Doorgeefluik
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Thanks, dat klopt inderdaad met mijn observaties (ik neem regelmatig deze trein). En dat afkoppelen is inderdaad niet handig (vanmorgen al 5 minuten voor vertrek staanplaatsen in het achterste stel, en na Gouda ook tot Utrecht staanplaatsen in de voorste bak terwijl er in Gouda nauwelijks reizigers bij kwamen).Bemined schreef:De 11729 is op maandag, donderdag en vrijdag met ICM6 gepland, op dinsdag is het ICM9 tot Amersfoort en wordt daar pas afgekoppeld. De 1718 waar deze trein vanaf komt heeft wel van maandag t/m donderdag 9 bakken ICM bij zich, maar bij aankomst in Den Haag koppelt men er dus op maandag, woensdag en donderdag gelijk maar een treinstel vanaf terwijl het nog midden in de spits is.
@Mikos: thanks!
Re: Doorgeefluik
Ik heb heel weinig te maken met soorten materieel en wat waar rijdt; als het past, past het. Als het niet past, past het niet en kun je dat doorgeven.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Doorgeefluik
[serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] hoort met DDZ te rijden.
Rijdt er wat anders, is het niet meer gepland. Overigens heeft DDAR ongeveer dezelfde capaciteit, SGM5 is groter.
Rijdt er wat anders, is het niet meer gepland. Overigens heeft DDAR ongeveer dezelfde capaciteit, SGM5 is groter.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59
Re: Doorgeefluik
Aan die planning wordt in het algemeen niet gehouden, want op aardig wat trajecten rijd nu stelselmatig materieel , wat er zogezegd "volgens de planning" er niet op is gepland.MdJ schreef:[serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] hoort met DDZ te rijden.
Rijdt er wat anders, is het niet meer gepland. Overigens heeft DDAR ongeveer dezelfde capaciteit, SGM5 is groter.
Er wordt soms ook wel eens gezegd: "Planners kunnen niet plannen en diegene die het kunnen, doen het niet"!
Re: Doorgeefluik
Aan alle planningen wordt per definitie niet aan gehouden, omdat het een theoretische planning is en je niet kunt voorzien wat de actuele stand is van materieel, projecten, weer e.d. is. Is dat zo erg, neuh. Is het erg dat er ipv DDZ SGM-5 wordt ingezet, neuh. DDAR3 ipv DDZ, neuh. SGM3: ja.
Het doorgeefluik- de meldingen van drukke treinen die Mikos doorgeeft- zijn de drukke treinen die echter wel met de hoeveelheid geplande materieel rijden. Dus aan een drukke [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] die met een SGM3 rijdt is inderdaad druk, maar als incident omdat er tijdelijk geen DDZ beschikbaar is. Maar wel als de DDZ4 die gepland is, stelsematig reizigers achter laat.
Het doorgeefluik- de meldingen van drukke treinen die Mikos doorgeeft- zijn de drukke treinen die echter wel met de hoeveelheid geplande materieel rijden. Dus aan een drukke [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] die met een SGM3 rijdt is inderdaad druk, maar als incident omdat er tijdelijk geen DDZ beschikbaar is. Maar wel als de DDZ4 die gepland is, stelsematig reizigers achter laat.
Bij twijfel: gebruik beton.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
De meeste ritten in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] worden zo te zien wel gewoon met DDZ gereden. Dus zo rommelig is het nu ook weer niet.
https://www.ovtijden.com/avtdag/GZ/20170120/
De afgelopen 1,5 week zit er een stammetje DDAR tussen, en een enkele keer valt er SGM in. Daarvoor was alles gewoon DDZ zoals gepland.
Blijkbaar is er nu dus even wat minder DDZ beschikbaar. Wat opgelost is door vervangend materieel in te zetten.
https://www.ovtijden.com/avtdag/GZ/20170120/
De afgelopen 1,5 week zit er een stammetje DDAR tussen, en een enkele keer valt er SGM in. Daarvoor was alles gewoon DDZ zoals gepland.
Blijkbaar is er nu dus even wat minder DDZ beschikbaar. Wat opgelost is door vervangend materieel in te zetten.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Doorgeefluik
DD-AR zijn 3 bakken dubbeldeks (6 coupés zogezegd), DDZ is 3 bakken dubbeldeks en 1 bak enkel (7 coupés zogezegd). Zo gek veel verschil zit daar niet in. Maar voordat we hier verzanden in een discussie:
Het maakt niet uit wat voor materieel er rijdt, het gaat erom of iedereen kan zitten, of een enkeling moet staan óf dat er heel veel mensen moeten staan. In het laatste geval mag je melding maken, indien het om de geplande hoeveelheid materieel gaat, buiten verstoringen om.
Het maakt niet uit wat voor materieel er rijdt, het gaat erom of iedereen kan zitten, of een enkeling moet staan óf dat er heel veel mensen moeten staan. In het laatste geval mag je melding maken, indien het om de geplande hoeveelheid materieel gaat, buiten verstoringen om.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Doorgeefluik
Maar worden meldingen van jou nog wel serieus genomen of hebben ze zoiets van, heb je hem weer
Re: Doorgeefluik
DDAR3 heeft volgens mij zelfs iets meer zitplaatsen dan DDZ4, omdat intercity's een ruimere indeling kennen (meer beenruimte, en 1+2 opstelling in de 1e klas) en er bij de verbouwing dus meer zitplaatsen verloren zijn gegaan dan de extra motorbak toevoegt.Mikos schreef:DD-AR zijn 3 bakken dubbeldeks (6 coupés zogezegd), DDZ is 3 bakken dubbeldeks en 1 bak enkel (7 coupés zogezegd). Zo gek veel verschil zit daar niet in.
Re: Doorgeefluik
Meldingen die van 2 kanten binnen komen worden serieuzer genomen dan van één kant (alleen de reiziger of alleen de medewerker), dat is helaas bij al te veel bedrijven zo. En ik zou zeggen: lees alle meldingen in dit topic nog eens na en ga op bezoek bij die punten om te zien of het werktJWM schreef:Maar worden meldingen van jou nog wel serieus genomen of hebben ze zoiets van, heb je hem weer
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Doorgeefluik
Het bord in Bergen op Zoom dat iemand hier meldde was vanmiddag nog niet gerepareerd. (A)
Re: Doorgeefluik
Nogal wiedes.Mikos schreef:Vaak komt er dan binnen afzienbare tijd een (meestal) witte sticker op de TBP. De ene keer staat daarop dat het Defect gemeld is, de andere keer is het slechts de naam van het herstellersbedrijf dat op bezoek is geweest, gekeken heeft naar het probleem en die op gaat lossen. (...) Herstelperiode is afhankelijk van beschikbare onderdelen.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Doorgeefluik
Er zat ook geen sticker op!
Dacht eigenlijk dat die post van Widejo al langer geleden was omdat er al zoveel achter gepost was.
Dacht eigenlijk dat die post van Widejo al langer geleden was omdat er al zoveel achter gepost was.
Re: Doorgeefluik
Eén van ons tweeën post hier teveel. En ik ben het niet (A)Chrysa schreef:...omdat er al zoveel achter gepost was.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Doorgeefluik
Het is gewoon een goed topic :pos:
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Doorgeefluik
Deze topik is echt ghoeie! :Y
Re: Doorgeefluik
TBP 11109 op Utrecht C (spoor 9) doet helemaal niets, aan beide kanten niet en de klok daarvan is ook uit. De 11110 iets verderop op spoor 9 doet het aan 1 kant niet. Gevolg is dat je nu als je vanuit de hal van de trap af komt geen enkele TBP van spoor 9 kan zien die het doet: alleen die op de beide uiteinden van het perron doen het nog. Gelukkig vertrekken er daar weinig treinen ;-).
Re: Doorgeefluik
Beide TBP's zijn doorgegeven :pos:
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Doorgeefluik
Heb jij ook de loshangende staalkabel gezien die vanaf het dak naar beneden hing? Ik geloof dat die kabels daarvoor zorgen dat het bord niet teveel wiebelt bij storm of harde wind. De kabel hing namelijk afgelopen donderdagavond binnen handbereik op het perron.Chrysa schreef:Er zat ook geen sticker op!
Dacht eigenlijk dat die post van Widejo al langer geleden was omdat er al zoveel achter gepost was.
Re: Doorgeefluik
Eerlijk gezegd niet op gelet.
Re: Doorgeefluik
De klok op station Waddinxveen staat al twee weken stil op 3 uur.
Re: Doorgeefluik
Doorgegeven :pos:
Mocht iemand nog een stilstaande klok tegenkomen, kijk dan ook even of de verlichting van de klok is gedoofd (voor zover je dat overdag kunt zien), dat geeft de storingsorganisatie nog wat meer aanknopingspunten :)
Mocht iemand nog een stilstaande klok tegenkomen, kijk dan ook even of de verlichting van de klok is gedoofd (voor zover je dat overdag kunt zien), dat geeft de storingsorganisatie nog wat meer aanknopingspunten :)
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten