Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 3837
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Keertijd te Tbu neemt met 30 minuten toe, anders wordt de keertijd te Wt over de 50 minuten.
student
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 16:41

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door student »

Volgens de planner vertrekken de IC treinen naar Utrecht vanuit Nijmegen vanaf spoor 4. Dit lijkt me gezien de kruising voor de waalbrug onlogisch. Spoor 1A (waar deze treinen nu vertrekken) lijkt überhaupt niet meer te worden gebruikt. Iemand een idee wat hier de gedachte achter is?posting.php?mode=reply&f=32&t=12386#
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door reisthijs »

Het is juist vanwege de kruising, dat de IC treinen uit Utrecht binnenkomen op spoor 4.
Op 1a aankomen gaat niet meer ivm de sprinters richting Arnhem (die vertrekken steeds 1 minuut vóór de IC uit Utrecht aankomt).

Andersom is er geen probleem als de IC naar Utrecht van 4a vertrekt, dan is er geen kruising doordat de sprinter uit Arnhem via 5a naar 4b rijdt.

Nadeel is wel dat 4a korter is dan 1a, de IC's kunnen nog maar met maximaal 10 bakken rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Reiziger Delft »

Zo te zien zijn er maar zeer weinig IC's Nijmegen - Utrecht die echt met 12 bakken rijden. Mocht dit echt nodig zijn voor een specifieke trein kan er in Arnhem nog een treindeel bijgeplaatst/afgetrapt worden.
MdJ
Berichten: 4542
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MdJ »

Daarnaast gaat het natuurlijk om aankomende treinen. Indien een vertrekkende trein met 12 bakken moet rijden, kan deze net zo goed afgerangeerd worden via Nijmegen-REP en worden voorgebracht op spoor 1.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door reisthijs »

Dat lukt misschien als er een lost zesje aankomt en er op Nijmegen-REP een ander zesje klaarstaat waar die mee kan combineren.
Maar anders lijkt me een kering van 11 minuten toch wat te krap als je uitgebreid moet gaan rangeren.
Langer keren is ook geen optie als dat te veel materieel kost.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door SuperGhost »

Ik denk dat hij bedoeld dat je dan een compleet nieuw treinstel klaar zet op spoor 1a :wink:

Het zou inderdaad wel kunnen, maar dat werkt dan alleen voor drukte op Nijmegen->Utrecht, maar niet andersom. En uiteraard moet je dan wel 12 bakken klaar hebben staan op het rangeerterrein.

En spoor 1a zal in de toekomst (wellicht) gebruikt gaan worden voor de treinen Oss/Wijchen->Arnhem, aangezien ProRail geloof ik al aan de aanleg voor dat benodigde wisseltje zit te denken. Dan kunnen de IC's van/naar Utrecht ook weer op spoor 3 keren en wel weer met 12 bakken gaan rijden waar nodig. Alleen hoe lang dat gaat duren is de vraag.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door starx »

Ik heb die wissel zien staan bij de geplande indienststellingsdata die hier te vinden is: http://www.prorail.nl/vervoerders/infrastructuur

Die wissel zou er moeten komen eind 2019 :shock: en zelfs dat is nog onzeker. Drie jaar om een wissel aan te leggen vind ik wel ontzettend lang. Dat betekent dat NS dus nog minstens 3 jaar met de huidige opstelling door zal moeten.
Bemined
Berichten: 6008
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Bemined »

RobertT schreef:Nu de 5200 voorlopig met DDZ blijft rijden,vroeg ik me af wat er met de avondovergang halfuur/uurdienst in Tbu gebeurt.
Welnu,het materieel voor de 5275 komt leeg uit Eindhoven(!),op praktisch dezelfde tijd als een normale 5200.Kunnen ze die net zo goed inleggen als reizigerstrein!(5278)
Zo zijn er wel meer ritten, de enige logische verklaring die ik kan bedenken is dat de NS de vrijheid wil om deze treinen gedurende het jaar op te heffen. Zodra er FLIRT instroomt kan die avondtrein bijvoorbeeld gecreëerd worden door de 5276 in tweeën te splitsen. Je hebt nu op meer plekken dergelijke constructies, Eindhoven - Heerlen wordt ook 's avonds uitgesneden, maar enkele treinen rijden alsnog als LM door met als enige passagier een conducteur die terug moet naar zijn standplaats. Het verschilt echter per dag welke treinen er wel en niet door gaan, en het kan per wijzigingsblad veranderen of de treinen doorgaan of niet, dus de NS neemt ze maar niet op om klachten te voorkomen als de trein van de ene op de andere dag vervalt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Mikos »

IL&T heeft toelating gegeven voor de Flirt. Vanaf aankomende zondag (11 december, nieuwe dienstregeling) zullen er 4 stellen gaan rijden, 2 in de 7500 en 2 tussen Den Bosch en Oss (6700). Expres natuurlijk, zodat ze zo min mogelijk in andere series terecht komen en de reeds opgeleide machinisten binnen een bepaalde pool ingezet kunnen worden.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
waldo79
Berichten: 7686
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door waldo79 »

Dan ga ik zondag even een rondje maken in die richting (het treft dat het dichtbij is :lol: )
MetroRET
Berichten: 3837
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Mikos schreef:IL&T heeft toelating gegeven voor de Flirt. Vanaf aankomende zondag (11 december, nieuwe dienstregeling) zullen er 4 stellen gaan rijden, 2 in de 7500 en 2 tussen Den Bosch en Oss (6700). Expres natuurlijk, zodat ze zo min mogelijk in andere series terecht komen en de reeds opgeleide machinisten binnen een bepaalde pool ingezet kunnen worden.
Leuk, maar de 6700 rijdt niet in het weekend en de [serie=Stoptrein|2016|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] rijdt dit weekend door naar Zp als [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie].

En hoe zit het met de geplande [serie=Stoptrein|2016|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie]/[serie=Stoptrein|2016|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] ?
waldo79
Berichten: 7686
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door waldo79 »

In het bericht van Mikos lees ik dat er 4 stellen ingezet kunnen worden, niet dat er op zondag een sprinter O - Ht gaat rijden :)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door reisthijs »

Ah, vandaar dat de 7500 ineens 2x/uur rijdt op zondag.

Ik lees dat er 4 stellen gaan rijden. Maar dat is aannemelijk dus pas vanaf maandag het geval.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door starx »

Vermoedelijk blijft de [serie=Stoptrein|2016|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie]/[serie=Stoptrein|2016|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] dan rijden met DDAR en SGM.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Mikos »

Klopt, vanaf 28 december stromen er in die serie 20 nieuwe stellen in.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door starx »

Ah okee, dan gaat die serie dus integraal met FLIRT rijden.

Eigenlijk vraag ik me nog wel af waarom de [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] dan nog SGM blijft, want dat wordt dan een geïsoleerde SGM-serie. Is dat misschien omdat Zutphen nog van opvangbakken moet worden voorzien?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13556
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Wubbo »

Of omdat de opleiding nog niet ver genoeg klaar is, of omdat er nog niet genoeg Flirts zijn?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Suus »

Wat is het voor rare bedoening dat de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] richting Amsterdam in een 28/32 patroon rijdt en richting Rotterdam in een 27/33 patroon? En dan in Rotterdam ook nog een afwisseldende kering op spoor 4 of spoor 12.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2549
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Hendrik »

Dat is toch sinds de werkzaamheden in de Willemsspoortunnel? Het spoorgebruik wijkt voor meer treinen af.

Edit: zie nu dat het ook na de werkzaamheden nog is. Wel bijzonder ja!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door JWM »

Keert die 1000 normaalgesproken in Rotterdam aan het perron of rijden ze nog helemaal door naar stadion?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Suus »

In de huidige dienstregeling keert de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] altijd langs spoor 11, hebben ze ongeveer een kwartier voor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21460
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Wat is het voor rare bedoening dat de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] richting Amsterdam in een 28/32 patroon rijdt en richting Rotterdam in een 27/33 patroon? En dan in Rotterdam ook nog een afwisseldende kering op spoor 4 of spoor 12.
Dat is om een naadloze overstap op de [serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] mogelijk te maken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13556
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Wubbo »

En om de inpassing van die serie mogelijk te maken op en rond de Westtak.
Plutona
Berichten: 544
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Plutona »

Heeft er al iemand een NS Flirt op de dienst kunnen spotten?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten