Dienstregeling 2017
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59
Re: Dienstregeling 2017
Wat mij betreft mag onder andere de 6600 zo snel mogelijk omgezet worden naar Flirt 3, want ik vind (persoonlijke mening) die DDZ''s maar niks.......geef mij maar een gelijkvloerse trein.
Re: Dienstregeling 2017
Wat is er mis met DDZ? Stuk comfortabeler dan het SLT wat er nu rijdt.
Van mij mogen die FLIRTs nog wel even uitblijven.
Van mij mogen die FLIRTs nog wel even uitblijven.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2017
Als er in de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] en [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] op ieder moment van de dag met minstens 2 stellen en op de drukke momenten met minstens 3 stellen gaat rijden moet dat voldoende zijn, maar NS zal NS niet zijn om ook enkele stellen in te zetten en dat is (ook op zondag) echt te weinig.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2017
Wat ook prima kan op sommige momenten van de dag. Op dinsdagavond is het echt niet zo druk hoor.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Ja, de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] keert op de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie]. Met een wat merkwaardig spoorgebruik, de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] komt in Utrecht aan op 11, maar vertrekt van 21.Meltrain schreef:In de 2000 rijdt trouwens ook deels VIRM, maar keert die dan (bij verstoringen) niet op een van bovengenoemde series?
Van Den Haag riching Amersfoort levert dat een mooie cross-platform op, maar in de tegenrichting is het een onhaalbare overstap.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2017
Het lijkt er trouwens op dat NS meteen begint met het uitfaseren van DDAR. De [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] hebben samen slechts 9 stellen nodig en een deel is buiten de spits ook niet nodig.
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom DDAR niet in de [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] wordt ingezet i.p.v. de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie]. De [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] kan toch veel beter met SGM, lijkt me zo. En in de [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] kan het FLIRT dan DDAR aflossen gedurende het jaar.
Iets anders, dat de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] op elkaar keren vind ik ook erg raar. Als de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] soms wel/soms geen crossplatformaansluiting geven in Ut, dan gaat dat de verdeling over de treinen op Ut-Amf geen goed doen. Waarschijnlijk zullen de [serie=Intercity|2016|Groningen - Rotterdam Centraal500[/serie] en 600 veel voller raken dan de (1)1700.
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom DDAR niet in de [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] wordt ingezet i.p.v. de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie]. De [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] kan toch veel beter met SGM, lijkt me zo. En in de [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] kan het FLIRT dan DDAR aflossen gedurende het jaar.
Iets anders, dat de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] op elkaar keren vind ik ook erg raar. Als de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] soms wel/soms geen crossplatformaansluiting geven in Ut, dan gaat dat de verdeling over de treinen op Ut-Amf geen goed doen. Waarschijnlijk zullen de [serie=Intercity|2016|Groningen - Rotterdam Centraal500[/serie] en 600 veel voller raken dan de (1)1700.
Re: Dienstregeling 2017
Waarom zouden de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] niet op elkaar kunnen keren, dat gebeurt nu ook al
Re: Dienstregeling 2017
Waarom kunnen de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] eigenlijk niet op elkaar keren en de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] op zichzelf ?
Re: Dienstregeling 2017
Dat zou dan op spoor 9 en 12 moeten gebeuren, maar dat past niet door goederenpaden... :')
Re: Dienstregeling 2017
Ik begrijp dat bij de inzet van de FLIRT voorlopig 1-op-1 reserve wordt aangehouden. Daar zullen alle DD-AR's die niet worden ingezet dan wel voor gereserveerd zijn.
De [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] heeft een korte kering van 6 minuten op spoor 12. Ook opvallend is dat de overgang [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] -> [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] op spoor 21 gebeurt, er wordt geen gebruik gemaakt van het kopspoortje achter spoor 20/21.
De [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] heeft een korte kering van 6 minuten op spoor 12. Ook opvallend is dat de overgang [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] -> [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] op spoor 21 gebeurt, er wordt geen gebruik gemaakt van het kopspoortje achter spoor 20/21.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2017
Het omlopen via spoor 238 leidt nu al tot veel vertragingen bij vertrek uit Ut, en omdat de 8800 enkele minuten eerder gaat vertrekken is dit dan de meest praktische oplossing.
Re: Dienstregeling 2017
Ik denk eerder andersom: reizigers Rotterdam - Amersfoort kunnen namelijk alle series gebruiken (door in Gouda al over te stappen van de 2800 op de (1)1700), terwijl reizigers Den Haag - Amersfoort alleen de (1)1700 kunnen gebruiken.starx schreef:
Waarschijnlijk zullen de [serie=Intercity|2016|Groningen - Rotterdam Centraal500[/serie] en 600 veel voller raken dan de (1)1700.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2017
Het omlopen wordt al heel vaak geskipt tot mijn tevredenheid. Direct binnenkomen en vertrekken via spoor 20 :)Z2N schreef:Het omlopen via spoor 238 leidt nu al tot veel vertragingen bij vertrek uit Ut, en omdat de 8800 enkele minuten eerder gaat vertrekken is dit dan de meest praktische oplossing.
Re: Dienstregeling 2017
De [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] gaat 4 minuten stilstaan in Woerden omdat de sprinters verschuiven, nu komt deze nog om :04 aan in Utrecht, maar de sprinter van spoor 21 vertrekt volgend jaar pas om :05 naar Tiel dus kan de 8800 pas om :08 binnenkomen. En dan is er weer te weinig tijd om via het keerspoor om te lopen. Al met al zijn er veel tijdelijke situaties in 2017, alle nieuwe infrastructuur is gebaseerd op de PHS dienstregeling, niet op de huidige, dus hier en daar komt het nu ongelukkig uit. Mogelijk wordt 2018 beter als het eerste deel van PHS van start gaat tussen Eindhoven en Amsterdam.
Re: Dienstregeling 2017
Afgelopen dinsdag (15 nov) zag ik in Ut de IC's naar Leiden van 10:55 en 11:25 vertrekken van spoor 9. Wellicht wordt dit nu al gedaan als het goederenpad even niet nodig is?waldo79 schreef:Het omlopen wordt al heel vaak geskipt tot mijn tevredenheid. Direct binnenkomen en vertrekken via spoor 20 :)Z2N schreef:Het omlopen via spoor 238 leidt nu al tot veel vertragingen bij vertrek uit Ut, en omdat de 8800 enkele minuten eerder gaat vertrekken is dit dan de meest praktische oplossing.
Eerder heb ik deze IC ook al eens zien aankomen op en vertrekken van spoor 21.
Re: Dienstregeling 2017
Nu liggen die goederenpaden anders dan in 2017, omdat de dienstregeling anders is.
Re: Dienstregeling 2017
Tot mijn teleurstelling is het aankomstperron op Schiphol van de [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] richting Leiden gewijzigd van 5/6 naar 4. Dag corssplatform overstap. :(
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2017
Uh, bedoel je niet andersom? De [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] komt nu op 4 aan, dat wordt 5/6. En welke cross-platformoverstap doel je op?
Re: Dienstregeling 2017
Toen ik gisteren keek was hij in de nieuwe dienstregeling weer terugverhuisd naar 4. Heb het over de corssplatform voor de [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie].
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
- Locatie: Venlo/Arnhem
Re: Dienstregeling 2017
Even een domme vraag: De intercity van Schiphol naar Venlo, welk materieel wordt daarvoor ingezet?
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
- Locatie: Venlo/Arnhem
Re: Dienstregeling 2017
Wel? Dat betekent dus dat we eindelijk van de drukte in de ICMm af zijn! *O*
De drukte in de ICMm is in de ochtend en Avondspits van Venlo naar Eindhoven altijd en vice versa zo snijdend dat ik het liefst de spits vermijd. In ieder geval fijn dat NS deze wijziging doorvoert :)
De drukte in de ICMm is in de ochtend en Avondspits van Venlo naar Eindhoven altijd en vice versa zo snijdend dat ik het liefst de spits vermijd. In ieder geval fijn dat NS deze wijziging doorvoert :)
Re: Dienstregeling 2017
Verwacht geen wonderen, tussen Venlo en Eindhoven gaan losse stellen rijden en dat zullen dat meestal wel VIRM4 zijn. Als er twee stellen ICM worden ingezet heb je al bijna evenveel capaciteit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2017
Druk tussen Venlo en Eindhoven? Of mis ik nu zelf de spreekwoordelijke knipoog?
Re: Dienstregeling 2017
Dat ICM was ook maar tijdelijk, het VIRM was nodig voor de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] en [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] vanwege het splitsen/combineren in Utrecht (door gebrek aan perronsporen om treinseries te laten keren). De huidige VIRM oplossing is overigens ook tijdelijk, want als het goed is gaan in 2018 de treinen uit Venlo en Heerlen niet langer gekoppeld worden maar gaan ze los van elkaar naar Utrecht (en verder naar Amsterdam of Schiphol), dan gaat er namelijk 6x per uur een trein rijden hier. Welk materieel hier gaat rijden is nog niet bekend, maar het kan ook best weer ICM worden, want met zes treinen per uur ipv vier is 12 bakken ICM natuurlijk wel toereikend in de spits.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten