Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5818
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgeven van te drukke treinen heeft alleen zin wanneer de trein met de geplande samenstelling rijdt. Wanneer je daar niet zeker van bent, kun je dat het beste vooraf even controleren op bijvoorbeeld Somda. Mocht je er echt niet uitkomen, vermeld het treinnummer en traject dan hier, tot op zekere hoogte valt een en ander nog na te gaan.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
waldo79
Berichten: 7701
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Bericht door waldo79 »

Dan mag ik me prijzen dat ik alleen heel volle treinen tref bij verstoringen :) Die dan wel best talrijk zijn :N
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

De 661 was vandaag onbegonnen werk tussen Ut en Amf, de negen bakken ICM stonden met het gangpad helemaal vol. Toch komisch eigenlijk, in de dienstregeling 2016 was de toenmalige 12561 10 bakken, dat was al te vol, vandaar dat men nu een bak wegbezuinigd heeft... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jjasloot
Donateur
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door jjasloot »

Mikos, jullie "€2,50 korting bij de kiosk" compensatie bonnetjes zijn gelekt. Het kan zijn dat mensen eindig veel gratis koffie gaan halen bij de kiosk. PM maar als je een link wilt om te helpen bij het doorzetten


Jaap
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

En dan deel je die gratis koffie niet met ons? :evil:
dennistd
Berichten: 5578
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

jjasloot
Donateur
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door jjasloot »

Chrysa, misschien toch een iets te sterk ethisch gevoel, het is bedoeld voor als je reis echt vervelend wordt.. Gelukkig gunt dennistd je wel koffie
cassie127
Berichten: 6641
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Toevallig zie ik gelijk een bericht van een oud klasgenoot van mij bij die kortingsbon staan :lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ik ben benieuwd hoe snel Mikos en zijn vriendjes dit gat weten te dichten :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5818
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Melding is reeds doorgezet, as we speak wordt er iemand uit bed gehouden die in de systemen alle kaartjes blokkeert, iedereen die morgen incheckt ter compensatie 1 cent extra laat betalen en mijn Kerstpakket wordt uiteraard uitgebreid met een pot pindakaas.

Zonder grappen: Is doorgegeven, men zal er wel mee aan de slag gaan. :pos:
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

2020 dus? :mrgreen:

En ik was net op het station, maar ben zowaar vergeten (echt waar :') ) om te kijken of het nog werkte :cry:
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Trein 555 vandaag met een losse drie absoluut geen succes, gepland is een vier maar dat was ook echt ruim onvoldoende geweest.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5818
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Van waar naar waar?
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
dennistd
Berichten: 5578
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

Vanmiddag een zakdoekjeslegger in trein 1750 tussen Gd en Gvc. Blijkbaar was mijn bericht
@NS_online Zakdoekjeslegger actief in trein 1750 Gd-Gvc, meisje met grijze sweater
niet duidelijk genoeg, want ik kreeg dik een half uur later deze tweet terug:
@dennistd Is diegene nog in de trein? Zo ja, heb je voor mij het traject, vertrektijd en treinstelnummer? ^LM
Het leek mij toch duidelijk genoeg? :?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12912
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Heb het idee dat er een hoop klantenservicemedewerkers zijn die de stationsafkortingen niet kennen. Hier loop ik bij zowel NS als Arriva regelmatig tegenaan. Dat ze het treinstelnummer willen weten kan ik mij nog ergens iets bij indenken, zeker als er meerdere composities aan elkaar zijn gekoppeld. Misschien moet het management van NS & Arriva de zoekfunctie van Somda eens bij haar klantenservicemedewerkers onder de aandacht brengen.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Ik meld bij bedelmelding altijd het laatstvertrokken station, eerste stopstation met verwachte aankomsttijd en wat kenmerken van de persoon. Ik gebruik ook geen NS-afko's, maar bijvoorbeeld A'dam C, R'dam C of A'foort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Same, ik probeer het op gewone taal te houden.

Wel vreemd dat ze die afkortingen niet kennen, maar ze wel worden gebruikt in alle verstoringensmeldingen op twitter.
MarkNL
Berichten: 488
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Doorgeefluik

Bericht door MarkNL »

Als ik mij niet vergis komen de storingsmeldingen op Twitter (en andere kanalen) vanuit het operationeel centrum en niet vanaf de webcare redactie. Dat kan mogelijk dat verschil veroorzaken.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Mikos schreef:Van waar naar waar?
Van Ut naar Gn.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5818
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Webcare heeft ook niks met de Klantenservice te maken; het is een aparte afdeling die in Groningen zit en bestaat uit medewerkers die erg weinig met treinen te maken hebben.

Dat er bij verstoringen een hashtag met afkortingen gebruikt zit hem er inderdaad in dat het elders vandaan komt en dat het makkelijker terug te zoeken is om een herstelmelding uit te kunnen sturen.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Maar is het dan niet een idee om bij die webcarelui een afkortingenlijstje aan het scherm te plakken? :roll:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5818
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Het zijn over het algemeen alleen de spoorfreaks die de afkortingen kennen en gebruiken...
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

En NS zelf dus. Want ook al komt dat niet van dezelfde afdeling, het komt wel van hetzelfde account.

Naar mijn mening is het namelijk best vreemd als je niet in "dezelfde taal" terug kan praten, nog los van het feit dat je op Twitter natuurlijk met een limiet op je karakters zit en
"bedelaar in stel van 4444 van trein 60419, net weg uit Ut"
een stuk korter is als
"Hallo Webcare-afdeling van de Nederlandse spoorwegen, Zojuist trof ik in een bedelaar aan in mijn trein. Ik zit in de Intercity van Vlissingen-Souburg naar Zwaagwesteinde via Hoek van Holland haven, maar we zijn net vertrokken uit Heerenveen-Ijsstadion. Ik zit in het achterste stel van de trein (hij bestaat uit drie treinwagons). Xjes!"
(A)
Laatst gewijzigd door Aking op zo 12 feb 2017, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5818
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Speciaal voor twitteraars die graag hele epistels willen versturen schijnt de mogelijkheid te bestaan door middel van getallen erachter te zetten meerdere tweets te versturen. Maar goed, lekker belangrijk allemaal :wink:
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Dat doet Twitter niet automagisch toch?

En doe es zaken die je klanten (en dus jouw brood!1EEN!!1!) aankaarten niet gelijk zo afdoen als "lekker belangrijk" :evil:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten