Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Hainje
Berichten: 12913 Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Bericht
door Hainje » zo 26 jul 2015, 19:52
webguy schreef: Ga volgende week voor de lol eens naar Basel, gewoon omdat het kan. Heen gewoon met ICE 105, maar op de terugweg gaat ICE 104 een beetje laat terug. Zijn er nog alternatieve routes die aan te bevelen zijn?
Eigenlijk best wel een cool idee. Bij voorkeur 1e Klasse achteraan met zicht op het spoor.
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674 Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:
Bericht
door webguy » zo 26 jul 2015, 20:18
Ja, um kuch daarvoor verdien ik letterlijk nog niet genoeg...
Suus
Berichten: 51024 Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:
Bericht
door Suus » zo 26 jul 2015, 20:26
EuroCity 8 en dan vanaf Keulen een ICE een optie?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674 Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:
Bericht
door webguy » zo 26 jul 2015, 20:59
Denk dat dat 'm dan gaat worden. Nog even de wederhelft overtuigen
Suus
Berichten: 51024 Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:
Bericht
door Suus » zo 26 jul 2015, 21:09
Neem bij de EuroCity 8 (maar ook in de andere EC's Zürich - Hamburg) wel eigen etenswaren mee. Sinds de Zwitserse Frank enorm in waarde is gestegen zijn de prijzen van het Zwitserse restaurant in de trein astronomisch hoog geworden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674 Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:
Bericht
door webguy » zo 26 jul 2015, 21:31
Dat waren we sowieso van plan :)
Z2N
Donateur
Berichten: 13265 Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist
Bericht
door Z2N » zo 26 jul 2015, 22:12
Als je trouwens in Basel wat te eten haalt kan ik verse Butterzopf van de lokale bakkerij erg aanbevelen! :pos:
Freek
Berichten: 2454 Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40
Bericht
door Freek » di 28 jul 2015, 15:05
Doordat er in Zwolle gewerkt wordt aan het perron vertrekt de s3600 15 minuten eerder. In Olst wacht de trein 15 minuten om weer op de oorsprongelijke vertrektijd te kunnen rijden. Iemand een idee waarom dat niet vanaf Wijhe kan?
Freek
Berichten: 2454 Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40
Bericht
door Freek » di 28 jul 2015, 20:37
Ah, duidelijk. Wel een gemiste kans.
Tochjo
Donateur
Berichten: 1136 Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12
Bericht
door Tochjo » wo 29 jul 2015, 11:06
Waar vind ik de betekenis van de letters in afkortingen als Bvmsz?
Suus
Berichten: 51024 Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:
Bericht
door Suus » wo 29 jul 2015, 11:15
De site van Martijn Haman heeft een overzicht:
http://www.martijnhaman.nl/benaming.htm
Het Duitse systeem is iets uitgebreider (komt/kwam voor bij o.a. ICL en de huidige s140), zoek nog even naar die lijst.
Edit: zie hier:
http://eisenbahntom.de/Wissenswertes.html
Laatst gewijzigd door
Suus op wo 29 jul 2015, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863 Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:
Bericht
door reisthijs » wo 29 jul 2015, 11:20
Zoals daar te lezen is wordt het Duitse systeem tegenwoordig ook gebruikt bij ICRm.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Tochjo
Donateur
Berichten: 1136 Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12
Bericht
door Tochjo » wo 29 jul 2015, 11:26
Dank!
Thom91
Berichten: 8816 Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede
Bericht
door Thom91 » wo 29 jul 2015, 16:44
Wikipedia doet het ook prima met de UIC codes :Y
Komt wel goed schatje.
Globetrotter
Berichten: 1588 Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Bericht
door Globetrotter » wo 29 jul 2015, 19:34
Waar kan ik op de wiki de functie voor het aanmaken van een nieuwe pagina vinden?
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321 Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:
Bericht
door Daniel » wo 29 jul 2015, 19:44
Een nieuwe pagina kan je aanmaken door de gewenste naam in het zoekvak in te voeren. Dan krijg je een rode link in de melding dat die pagina niet gevonden is en als je daarop klikt zit je in het venster waarmee je de pagina kunt aanmaken.
Globetrotter
Berichten: 1588 Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Bericht
door Globetrotter » zo 02 aug 2015, 10:15
Ik ben al een tijdje op zoek: Kan iemand mij vertellen wat dit voor een bus is?
Durashift
Berichten: 5719 Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen
Bericht
door Durashift » zo 02 aug 2015, 11:16
De grille heeft iets weg van Alfa Romeo..
Vermoedelijk een derivaat uit het Fiat concern?
(geen Iris / Iveco dan, dat logo is anders)
Kan ook iets Spaans zijn misschien?
Globetrotter
Berichten: 1588 Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Bericht
door Globetrotter » zo 02 aug 2015, 11:24
Ja, het deed mij idd ook aan Alfa Romeo denken. De velgen zijn echter van Mercedes (daarom snapte ik het niet). Heb ook nog even aan Beulas (van Volvo) gedacht, maar dat lijkt me ook niet.
Durashift
Berichten: 5719 Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen
Bericht
door Durashift » zo 02 aug 2015, 11:32
Ik kan het ook niet vinden.. zit via de exposantenlijst van Busworld Kortrijk te zoeken.. maar kom ik ook niet verder mee.
Apart.. en toch heb ik wel eens eerder zo'n type Eurolines gezien.. weet alleen niet meer wat er nu achterop stond..
Suus
Berichten: 51024 Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:
Bericht
door Suus » zo 02 aug 2015, 12:27
Het is een Noge TOURING HD.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Niek
Berichten: 344 Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00
Bericht
door Niek » ma 03 aug 2015, 16:01
Hoe hard rijden de VIRM's over de hanzelijn eigenlijk? 140 of 160?
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863 Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:
Bericht
door reisthijs » ma 03 aug 2015, 16:07
Maximaal 140. Sneller mag niet met ATB.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13047 Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Bericht
door Ardan » ma 03 aug 2015, 16:54
In de Drontermeertunnel wordt volgens mij 80 geadviseerd maar hoeft het niet per se.
Ik doe ook maar wat
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten