Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 7718
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Mikos, de door mij eerder doorgegeven deur op Den Haag Centraal deed het vandaag weer, of was in ieder geval opengezet. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5820
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Daar doen we het voor :pos:
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Michael schreef:Mocht je willen dat die op dat traject 150 km/h halen :lol: :lol: 140 km/h is max op het Nederlandse spoorwegnet. (met uitzondering van de HSL)
Het stond toch echt op de schermen in die SLT. :p
Michael
Berichten: 11807
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Michael »

Apart. Lijkt mij dat de ATB dat niet toestaat. Of er zat een foutje in het systeem.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Pics or it didn't happen!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

In stel 4207 stond de klok van Obis niet goed, die liep 3 minuten voor.

Tot zover deze bijzonder nuttige melding ;-)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5820
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

:o Ik zal de verantwoordelijke laten ontslaan!

Voor wat betreft de meldingen op de schermen: Enerzijds is de ATB wel eens ruim afgesteld, anderzijds is die ook niet altijd heel accuraat. Die combinatie kan opleveren dat er 150 op de schermen staat. Ik zou ze niet te serieus nemen :wink:
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Doorgeefluik

Bericht door Widejo »

Op scherm 11731 op Spoor 3 in Bergen op Zoom maakt een grote blauwe balk het moeilijk om te lezen waar de trein naar toe gaat!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5820
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Staat nu op de to do-list :pos:
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Doorgeefluik

Bericht door Andrei »

Arnhem Centraal, tunnel zitten voor Spoor 6 drie schermen (rug naar de poortjes). De middelste heeft een blauwe balk waardoor geen informatie te zien is. Helaas was ik aan het haasten voor m'n trein richting Utrecht dus heb geen nummer kunnen zien noch noteren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Constantia et labore.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5820
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Mocht jij of iemand anders dat nummer alsnog weten te vinden, dan hoor ik het graag. Tot die tijd kan ik er echter weinig mee.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Bjarte
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Doorgeefluik

Bericht door Bjarte »

Klein systeemfoutje in de [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] en [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie]. Op Lelystad Centrum wordt de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] niet vermeld op de schermen en door het personeel terwijl dit wel een relevante overstap is voor de richting Almere Buiten, Duivendrecht of zelfs Delft.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2324
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Gekko123 »

Die overstapinformatie is voor in ieder geval Duivendrecht en Almere Buiten wel handig ja. Overstap naar Delft zou ik eerder omroepen te Leiden, aangezien daar overgestapt kan worden op de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie].
Bjarte
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Doorgeefluik

Bericht door Bjarte »

De Reisplanner geeft aan dat overstappen op Lelystad het handigst is. Maar goed, dat zijn details en de vervoersvraag Zwolle - Delft zal niet gigantisch zijn. :P
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Doorgeefluik

Bericht door JWM »

Hoezo, de trein uit Zwolle geeft toch in Leiden een korte aansluiting op die naar Vlissingen?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5820
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Al bij al mist in Lelystad dus de vermelding van de overstap op de 2400 naar Almere Buiten (overige bestemmingen zijn met een overstap elders sneller te bereiken). De overstapmogelijkheden die getoond worden zijn gebaseerd op reizigersstromingen, dus kennelijk is het aantal reizigers dat van boven Zwolle komt te klein om een overstap weer te geven. Ik zal het eens navragen.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door reisthijs »

JWM schreef:Hoezo, de trein uit Zwolle geeft toch in Leiden een korte aansluiting op die naar Vlissingen?
Volgens de NS reisplanner niet!
"Laat je ledematen bewegingen maken"
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Doorgeefluik

Bericht door JWM »

Oke, en ik maar denken dat er in Leiden elk kwartier snelle overstappen zouden zijn in deze dienstregeling.
Klaasje
Berichten: 7131
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Doorgeefluik

Bericht door Klaasje »

Mikos schreef:Al bij al mist in Lelystad dus de vermelding van de overstap op de 2400 naar Almere Buiten (overige bestemmingen zijn met een overstap elders sneller te bereiken). De overstapmogelijkheden die getoond worden zijn gebaseerd op reizigersstromingen, dus kennelijk is het aantal reizigers dat van boven Zwolle komt te klein om een overstap weer te geven. Ik zal het eens navragen.
Nee hoor. Duivendrecht is het snelste met de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie]. Overstappen voorbij Duivendrecht mag met de meeste vervoersbewijzen niet en bij het gebruik van een sprinter tussen Almere en Duivendrecht wordt je door de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] ingehaald.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5820
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Maar het gaat over de 1800 en 700. Dan is overstappen voor Duivendrecht in Almere mogelijk.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Doorgeefluik

Bericht door JWM »

Duivendrecht is vooral nuttig als overstapstation. Nu de Intercity uit Zwolle er niet meer stopt wijken de meeste reizigers denk ik uit naar Centraal of Zuid.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5820
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

JWM schreef:Oke, en ik maar denken dat er in Leiden elk kwartier snelle overstappen zouden zijn in deze dienstregeling.
In de praktijk is die er ook, maar omdat een cross-platform overstap van IC op IC 3 minuten moet zijn volgens de planning (en die in dit geval maar 2 minuten is), komt hij niet uit de Reisplanner. Beetje het probleem met theorie en praktijk.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Doorgeefluik

Bericht door Reiziger Delft »

reisthijs schreef:
JWM schreef:Hoezo, de trein uit Zwolle geeft toch in Leiden een korte aansluiting op die naar Vlissingen?
Volgens de NS reisplanner niet!
De reisplanner klopt hier niet, dat is wel degelijk een overstap. (2 minuten cross-platform). Kan je die ook melden Mikos?

EDIT na reactie Mikos: IC-IC is cross-platform 2 minuten. In Amersfoort geeft de intercity uit Utrecht bijvoorbeeld aansluiting op de intercity naar Enschede. Deze is ook 2 minuten en komt wel uit de reisplanner.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5820
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik heb de vraag intern uitgezet, waarschijnlijk moet er handmatig iets aangepast worden.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Reiziger Delft schreef:EDIT na reactie Mikos: IC-IC is cross-platform 2 minuten. In Amersfoort geeft de intercity uit Utrecht bijvoorbeeld aansluiting op de intercity naar Enschede. Deze is ook 2 minuten en komt wel uit de reisplanner.
Wel uit de reisplanner, maar niet op OBIS!

Heb weereens een te krap treintje te melden: 1759 op geplande sterkte met 8 bakken ICM maar zelfs helemaal achterin (normaal toch al een iets rustiger deel) stonden nog enkele reizigers in het gangpad tussen Utrecht en Amersfoort.
In Amersfoort vervolgens de volledige trein langs moeten lopen naar de uitgang waarbij ik nog behoorlijk wat reizigers op de balkons zag zitten/staan bij een verder zitvolle trein. Echter kwam de aansluitende trein uit Schiphol pas binnen toen ik bij de roltrap arriveerde, dus alle overstappers daarvandaan moesten er ook nog bij. Er zal tussen Amersfoort en Apeldoorn dus ook nog wel het nodige hebben mogen staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten