Yep dit bedoelde ik dus. Was er inderdaad mee bekend dat er een verschil zit tussen tussentijds-sluiten en sleutel-sluiten, en deze zit dan in de lengte van de piepjes. Bedoelde dus inderdaad dat er een paar duren waren die een andere toonhoogte (lager dan 'normaal') hanteerden.Mikos schreef:Nog mooier: De piepjes die je hoort wanneer er door de HC gesleuteld wordt zijn bij alle deuren exact hetzelfde, maar bij het tussentijds sluiten vanwege de airco verschillen ze per deur! Een ware kakofonie wanneer je in Weesp twee SLT's tegenover elkaar hebt staan midden in de spits valt je ten deel. Is overigens speciaal voor de zichtbeperkten.
Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
Perron-informatie komt al 2 jaar uit InfoPlus ook voor ARNU/reisplanner/NS-app. Gok dat OVinfo met InfoPlus vertrektijden dus net zo direct is als de TBP's als het goed is. Terwijl reisplanner app en de railpocket dus iets later kan zijn.Durashift schreef:[
Tja, hoe komen die begeleiders aan hun informatie? Zoals ik het verhaal van Jultar begrijp, is de daadwerkelijke spoortoekenning eerder in een App (?) te zien dan op een TBP?
Lijkt mij dat de begeleiders dan ook die informatie (App) moeten hebben.. of weten te vinden..
Maar ja, als men meer bezig is met crowdmanagement zal er weinig tijd zijn om op een schermpje te kijken..
Op zich lijkt het mij ook wel 'irritant' dat bij elke (?) trein de informatie anders kan zijn dan wat de TBP aangeeft.
De reden dat de mensen door Pro Rail worden ingezet zal zeker zijn vanwege het managen bij de praktische uitwerking van dat dynamische spoortoewijzing systeem?
Weet niet of je dat in de praktijk ook merkt
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Mikos voedt je collega's even op. Gaan omroepen dat een sprinter naar Wijchen gaat en daarbij Wijchen uitspreken zoals het er staat kan echt niet! Je spreekt het uit als Wiegen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: RE: Re: Doorgeefluik
Nee, geen app, ik kom gewoon te vaak op SchipholDurashift schreef:
Tja, hoe komen die begeleiders aan hun informatie? Zoals ik het verhaal van Jultar begrijp, is de daadwerkelijke spoortoekenning eerder in een App (?) te zien dan op een TBP?
Lijkt mij dat de begeleiders dan ook die informatie (App) moeten hebben.. of weten te vinden..
Maar ja, als men meer bezig is met crowdmanagement zal er weinig tijd zijn om op een schermpje te kijken..
Op zich lijkt het mij ook wel 'irritant' dat bij elke (?) trein de informatie anders kan zijn dan wat de TBP aangeeft.
De reden dat de mensen door Pro Rail worden ingezet zal zeker zijn vanwege het managen bij de praktische uitwerking van dat dynamische spoortoewijzing systeem?
Het systeem in Schiphol is heel basic: spoor 1 en 2 worden afgewisseld. Niets meer, niets minder. Is de vorige trein op spoor 1 geweest, dan komt de volgende trein op spoor 2 en v.v.. Loopt alles volgens plan en zijn er geen treinen tussenuit gevallen, dan komt dus de planning overeen met de uitvoering. Zodra er echter ook maar één trein tussenuit valt, dan zal, tot er weer een trein tussenuit valt, de spoortoewijzing precies tegenovergesteld zijn aan de planning.
Dit geldt voor sporen 1/2 en 5/6. De sporen 3 en 4 hebben vaste treinen die in principe ook niet gewijzigd worden, tenzij de treindienstleider handmatig ingrijpt.
Sporen worden definitief toegewezen als de trein Riekerpolder aansluiting passeert en vlak na Hoofddorp.
Ook dat levert nog wel eens onpraktische dingen op: het systeem is niet zo slim om te zien of een trein te lang op een spoor blijft staan (bij een defect aan de trein bijvoorbeeld) en zal dus nieuw aankomende treinen gewoon het al bezette spoor toewijzen, waardoor er dus een opstopping ontstaat. De treindienstleider moet in dat geval handmatig de sporen voor die treinen gaan wijzigen.
Re: Doorgeefluik
Mikos bedankt voor je uitleg :pos: . Heb die soorten piepjes al vaker gehoord maar wist niet wat het betekende.Mikos schreef:Nog mooier: De piepjes die je hoort wanneer er door de HC gesleuteld wordt zijn bij alle deuren exact hetzelfde, maar bij het tussentijds sluiten vanwege de airco verschillen ze per deur! Een ware kakofonie wanneer je in Weesp twee SLT's tegenover elkaar hebt staan midden in de spits valt je ten deel. Is overigens speciaal voor de zichtbeperkten.
Re: Doorgeefluik
Ik mag zelf ook graag Oisterwijk Oisterwijk noemen in plaats van Oosterwijk. Of Oostenrijk, ook mooi. (A)regenmaker schreef:Mikos voedt je collega's even op. Gaan omroepen dat een sprinter naar Wijchen gaat en daarbij Wijchen uitspreken zoals het er staat kan echt niet! Je spreekt het uit als Wiegen.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Ergens tussen Groningen en Leeuwarden heb je ook Boedapest toch?
Re: Doorgeefluik
Maar daar moet je wel je leven voor wagen door bij Arriva in te stappen...
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Mikos schreef:Ik mag zelf ook graag Oisterwijk Oisterwijk noemen in plaats van Oosterwijk. Of Oostenrijk, ook mooi. (A)
🍉
Re: Doorgeefluik
Waar je je druk om maakt zeg. Als spelling en uitspraak verschillen vraagt het er ook om :')
Re: Doorgeefluik
Komt de genadeklap voor die Schipholmensen hoor:
Vandaag: ICD van 14:00 naar Amsterdam Centraal komt met +5 binnen op spoor 1 van Schiphol. Op het bord staat de trein van 14:05 naar Groningen aangekondigd. Reizigers voor Groningen stappen massaal in, tot na een minuut iemand probeert deze reizigers er weer uit te halen. Dat lukt niet, er ontstaat chaos. Ondertussen worden op de borden de treinen omgedraaid, zodat we toch de ICD worden. De roeptoeters waarschuwen het propvolle spoor 2 hier niet over. Het gevolg: spoor 2 staat vol mensen voor Amsterdam Centraal en van spoor 1 vertrekt een ICD vol mensen die richting Groningen willen.
Zelfs het enige waarvoor ze nuttig kunnen zijn, kunnen ze niet afhandelen.
Vandaag: ICD van 14:00 naar Amsterdam Centraal komt met +5 binnen op spoor 1 van Schiphol. Op het bord staat de trein van 14:05 naar Groningen aangekondigd. Reizigers voor Groningen stappen massaal in, tot na een minuut iemand probeert deze reizigers er weer uit te halen. Dat lukt niet, er ontstaat chaos. Ondertussen worden op de borden de treinen omgedraaid, zodat we toch de ICD worden. De roeptoeters waarschuwen het propvolle spoor 2 hier niet over. Het gevolg: spoor 2 staat vol mensen voor Amsterdam Centraal en van spoor 1 vertrekt een ICD vol mensen die richting Groningen willen.
Zelfs het enige waarvoor ze nuttig kunnen zijn, kunnen ze niet afhandelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Ga ik 't nog mooier maken. Exacte details weet ik niet meer, maar komt neer op het volgende:
Trein A komt binnenrijden. Op één of andere manier staat totaal andere trein B op de TBP's. Eén van de mannen ziet de koersdisplay van trein A (deed hier zelfs moeite voor: liep tegen de rijrichting in om deze zo snel mogelijk te zien) en roept vervolgens op de protofoon dat het trein A is. Vervolgens doet NIEMAND daar wat mee en pas na vertrek werd door de HC omgeroepen - enkel in het Nederlands - dat het trein A is. Zonder verdere instructies voor reizigers die dachten dat het B is.
Zou bijna een idee worden om NS/Prorail/TLS-mensen eens op studiereis te sturen om bij TfL een kijkje te nemen. Best een aantal zaken zijn daar veel beter geregeld: PA systemen op de perrons die daadwerkelijk door iemand ter plekke gebruikt kan worden, met 1 druk op de knop je saldo laten uitbetalen (waarom dat hier met zoveel bureaucrazy moet - geen idee).
Trein A komt binnenrijden. Op één of andere manier staat totaal andere trein B op de TBP's. Eén van de mannen ziet de koersdisplay van trein A (deed hier zelfs moeite voor: liep tegen de rijrichting in om deze zo snel mogelijk te zien) en roept vervolgens op de protofoon dat het trein A is. Vervolgens doet NIEMAND daar wat mee en pas na vertrek werd door de HC omgeroepen - enkel in het Nederlands - dat het trein A is. Zonder verdere instructies voor reizigers die dachten dat het B is.
Zou bijna een idee worden om NS/Prorail/TLS-mensen eens op studiereis te sturen om bij TfL een kijkje te nemen. Best een aantal zaken zijn daar veel beter geregeld: PA systemen op de perrons die daadwerkelijk door iemand ter plekke gebruikt kan worden, met 1 druk op de knop je saldo laten uitbetalen (waarom dat hier met zoveel bureaucrazy moet - geen idee).
Re: Doorgeefluik
Lijkt mij lastig om dat in vijf minuten af te kunnen handelen, als mensen al ín de trein lopen/zitten.Suus schreef:Komt de genadeklap voor die Schipholmensen hoor:
Vandaag: ICD van 14:00 naar Amsterdam Centraal komt met +5 binnen op spoor 1 van Schiphol. Op het bord staat de trein van 14:05 naar Groningen aangekondigd. Reizigers voor Groningen stappen massaal in, tot na een minuut iemand probeert deze reizigers er weer uit te halen. Dat lukt niet, er ontstaat chaos. Ondertussen worden op de borden de treinen omgedraaid, zodat we toch de ICD worden. De roeptoeters waarschuwen het propvolle spoor 2 hier niet over. Het gevolg: spoor 2 staat vol mensen voor Amsterdam Centraal en van spoor 1 vertrekt een ICD vol mensen die richting Groningen willen.
Zelfs het enige waarvoor ze nuttig kunnen zijn, kunnen ze niet afhandelen.
Lijkt mij een hondenbaan. Naar mijn idee is het overduidelijk dat het systeem erachter gewoonweg faalt. Dit is niet de oplossing. Op zo'n druk knooppunt met zo'n enorm divers reizigersaanbod is het gewoonweg een must dat er duidelijkheid in vertreksporen moet zijn. Gewoon 24/7 de ICD van spoor 2 en de trein naar Groningen spoor 1. Vind ik.
Re: Doorgeefluik
Dat kan, maar dan moet er wel een aantal treinen minder rijden.
Re: Doorgeefluik
Ervaring doorgezet. Daarmee ook meteen dank aan iedereen die er wat over gemeld heeft; men gaat een en ander onderzoeken, meldingen over de medewerkers op spoor 1/2 op Schiphol zijn hier niet meer nodig. :pos:
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
KeuzesWubbo schreef:Dat kan, maar dan moet er wel een aantal treinen minder rijden.
Re: Doorgeefluik
Het kan prima werken, maar dat moet de TBP pas gevuld worden op het moment dat de rijweg ingesteld wordt. Combineer dat met een perronspecifieke (dus per eilandperron) omroep ("De Intercity naar Amsterdam Centraal en Lelystad vertrekt van spoor 1 - The Intercity to Amsterdam Central and Lelystad departs from platform 1", verder helemaal geen tussenstations noemen) die dan ook direct van start gaat op het moment dat de rijweg en dus de TBP ingesteld wordt.Durashift schreef:Lijkt mij lastig om dat in vijf minuten af te kunnen handelen, als mensen al ín de trein lopen/zitten.Suus schreef:Komt de genadeklap voor die Schipholmensen hoor:
Vandaag: ICD van 14:00 naar Amsterdam Centraal komt met +5 binnen op spoor 1 van Schiphol. Op het bord staat de trein van 14:05 naar Groningen aangekondigd. Reizigers voor Groningen stappen massaal in, tot na een minuut iemand probeert deze reizigers er weer uit te halen. Dat lukt niet, er ontstaat chaos. Ondertussen worden op de borden de treinen omgedraaid, zodat we toch de ICD worden. De roeptoeters waarschuwen het propvolle spoor 2 hier niet over. Het gevolg: spoor 2 staat vol mensen voor Amsterdam Centraal en van spoor 1 vertrekt een ICD vol mensen die richting Groningen willen.
Zelfs het enige waarvoor ze nuttig kunnen zijn, kunnen ze niet afhandelen.
Lijkt mij een hondenbaan. Naar mijn idee is het overduidelijk dat het systeem erachter gewoonweg faalt. Dit is niet de oplossing. Op zo'n druk knooppunt met zo'n enorm divers reizigersaanbod is het gewoonweg een must dat er duidelijkheid in vertreksporen moet zijn. Gewoon 24/7 de ICD van spoor 2 en de trein naar Groningen spoor 1. Vind ik.
Re: Doorgeefluik
Zodra InfoPlus is gekoppeld aan het spoorbezettingssysteem van ProRail dat gebruik maakt van treinnummers, zullen de TBP's gegarandeerd de juiste trein aangeven. Ik gok op 2060.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Wel eerder denk ik. Tegen 2040 zullen auto's wel volautomatisch kunnen rijden, dus treinen al helemaal lijkt mij.
🍉
Re: Doorgeefluik
Als ik daar had gestaan, perron 1/2 van Shl, had k echt al lang die TBP's afgeplakt met vuilniszakken en me voorzien van een megafoon. Telefoon erbij met de AV/Rijdendetreinen en roeptoeteren maar *O*
(met andere woorden: mocht er nog eens vacature vrijkomen voor Directeur Georganiseerde Chaos houd ik me aanbevolen)
(met andere woorden: mocht er nog eens vacature vrijkomen voor Directeur Georganiseerde Chaos houd ik me aanbevolen)
Re: Doorgeefluik
En wat als je nu doof bent?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Spoedcursus gebarentaal voor microshit
Re: Doorgeefluik
Die Zuidtangent ligt er niet voor niets!Suus schreef:En wat als je nu doof bent?
Re: Doorgeefluik
@Mikos: klopt het dat ik hier ook te drukke treinen door mag geven? Weten niet of het altijd te druk is of eenmalig (ik reis nou eenmaal verder nooit met de trein)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten