandaag. Het tv schermpje ontbrak. Van deze soort lijken er slechts enkele rond te rijden.
Verder zijn er ook nog Ambassadors die dezelfde details hebben als de vorige maar die van binnen een ander interieur hebben met blauwe bekleding. Deze zijn vooral te zien op de buslijnen die door het Mergelland heen rijden.
Ook van deze lijken er niet heel veel te zijn.
Weet iemand hoe het komt dat er in het zelfde type bus verschillen zitten? Want dat is eigenlijk mijn vraag.
Re: Korte vragen #10
Ik weet wel dat er een 10,6 m en een 12m amba rond rijd in het zuiden, meer weet ik niet.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Korte vragen #10
Omdat ze dan qua carrosserie hetzelfde zijn, maar gekozen is voor andere opties. Vergelijk het met een gewone personenauto, die met/zonder ingebouwde navigatie, getinte ruiten etc te krijgen is.
Re: Korte vragen #10
Dat is (vermoedelijk)een bus die ooit bedoelt was voor de concessie in Brabant.koosmat64 schreef:Bij Veolia in Limburg zijn verschillende soorten bussen in dienst, nu weet ik welke bussen het zijn enzo maar ik zou er graag iets meer van willen weten.
Neem de Ambassadors, hier lijken wel 3 verschillende uitvoeringen van te zijn.
Vanochtend had ik op lijn 28 een bus waar rechts aan de buitenkant niet alleen het lijnnummer stond, maar hier stond ook echt de bestemming van de bus. Van binnen viel op dat deze enkel een display had van de eerstvolgende halte en de datum/tijd van vandaag. Het tv schermpje ontbrak. Van deze soort lijken er slechts enkele rond te rijden.
Dat is een ex-Brabantliner (van lijn 400/401). Die is gekomen in ruil voor wat Volvo 8700'den die naar Zeeuws Vlaanderen zijn gegaan voor lijn 19 (Breda-Hulst via Antwerpen). (De rest van de ex Brabantliners rijdt van/naar Bergen op Zoom (lijn 101 en de stadsdienst)koosmat64 schreef:Verder zijn er ook nog Ambassadors die dezelfde details hebben als de vorige maar die van binnen een ander interieur hebben met blauwe bekleding. Deze zijn vooral te zien op de buslijnen die door het Mergelland heen rijden. Ook van deze lijken er niet heel veel te zijn.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Korte vragen #10
In het algemeen worden de meeste bussen op aangeven van de klant samengesteld, al dan niet als gevolg van concessie-eisen. Dat heeft dan weer gevolgen voor de interieuropstelling, het gekozen meubilair...
Ik rijd dagelijks met Ambassadors in het DAV-gebied en zelfs binnen een bepaalde serie kunnen er bijzondere afwijkingen zijn, met name in de 8000-reeks: wel/geen airco, wel/geen lijnfilm aan de zijkant, Gorba-lijnfilmkastjes van diverse types...
Ik rijd dagelijks met Ambassadors in het DAV-gebied en zelfs binnen een bepaalde serie kunnen er bijzondere afwijkingen zijn, met name in de 8000-reeks: wel/geen airco, wel/geen lijnfilm aan de zijkant, Gorba-lijnfilmkastjes van diverse types...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Korte vragen #10
En zelfs binnen dezelfde concessie en levering kan het nog verschillen. U-ov heeft gelede Amba's gekocht met zowel rolstoelplaats naast en tegenover de deur.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
1 april!microshit schreef:En zelfs binnen dezelfde concessie en levering kan het nog verschillen. U-ov heeft gelede Amba's gekocht met zowel rolstoelplaats naast en tegenover de deur.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Gelede Citaro's, gelede Amba's bestaan niet
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #10
Oh, dat van 'onze' Amba's komt omdat er een deel wél in Waterland heeft gereden en een deel is in 't hoge Noorden gebleven. In Waterland waren een zijfilm en airco verplicht en die zijn dus later ingebouwd. :)nvdw schreef:In het algemeen worden de meeste bussen op aangeven van de klant samengesteld, al dan niet als gevolg van concessie-eisen. Dat heeft dan weer gevolgen voor de interieuropstelling, het gekozen meubilair...
Ik rijd dagelijks met Ambassadors in het DAV-gebied en zelfs binnen een bepaalde serie kunnen er bijzondere afwijkingen zijn, met name in de 8000-reeks: wel/geen airco, wel/geen lijnfilm aan de zijkant, Gorba-lijnfilmkastjes van diverse types...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
In DAV is een zijfilm overigens ook verplicht, was niet zonder reden dat de Citaro's die in Dordrecht gereden hebben daar speciaal van voorzien zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #10
Ja, daarom vind ik ook zo vreemd dat wij vervolgens nog steeds tig bussen zónder hebben rijden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Ik denk dat er iemand vergeten is die dingen uit te bouwen bij de afgevoerde Wrights, daar zat immers een mooie los ingebouwde zijfilmbak in die ze zo over hadden kunnen zetten naar de Amba's die er geen hebben. Kabeltje aansluiten en klaar (hoewel... bij die Citaro's ging het ook zo makkelijk niet)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #10
Kun je op ieder Frans station je kaartje uit de automaat trekken of zijn er uitzonderingen?
Re: Korte vragen #10
Veel stations hebben wel een automaat, maar zeker niet élk station. In die gevallen kan je terecht bij de treinconducteur.
Sommige regio's hebben op www.ter.sncf.com informatiefiches online staan van hun stations met informatie over kaartautomaten, maar ook dat is niet volledig.
Sommige regio's hebben op www.ter.sncf.com informatiefiches online staan van hun stations met informatie over kaartautomaten, maar ook dat is niet volledig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #10
@Mdj, bedankt voor alle antwoorden.
Iets anders wat ik me afvraag. Op: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2014.htm kun je zien welke trein met wat voor materieel gepland staat.
Is er net zo'n site voor het busvervoer van Veolia in Limburg? Daar zou ik erg benieuwd naar zijn. Het lijkt namelijk wel zo dat op bijvoorbeeld Lijn 50 (Maastricht-Aken) Vaste ritten met een Volvo 8700 rijden, en de ander weer met een Ambassador.
Iets anders wat ik me afvraag. Op: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2014.htm kun je zien welke trein met wat voor materieel gepland staat.
Is er net zo'n site voor het busvervoer van Veolia in Limburg? Daar zou ik erg benieuwd naar zijn. Het lijkt namelijk wel zo dat op bijvoorbeeld Lijn 50 (Maastricht-Aken) Vaste ritten met een Volvo 8700 rijden, en de ander weer met een Ambassador.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Ga er maar van uit van niet helaas. Zoiets staat in de omlopen - die bijna altijd bedrijfsgeheim zijn zo'n beetje, helemaal als het rond een aanbesteding komt. De NS "publiceert" de roosters met het materieel daar op, die dan verwerkt kunnen worden tot die lijst.
Re: Korte vragen #10
Zo makkelijk zal het ook niet zijn. De Wrights gebruiken geen Gorba maar Meister voor de aansturing van de films.Daniel schreef:Ik denk dat er iemand vergeten is die dingen uit te bouwen bij de afgevoerde Wrights, daar zat immers een mooie los ingebouwde zijfilmbak in die ze zo over hadden kunnen zetten naar de Amba's die er geen hebben. Kabeltje aansluiten en klaar (hoewel... bij die Citaro's ging het ook zo makkelijk niet)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Korte vragen #10
Gelede bussen dan Jeeminee zal het ook nooit leren met die dingenMilco schreef:1 april!microshit schreef:En zelfs binnen dezelfde concessie en levering kan het nog verschillen. U-ov heeft gelede Amba's gekocht met zowel rolstoelplaats naast en tegenover de deur.
Re: Korte vragen #10
Ik kijk zojuist naar de status en het vertrekstation is aangepast naar Mt. Daar mogen ze mij best uitleg over geven :Xwaldo79 schreef:Kan ik ook een beroep doen op "Geld terug bij vertraging" als ik met NMBS een vertraging heb opgelopen tussen Edn en Mt. Je checkt namelijk wel in bij NS
Gebeld met NS Klantenservice. Daar alvast een dossier gestart, het kan zijn dat het instapstation analoog aan mijn incheckgegevens wordt aangepast naar Edn. Daar kon de medewerker mij nog niks over zeggen.
Mocht het tot een afwijzing van de claim komen, dan wordt het opgeschaald naar een servicemelding.
Ik heb ook aangegeven dat ik NMBS laks vond in het beperken van de vertraging. De aansluitende trein naar Asd vertrok afwijkend van spoor 1 en de HC daarvan kan niet de binnenkomende trein uit Luik niet zien op spoor 5a.
Re: Korte vragen #10
Ik zie net een nid naar heerlen rijden.
Is de vaste slag plan z(planmatig ingezet op de rit van 10:44) vervangen door een vaste slag nid?
Is de vaste slag plan z(planmatig ingezet op de rit van 10:44) vervangen door een vaste slag nid?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten