Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Waarschijnlijk omdat de werkzaamheden nu beperkter zijn dan in eerdere gevallen. De bus komt pas in beeld als een alternatief per trein echt niet mogelijk is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mij hoor je niet klagen. Als ik via knoop Ut wil reizen, dan verlies ik circa 15 - 30 minuten, door de 2 extra overstappen en als ik naar het zuiden wil reizen win ik 15 - 30 minuten door de ingelaste IC-stop en spaar ik een overstap uit. Voor Noord-Oost Nederland is via Ah reizen sneller en het scheelt 1 overstap
Ik heb even een vraagje met betrekking tot de poortjes in de stations in Nederland. Ik ga morgen met de trein van Antwerpen naar Amsterdam (met overstap in Rotterdam). Zijn in die stations alle poortjes reeds gesloten (vorig jaar was dit nog niet het geval). Ik werk namelijk bij de NMBS dus ik kan ik de gehele benelux gratis in 1e klas de trein nemen, maar met onze papieren kaart is het onmogelijk om door die poortjes te geraken. Staan er aan de poortjes dan servicemedewerkers om het poortje dan te openen in dergelijke gevallen? Ik zou het nogal stom vinden om daar niet binnen of buiten te geraken. Op het werk kon mij daar niemand een antwoord op geven.
Op grotere stations zoals Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal zijn de poortjes nog niet gesloten. Dat is alleen op een aantal teststations zoals Woerden. Bovendien hoef je op Rotterdam Centraal om over te stappen niet door de poortjes heen.
Je kan altijd bij een medewerker voor NS naar een passagekaart vragen mocht je toch voor rij gesloten poortjes uitkomen. Waarschijnlijk zitten deze zelfs in de kaartautomaat. Op stations waar de poortjes gesloten zijn staat er ook altijd een automaat binnen de poortjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Je haalt twee dingen door elkaar Bee. In de automaat zit een Passagerecht, die moet geladen worden op een ovchipkaart. In Internationale treinen heeft de conducteur sleutelkaarten die uitgedeeld worden aan reizigers met een vervoerbewijs dat geen poortjes kan openen.
Laatst gewijzigd door Freek op do 25 sep 2014, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Doel je op normale seinen met de lampen naast i.p.v. boven elkaar? Aannemelijk hadden die nog een functie toen in het verleden de sporen nog wat verder doorliepen hier en er ook een overloopwissel tussen spoor 2/3 en 4/5 zat t.b.v. het omlopen van de loc van getrokken treinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:Doel je op normale seinen met de lampen naast i.p.v. boven elkaar? Aannemelijk hadden die nog een functie toen in het verleden de sporen nog wat verder doorliepen hier en er ook een overloopwissel tussen spoor 2/3 en 4/5 zat t.b.v. het omlopen van de loc van getrokken treinen.
Precies, die bedoel ik. :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Waarom staan er op Rotterdam CS sindskort OV-overstap paaltjes op het perron, er rijden toch geen andere vervoerders? Het paaltje is ook een gewoon paaltje.
Ik zag vanuit de trein ook twee keer "NS logo" onder elkaar staan(waar je normaal twee verschillende vervoerders hebt).
Alleen raar dat je dan in het Nederlands dan een ov-overstap bord neerzet... maargoed, dat is een andere discussie.
Strikt gesproken zou dan een bord met "inchecken" volstaan.
MLouter schreef:Alleen raar dat je dan in het Nederlands dan een ov-overstap bord neerzet... maargoed, dat is een andere discussie.
Strikt gesproken zou dan een bord met "inchecken" volstaan.
Strikt gezien stap je over, dus klopt ie wel weer (A)