Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Gothic-Writer »

Wat mij betreft mag onder andere de 6600 zo snel mogelijk omgezet worden naar Flirt 3, want ik vind (persoonlijke mening) die DDZ''s maar niks.......geef mij maar een gelijkvloerse trein.
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Chrysa »

Wat is er mis met DDZ? Stuk comfortabeler dan het SLT wat er nu rijdt.
Van mij mogen die FLIRTs nog wel even uitblijven.
Nitein-Repart
Berichten: 3663
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Nitein-Repart »

Als er in de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] en [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] op ieder moment van de dag met minstens 2 stellen en op de drukke momenten met minstens 3 stellen gaat rijden moet dat voldoende zijn, maar NS zal NS niet zijn om ook enkele stellen in te zetten en dat is (ook op zondag) echt te weinig.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Wubbo »

Wat ook prima kan op sommige momenten van de dag. Op dinsdagavond is het echt niet zo druk hoor.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door reisthijs »

Meltrain schreef:In de 2000 rijdt trouwens ook deels VIRM, maar keert die dan (bij verstoringen) niet op een van bovengenoemde series?
Ja, de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] keert op de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie]. Met een wat merkwaardig spoorgebruik, de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] komt in Utrecht aan op 11, maar vertrekt van 21.
Van Den Haag riching Amersfoort levert dat een mooie cross-platform op, maar in de tegenrichting is het een onhaalbare overstap.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door starx »

Het lijkt er trouwens op dat NS meteen begint met het uitfaseren van DDAR. De [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] hebben samen slechts 9 stellen nodig en een deel is buiten de spits ook niet nodig.

Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom DDAR niet in de [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] wordt ingezet i.p.v. de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie]. De [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] kan toch veel beter met SGM, lijkt me zo. En in de [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] kan het FLIRT dan DDAR aflossen gedurende het jaar.


Iets anders, dat de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] op elkaar keren vind ik ook erg raar. Als de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] soms wel/soms geen crossplatformaansluiting geven in Ut, dan gaat dat de verdeling over de treinen op Ut-Amf geen goed doen. Waarschijnlijk zullen de [serie=Intercity|2016|Groningen - Rotterdam Centraal500[/serie] en 600 veel voller raken dan de (1)1700.
waldo79
Berichten: 7706
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door waldo79 »

Waarom zouden de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] niet op elkaar kunnen keren, dat gebeurt nu ook al :wink:
MetroRET
Berichten: 3846
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Waarom kunnen de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] eigenlijk niet op elkaar keren en de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] op zichzelf ?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Z2N »

Dat zou dan op spoor 9 en 12 moeten gebeuren, maar dat past niet door goederenpaden... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51026
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Suus »

Ik begrijp dat bij de inzet van de FLIRT voorlopig 1-op-1 reserve wordt aangehouden. Daar zullen alle DD-AR's die niet worden ingezet dan wel voor gereserveerd zijn.

De [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] heeft een korte kering van 6 minuten op spoor 12. Ook opvallend is dat de overgang [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] -> [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] op spoor 21 gebeurt, er wordt geen gebruik gemaakt van het kopspoortje achter spoor 20/21.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Z2N »

Het omlopen via spoor 238 leidt nu al tot veel vertragingen bij vertrek uit Ut, en omdat de 8800 enkele minuten eerder gaat vertrekken is dit dan de meest praktische oplossing.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21512
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Meltrain »

starx schreef:
Waarschijnlijk zullen de [serie=Intercity|2016|Groningen - Rotterdam Centraal500[/serie] en 600 veel voller raken dan de (1)1700.
Ik denk eerder andersom: reizigers Rotterdam - Amersfoort kunnen namelijk alle series gebruiken (door in Gouda al over te stappen van de 2800 op de (1)1700), terwijl reizigers Den Haag - Amersfoort alleen de (1)1700 kunnen gebruiken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7706
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door waldo79 »

Z2N schreef:Het omlopen via spoor 238 leidt nu al tot veel vertragingen bij vertrek uit Ut, en omdat de 8800 enkele minuten eerder gaat vertrekken is dit dan de meest praktische oplossing.
Het omlopen wordt al heel vaak geskipt tot mijn tevredenheid. Direct binnenkomen en vertrekken via spoor 20 :)
Bemined
Berichten: 6055
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Bemined »

De [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] gaat 4 minuten stilstaan in Woerden omdat de sprinters verschuiven, nu komt deze nog om :04 aan in Utrecht, maar de sprinter van spoor 21 vertrekt volgend jaar pas om :05 naar Tiel dus kan de 8800 pas om :08 binnenkomen. En dan is er weer te weinig tijd om via het keerspoor om te lopen. Al met al zijn er veel tijdelijke situaties in 2017, alle nieuwe infrastructuur is gebaseerd op de PHS dienstregeling, niet op de huidige, dus hier en daar komt het nu ongelukkig uit. Mogelijk wordt 2018 beter als het eerste deel van PHS van start gaat tussen Eindhoven en Amsterdam.
evos
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 16:18

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door evos »

waldo79 schreef:
Z2N schreef:Het omlopen via spoor 238 leidt nu al tot veel vertragingen bij vertrek uit Ut, en omdat de 8800 enkele minuten eerder gaat vertrekken is dit dan de meest praktische oplossing.
Het omlopen wordt al heel vaak geskipt tot mijn tevredenheid. Direct binnenkomen en vertrekken via spoor 20 :)
Afgelopen dinsdag (15 nov) zag ik in Ut de IC's naar Leiden van 10:55 en 11:25 vertrekken van spoor 9. Wellicht wordt dit nu al gedaan als het goederenpad even niet nodig is?
Eerder heb ik deze IC ook al eens zien aankomen op en vertrekken van spoor 21.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Wubbo »

Nu liggen die goederenpaden anders dan in 2017, omdat de dienstregeling anders is.
VIRM
Berichten: 7718
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door VIRM »

Tot mijn teleurstelling is het aankomstperron op Schiphol van de [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] richting Leiden gewijzigd van 5/6 naar 4. Dag corssplatform overstap. :(
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 6055
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Bemined »

Uh, bedoel je niet andersom? De [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] komt nu op 4 aan, dat wordt 5/6. En welke cross-platformoverstap doel je op?
VIRM
Berichten: 7718
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door VIRM »

Toen ik gisteren keek was hij in de nieuwe dienstregeling weer terugverhuisd naar 4. Heb het over de corssplatform voor de [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie].
Beul van de blindegeleidelijn
sven_engelen
Berichten: 212
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door sven_engelen »

Even een domme vraag: De intercity van Schiphol naar Venlo, welk materieel wordt daarvoor ingezet?
Bemined
Berichten: 6055
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Bemined »

VIRM
sven_engelen
Berichten: 212
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door sven_engelen »

Wel? Dat betekent dus dat we eindelijk van de drukte in de ICMm af zijn! *O*

De drukte in de ICMm is in de ochtend en Avondspits van Venlo naar Eindhoven altijd en vice versa zo snijdend dat ik het liefst de spits vermijd. In ieder geval fijn dat NS deze wijziging doorvoert :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51026
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Suus »

Verwacht geen wonderen, tussen Venlo en Eindhoven gaan losse stellen rijden en dat zullen dat meestal wel VIRM4 zijn. Als er twee stellen ICM worden ingezet heb je al bijna evenveel capaciteit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door JWM »

Druk tussen Venlo en Eindhoven? Of mis ik nu zelf de spreekwoordelijke knipoog?
Bemined
Berichten: 6055
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Bemined »

Dat ICM was ook maar tijdelijk, het VIRM was nodig voor de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] en [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] vanwege het splitsen/combineren in Utrecht (door gebrek aan perronsporen om treinseries te laten keren). De huidige VIRM oplossing is overigens ook tijdelijk, want als het goed is gaan in 2018 de treinen uit Venlo en Heerlen niet langer gekoppeld worden maar gaan ze los van elkaar naar Utrecht (en verder naar Amsterdam of Schiphol), dan gaat er namelijk 6x per uur een trein rijden hier. Welk materieel hier gaat rijden is nog niet bekend, maar het kan ook best weer ICM worden, want met zes treinen per uur ipv vier is 12 bakken ICM natuurlijk wel toereikend in de spits.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten