Ardan schreef:Nee, de opmerking van deadlock insinueert dat mensen die altijd pinnen rijker zijn. Correct me if I'm wrong.
Neen, niet in het minst zelfs. Ik wist trouwens niet dat de opmerking aan mij gericht was. Maar euh, hoe ik daarbij kom? Simpel; Mensen die meer (wit geld) te besteden hebben en makkelijker grotere aankopen doen zoals iets vaker een nieuwe auto, wasmachine, vaatwasser, koelkast, televisie, duurdere apparatuur zeg maar, maar ook boodschappen en zeer zeker dingen als
kleding die meer kosten (en makkelijker geld uitgeven aan al deze dingen) gaan niet winkelen met duizenden aan contanten in hun portemonnee. Het is onpraktisch, gevaarlijk en ronduit onverantwoord om met zoveel geld over straat te lopen. Mensen die tot een hogere inkomensgroep behoren, zullen logischerwijs dus vaker uitgaven doen met hun pinpas. Of credit card. Die laatste gebruik ik voor de duurdere aankopen ook regelmatig omdat wat je koopt verzekerd is voor zo'n beetje alles, inclusief diefstal zonder braakschade. Goedkoper dan dingen los verzekeren.
Dus jij vindt dat iedereen die het niet op jouw manier doet niet met geld om kan gaan? Jezus zeg.
Ook deze conclusie kan je absoluut niet trekken aan de hand van mijn opmerking. De opmerking van Hendrik ging over mijn algemene zijn (als ik het goed begrepen heb) en daaruit volgt dus dat iedereen dan wél met geld om zou kunnen gaan. En daarnaast maakte hij er een grapje van waar ik op reageerde dus je neemt het veel te serieus.
Buiten dat heb ik uiteraard nog steeds gelijk.