[Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Tsja, als NS heeft aangegeven dat de vier in de OP genoemde fabrikanten door zijn naar de volgende ronde houdt het gauw op ;)
Komt wel goed schatje.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Ik vind dat ding net zo'n Pokémonfiguurtje 'Kijk daar komt Jigglytuff aanrijden'
Ik doe ook maar wat
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Ik heb dat eerlijk gezegd al jaren met Britse treinen, het lijken van binnen en buiten allemaal plastic stuiterballen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Ach Thom91, dat had ik niet goed gelezen. Waar had NS dat overigens in een bron aangegeven?
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Maakt mij niet zo veel uit hoe dat ding er uit ziet, als hij maar aan de eisen voldoet en technisch op orde is. In een vorig decennium werd er al eens te veel naar het uiterlijk van een trein gekeken, met een parlementaire enquete tot gevolg (kort door de bocht)Ardan schreef:Ik vind dat ding net zo'n Pokémonfiguurtje 'Kijk daar komt Jigglytuff aanrijden'
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Pfoeh, die heb ik niet bij de hand helaas.. Kan me ook iets vaag herinneren dat een topman van Siemens of Stadler zich daar over had uitgelaten..Busfoto.nl schreef:Ach Thom91, dat had ik niet goed gelezen. Waar had NS dat overigens in een bron aangegeven?
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Dat klinkt weinig concreet. We gaan het zien.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Siemens, Alstom, Bombardier en Stadler willen de Intercity Next Generation (ICNG) gaan bouwen. Dat heeft Siemens-topman Frank Hagemeier gezegd in een interview met OV-Magazine. http://www.ovmagazine.nl/2015/03/vier-p ... city-1646/
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
NS heeft ook in 4 landen treinen bekeken, en daarmee iig bevestigd dat het aantal klopt.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Ik vind dit er wel strak uitzien. :pos:Busfoto.nl schreef:Was deze al eens langsgekomen; de AT200 van Hitachi? Kan 200, met de mogelijkheid tot meerdere spanningen. Daarnaast lijkt een gelijkvloerse instap mogelijk te zijn en zijn er mooi brede deuren. Daarnaast kan NS al een beetje kijken hoe Hitachi werkt; bij Abellio hebben ze er flink wat besteld voor een concessie in Schotland.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Helaas doet Hitachi niet mee met deze aanbesteding, maar ze zien er zeer zeker niet verkeerd uit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 1226
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Zie liever die hitachi's, die zien er nog enigsinds modern uit.
Ik blub in het Drecht.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Ik vind het ook wel jammer dat Hitachi niet mee doet.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Op de businessclass na is de trein niet te luxe voor een intercity :YArrivaBas schreef:Da's dan weer iets té, maar het begint er al op te lijken.dennistd schreef:Je kent de Leo Express?Ardan schreef:Jalache, twee uur in SLT-achtige meuque zitten. Of kun je die dingen ook nog een beetje luxe krijgen?
Het 2e klas interieur ziet er fraai uit :pos:Busfoto.nl schreef: http://www.hitachirail-eu.com/medialibr ... G_8300.jpg
Ardan schreef:Ik vind dat ding net zo'n Pokémonfiguurtje 'Kijk daar komt Jigglytuff aanrijden'
Sws moet daar zo'n rijtuig bij
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
SJ heeft sinds 2012 een vierdelige intercityvariant (SJ 3000) rondrijden, waarin ook een bistrogedeelte zit. In China rijdt sinds 2007 de CRH1A rond, een Regina van 8 bakken lang.reisthijs schreef:Ik lees op de site dat ze 2- en 3-delig geleverd zijn maar indien nodig uitgebreid kunnen worden met extra rijtuigen.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Dus, als Bombardier de treinen wat smaller maakt voor NL, dan heeft die Regina best een aardige kans.AlexNL schreef:SJ heeft sinds 2012 een vierdelige intercityvariant (SJ 3000) rondrijden, waarin ook een bistrogedeelte zit. In China rijdt sinds 2007 de CRH1A rond, een Regina van 8 bakken lang.reisthijs schreef:Ik lees op de site dat ze 2- en 3-delig geleverd zijn maar indien nodig uitgebreid kunnen worden met extra rijtuigen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Ik denk het niet met die hoge vloer.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
In de SJ3000-stellen zit één bak waarin een lift is ingebouwd, deze kan draaien tussen perron- en treinhoogte. Zoiets zegmaar (dit is geen SJ3000):
Met zo'n lift zou denk ik aan de toegankelijkheidseisen worden voldaan, maar efficiënt is het niet. Reizigers moeten op de goede plaats staan en het gedoe met vouwfietsen en kinderwagens in en uit de trein tillen blijf je houden.
Met zo'n lift zou denk ik aan de toegankelijkheidseisen worden voldaan, maar efficiënt is het niet. Reizigers moeten op de goede plaats staan en het gedoe met vouwfietsen en kinderwagens in en uit de trein tillen blijf je houden.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Het gaat voor NS dan ook niet alleen om de toegankelijk heidseisen, alle reizigers moeten snel en comfortabel uit/in kunnen stappen.
Dat gaat toch het beste met een gelijkvloerse trein. En dat is vast ook een reden dat NS nu naar enkeldekstreinen lijkt.
Dat gaat toch het beste met een gelijkvloerse trein. En dat is vast ook een reden dat NS nu naar enkeldekstreinen lijkt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- AppleMoose
- Berichten: 6053
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Een lift neemt veel te veel tijd in beslag, is storingsgevoelig en vandalismegevoelig. Geen goed plan dus.
Goh.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
De perrons zijn in Zweden wel een stuk lager dan hier in Nederland, in Nederland zou dit treintype bijna gelijkvloers zijn volgens de norm, hoe het precies zit weet ik niet, ik vermeld alleen wat ik met mijn ogen heb gezien
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Volgens https://sv.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Regina is de vloerhoogte 1150 mm, dat is toch een stukje hoger dan de norm van 780 mm.
Zeg maar één trede omhoog vanaf een Nederlands perron.
Zeg maar één trede omhoog vanaf een Nederlands perron.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
13 millimeter lager dus dan de vloerhoogte van een VIRM bij het instappen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Als je dit zo ziet kan de ICNG eind 2016 al instromen :Y
https://www.youtube.com/watch?v=4s8KkNLfcRY
https://www.youtube.com/watch?v=4s8KkNLfcRY
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Voor een flirt ziet dat er toch zeer IC-waardig uit.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten