Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
Mikos, de door mij eerder doorgegeven deur op Den Haag Centraal deed het vandaag weer, of was in ieder geval opengezet. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Doorgeefluik
Het stond toch echt op de schermen in die SLT.Michael schreef:Mocht je willen dat die op dat traject 150 km/h halen 140 km/h is max op het Nederlandse spoorwegnet. (met uitzondering van de HSL)
Re: Doorgeefluik
Apart. Lijkt mij dat de ATB dat niet toestaat. Of er zat een foutje in het systeem.
Re: Doorgeefluik
Pics or it didn't happen!
Re: Doorgeefluik
In stel 4207 stond de klok van Obis niet goed, die liep 3 minuten voor.
Tot zover deze bijzonder nuttige melding ;-)
Tot zover deze bijzonder nuttige melding ;-)
Re: Doorgeefluik
:o Ik zal de verantwoordelijke laten ontslaan!
Voor wat betreft de meldingen op de schermen: Enerzijds is de ATB wel eens ruim afgesteld, anderzijds is die ook niet altijd heel accuraat. Die combinatie kan opleveren dat er 150 op de schermen staat. Ik zou ze niet te serieus nemen
Voor wat betreft de meldingen op de schermen: Enerzijds is de ATB wel eens ruim afgesteld, anderzijds is die ook niet altijd heel accuraat. Die combinatie kan opleveren dat er 150 op de schermen staat. Ik zou ze niet te serieus nemen
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Doorgeefluik
Op scherm 11731 op Spoor 3 in Bergen op Zoom maakt een grote blauwe balk het moeilijk om te lezen waar de trein naar toe gaat!
Re: Doorgeefluik
Staat nu op de to do-list :pos:
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Doorgeefluik
Arnhem Centraal, tunnel zitten voor Spoor 6 drie schermen (rug naar de poortjes). De middelste heeft een blauwe balk waardoor geen informatie te zien is. Helaas was ik aan het haasten voor m'n trein richting Utrecht dus heb geen nummer kunnen zien noch noteren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Constantia et labore.
Re: Doorgeefluik
Mocht jij of iemand anders dat nummer alsnog weten te vinden, dan hoor ik het graag. Tot die tijd kan ik er echter weinig mee.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Doorgeefluik
Klein systeemfoutje in de [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] en [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie]. Op Lelystad Centrum wordt de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] niet vermeld op de schermen en door het personeel terwijl dit wel een relevante overstap is voor de richting Almere Buiten, Duivendrecht of zelfs Delft.
Re: Doorgeefluik
Die overstapinformatie is voor in ieder geval Duivendrecht en Almere Buiten wel handig ja. Overstap naar Delft zou ik eerder omroepen te Leiden, aangezien daar overgestapt kan worden op de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie].
Re: Doorgeefluik
De Reisplanner geeft aan dat overstappen op Lelystad het handigst is. Maar goed, dat zijn details en de vervoersvraag Zwolle - Delft zal niet gigantisch zijn.
Re: Doorgeefluik
Hoezo, de trein uit Zwolle geeft toch in Leiden een korte aansluiting op die naar Vlissingen?
Re: Doorgeefluik
Al bij al mist in Lelystad dus de vermelding van de overstap op de 2400 naar Almere Buiten (overige bestemmingen zijn met een overstap elders sneller te bereiken). De overstapmogelijkheden die getoond worden zijn gebaseerd op reizigersstromingen, dus kennelijk is het aantal reizigers dat van boven Zwolle komt te klein om een overstap weer te geven. Ik zal het eens navragen.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Volgens de NS reisplanner niet!JWM schreef:Hoezo, de trein uit Zwolle geeft toch in Leiden een korte aansluiting op die naar Vlissingen?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Doorgeefluik
Oke, en ik maar denken dat er in Leiden elk kwartier snelle overstappen zouden zijn in deze dienstregeling.
Re: Doorgeefluik
Nee hoor. Duivendrecht is het snelste met de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie]. Overstappen voorbij Duivendrecht mag met de meeste vervoersbewijzen niet en bij het gebruik van een sprinter tussen Almere en Duivendrecht wordt je door de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] ingehaald.Mikos schreef:Al bij al mist in Lelystad dus de vermelding van de overstap op de 2400 naar Almere Buiten (overige bestemmingen zijn met een overstap elders sneller te bereiken). De overstapmogelijkheden die getoond worden zijn gebaseerd op reizigersstromingen, dus kennelijk is het aantal reizigers dat van boven Zwolle komt te klein om een overstap weer te geven. Ik zal het eens navragen.
Re: Doorgeefluik
Maar het gaat over de 1800 en 700. Dan is overstappen voor Duivendrecht in Almere mogelijk.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Doorgeefluik
Duivendrecht is vooral nuttig als overstapstation. Nu de Intercity uit Zwolle er niet meer stopt wijken de meeste reizigers denk ik uit naar Centraal of Zuid.
Re: Doorgeefluik
In de praktijk is die er ook, maar omdat een cross-platform overstap van IC op IC 3 minuten moet zijn volgens de planning (en die in dit geval maar 2 minuten is), komt hij niet uit de Reisplanner. Beetje het probleem met theorie en praktijk.JWM schreef:Oke, en ik maar denken dat er in Leiden elk kwartier snelle overstappen zouden zijn in deze dienstregeling.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Doorgeefluik
De reisplanner klopt hier niet, dat is wel degelijk een overstap. (2 minuten cross-platform). Kan je die ook melden Mikos?reisthijs schreef:Volgens de NS reisplanner niet!JWM schreef:Hoezo, de trein uit Zwolle geeft toch in Leiden een korte aansluiting op die naar Vlissingen?
EDIT na reactie Mikos: IC-IC is cross-platform 2 minuten. In Amersfoort geeft de intercity uit Utrecht bijvoorbeeld aansluiting op de intercity naar Enschede. Deze is ook 2 minuten en komt wel uit de reisplanner.
Re: Doorgeefluik
Ik heb de vraag intern uitgezet, waarschijnlijk moet er handmatig iets aangepast worden.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Wel uit de reisplanner, maar niet op OBIS!Reiziger Delft schreef:EDIT na reactie Mikos: IC-IC is cross-platform 2 minuten. In Amersfoort geeft de intercity uit Utrecht bijvoorbeeld aansluiting op de intercity naar Enschede. Deze is ook 2 minuten en komt wel uit de reisplanner.
Heb weereens een te krap treintje te melden: 1759 op geplande sterkte met 8 bakken ICM maar zelfs helemaal achterin (normaal toch al een iets rustiger deel) stonden nog enkele reizigers in het gangpad tussen Utrecht en Amersfoort.
In Amersfoort vervolgens de volledige trein langs moeten lopen naar de uitgang waarbij ik nog behoorlijk wat reizigers op de balkons zag zitten/staan bij een verder zitvolle trein. Echter kwam de aansluitende trein uit Schiphol pas binnen toen ik bij de roltrap arriveerde, dus alle overstappers daarvandaan moesten er ook nog bij. Er zal tussen Amersfoort en Apeldoorn dus ook nog wel het nodige hebben mogen staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten