Korte vragen #16
Re: Korte vragen #16
Door te slepen kun je lijnen tussen lagen verplaatsen. Als je met de muis op een laag gaat staan (niet klikken) komt er rechts naast de naam in de legenda een symbooltje te staan. Daarmee kun je de kleur en lijndikte aanpassen
Basislijn
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #16
Afgelopen donderdag kwam ik deze bus tegen bij de grens Vaals/Aachen:
Is deze bus van ASEAG of van een ander busbedrijf in Duitsland (Wolle Hartmuth?) en wat is het wagenparknummer? Dat kon ik helaas niet ontdekken. Wellicht hier iemand die dit weet? :)
Is deze bus van ASEAG of van een ander busbedrijf in Duitsland (Wolle Hartmuth?) en wat is het wagenparknummer? Dat kon ik helaas niet ontdekken. Wellicht hier iemand die dit weet? :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #16
Wolle Hartmuth is een winkel in handwerkbenodigdheden aldus Google, dus da's gewoon reclame
Maar het kenteken verklapt al een hoop want in Duitsland heb je keuzekentekens. En bij deze bus staat "TA" dus voor Taeter Aachen wat één van de vele bedrijven is die de ASEAG inhuurt voor het uitvoeren van hun lijnennet. Busnummers gebruiken ze bij dat bedrijf zo te zien niet, de bussen worden vaak o.b.v. hun kenteken geïdentificeerd.
Maar het kenteken verklapt al een hoop want in Duitsland heb je keuzekentekens. En bij deze bus staat "TA" dus voor Taeter Aachen wat één van de vele bedrijven is die de ASEAG inhuurt voor het uitvoeren van hun lijnennet. Busnummers gebruiken ze bij dat bedrijf zo te zien niet, de bussen worden vaak o.b.v. hun kenteken geïdentificeerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #16
Afgaand op een bericht dat er vandaag geen treinen stoppen te Rtst, ben ik nog even verder gaan kijken en zag ik dat de [serie=Intercity direct|2015|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] niet tussen Rtd en Bd rijdt en de [serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] niet ten noorden van Ddr rijdt.
Maar weet iemand waar er dan precies werkzaamheden zijn die met dit alles te maken hebben?
Maar weet iemand waar er dan precies werkzaamheden zijn die met dit alles te maken hebben?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #16
Waarom hadden er daar vandaag treinen moeten stoppen dan? Moet Feyenoord voetballen?
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #16
Er zijn werkzaamheden in de Willemsspoortunnel (2 sporen buiten dienst) en op het emplacement van station Dordrecht.
Re: Korte vragen #16
Die moet inderdaad tegen een balletje aantrappen vandaag.Ardan schreef:Waarom hadden er daar vandaag treinen moeten stoppen dan? Moet Feyenoord voetballen?
Re: Korte vragen #16
Tsja, 'voetballen' kun je het niet noemen inderdaad :') *wegduikt*
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #16
Vraagje over iets van vroeger. Nu wist ik al dat in de RSR lijn E tijd dat op het Hofpleinviaduct spoor 2 niet meer werd gebruikt. Ik was altijd in de veronderstelling dat dat een beslissing van de RET was, maar ik zag op wat oude (niet zo oude) foto's dat dit ook het geval was in de NS-tijd. De fotograaf vermeldt in het bijschrift dat het spoor al een gelangere tijd buiten dienst was. Wat waren de redenen om een spoor buiten dienst te stellen toendertijd?
Re: Korte vragen #16
Al zo lang ik me kan herinneren is dat spoor niet meer in dienst.
De reden lijkt me vrij simpel: tussen Kleiweg en Hofplein paste enkelspoor rijden precies (zelfs met de extra sneltrein tijdens de spitsuren) dus dan is het goedkoper om één spoor maar gewoon niet meer te gebruiken, zodat het ook niet onderhouden hoeft te worden.
De reden lijkt me vrij simpel: tussen Kleiweg en Hofplein paste enkelspoor rijden precies (zelfs met de extra sneltrein tijdens de spitsuren) dus dan is het goedkoper om één spoor maar gewoon niet meer te gebruiken, zodat het ook niet onderhouden hoeft te worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #16
Eind vorig schooljaar gingen we op werkbezoek bij een biologische boerderij en er gingen ook ouders mee. Toen een van de ouders erachter kwam dat ik uit Zwolle kwam zei hij; "Noem mij een ding wat Zwolle heeft wat Deventer niet heeft!" en ik antwoordde; Een voetbalclub in de eredivisie. Het was twee of drie dagen na de degradatie van kowet. Man heeft de hele avond niets meer tegen me gezegd.Ardan schreef:Tsja, 'voetballen' kun je het niet noemen inderdaad :') *wegduikt*
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Korte vragen #16
Hij had natuurlijk ook wel kunnen counteren dat Deventer een voetbalploeg had die Europees voetbal mocht spelen
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Korte vragen #16
Vraagje over de volgende situatie:
-2 personen die op interrail Hannover - Amersfoort per IC berlijn doen op een zondag.
-persoon 1 heeft weekend-vrij, traject in Nederland dus ook afgedekt
-persoon 2 heeft geen abonnement.
Vraag: mag persoon 2 nu een meereiskaartje gebruiken om het Nederlandse traject af te dekken? Inchecken op de grens lukt uiteraard niet, en ook niet op tussenstations. Reisdatum valt uiteraard in de geldigheidsperiode van het meereiskaartje.
-2 personen die op interrail Hannover - Amersfoort per IC berlijn doen op een zondag.
-persoon 1 heeft weekend-vrij, traject in Nederland dus ook afgedekt
-persoon 2 heeft geen abonnement.
Vraag: mag persoon 2 nu een meereiskaartje gebruiken om het Nederlandse traject af te dekken? Inchecken op de grens lukt uiteraard niet, en ook niet op tussenstations. Reisdatum valt uiteraard in de geldigheidsperiode van het meereiskaartje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #16
Ja, want het meereiskaartje heeft als enige voorwaarde dat je meereist met iemand die een geldig vervoerbewijs heeft. En voor internationale reizen is het, gezien je niet in kunt checken, voldoende als je je chipkaart met afgekocht reisrecht kunt tonen samen met je internationale ticket om een geldig vvb te hebben.
Enige vraag die dan nog resteert is of het meereiskaartje ook geldig is op grensbaanvakken, maar dat weet ik zo even niet.
Enige vraag die dan nog resteert is of het meereiskaartje ook geldig is op grensbaanvakken, maar dat weet ik zo even niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #16
Laatst naar Antwerpen geen problemen mee gehad (meereiskaartje + retour Antwerpen met 100% korting in NL).Daniel schreef: Enige vraag die dan nog resteert is of het meereiskaartje ook geldig is op grensbaanvakken, maar dat weet ik zo even niet.
Re: Korte vragen #16
Vs is een standplaats en er wordt materieel gestald dat niet in Rsd meer kan staan. Vroeger stond er in het weekend altijd een paar stammen ICR van de [serie=Intercity|2015|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] over.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Korte vragen #16
Er vertrekken in Vlissingen op een werkdag vier treinen richting Roosendaal voordat er überhaupt eentje uit Roosendaal aankomt, dus dat is de minimale nachtverstand, maar waarschijnlijk is het nog wel meer.
NedTrain heeft in Vlissingen steeds één rangeermedewerker actief die echter niet met de trein de wasstraat in mag, dus ik vermoed dat het wassen er minimaal zal zijn, voornamelijk een machinist die voor of na zijn dienst de trein nog even door de wasstraat trekt voordat de trein op de opstelsporen wordt geplaatst.
NedTrain heeft in Vlissingen steeds één rangeermedewerker actief die echter niet met de trein de wasstraat in mag, dus ik vermoed dat het wassen er minimaal zal zijn, voornamelijk een machinist die voor of na zijn dienst de trein nog even door de wasstraat trekt voordat de trein op de opstelsporen wordt geplaatst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #16
Interessant om te lezen, ik vind het nog best veel een overstand van tenminste 4 stellen. Dank :pos:
Re: Korte vragen #16
Vraag me trouwens af of Vlissingen ook een eigen Veiligheid en Service team heeft tegenwoordig, heb wel eens S&V controle gehad in Zeeland maar toen kwam het personeel uit Roosendaal.
Vandaag heb ik een rondleiding gehad op station Breda. Daarbij kwam de HSL ook ter sprake en ik kreeg niet echt een duidelijk antwoord op de vraag waarom het trace langs Breda loopt en welke mogelijke andere opties er waren ten tijde van de besluitvorming. Heeft iemand hier toevallig een kaartje van of iets dergelijks.
Vandaag heb ik een rondleiding gehad op station Breda. Daarbij kwam de HSL ook ter sprake en ik kreeg niet echt een duidelijk antwoord op de vraag waarom het trace langs Breda loopt en welke mogelijke andere opties er waren ten tijde van de besluitvorming. Heeft iemand hier toevallig een kaartje van of iets dergelijks.
Re: Korte vragen #16
België wilde langs de lijn naar Roosendaal en Nederland langs Breda. Uiteindelijk heeft de Nederlandse overheid ongeveer 150 mio oid betaalt voor de meerkosten via Breda aan de Belgen. Hierdoor konden ze Breda aansluiten. Verder zorgt ervoor dat je het trace kan bundelen met de A16 wat weer diverse voordelen heeft met betrekking tot milieu en zichtvervuiling.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #16
Het antwoord daarop is nee.Mr-W schreef:Vraag me trouwens af of Vlissingen ook een eigen Veiligheid en Service team heeft tegenwoordig, heb wel eens S&V controle gehad in Zeeland maar toen kwam het personeel uit Roosendaal.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen #16
Prorail meldde net dit : Een rijtuig van IC Direct heeft ten zuiden van de Groen Hart Tunnel een asbreuk opgelopen en kan niet worden verplaatst. De reizigers zijn drie kwartier na het incident geëvacueerd. Voo0r het verplaatsen van de trein is een zogeheten ‘asbreuklorry’ nodig. Daarvan zijn er twee in Nederand. De ene is in gebruik bij Axel, waar eerder vandaag een botsing plaatsvond tussen een goederentrein en ene vrachtwagen, de andere asbreuklorry staat in Amstersfoort. Het is nog niet gelukt, deze lorry (4½ uur na het incident) naar de gestrande IC Direct te verplaatsen. De IC Direct is voor de rest van de avond over het gehele traject opgeheven, Thalys rijdt wel.
Heeft iemand enig idee hoe die lorry in axel is geraakt? Er bestaat immers geen spoorweg ovef nederlands grondgebied en zover ik weet hebben ze geen toelating voor be.
Heeft iemand enig idee hoe die lorry in axel is geraakt? Er bestaat immers geen spoorweg ovef nederlands grondgebied en zover ik weet hebben ze geen toelating voor be.
Re: Korte vragen #16
Op een vrachtwagen geladen en door de WST gereden? Vorig jaar hadden ze zo'n ding bij de Spoorparade en zo groot is het nu ook weer niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten