Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
Doorgeven van te drukke treinen heeft alleen zin wanneer de trein met de geplande samenstelling rijdt. Wanneer je daar niet zeker van bent, kun je dat het beste vooraf even controleren op bijvoorbeeld Somda. Mocht je er echt niet uitkomen, vermeld het treinnummer en traject dan hier, tot op zekere hoogte valt een en ander nog na te gaan.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Doorgeefluik
Dan mag ik me prijzen dat ik alleen heel volle treinen tref bij verstoringen :) Die dan wel best talrijk zijn :N
Re: Doorgeefluik
-
- Donateur
- Berichten: 193
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Mikos, jullie "€2,50 korting bij de kiosk" compensatie bonnetjes zijn gelekt. Het kan zijn dat mensen eindig veel gratis koffie gaan halen bij de kiosk. PM maar als je een link wilt om te helpen bij het doorzetten
Jaap
Jaap
Re: Doorgeefluik
En dan deel je die gratis koffie niet met ons?
-
- Donateur
- Berichten: 193
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Chrysa, misschien toch een iets te sterk ethisch gevoel, het is bedoeld voor als je reis echt vervelend wordt.. Gelukkig gunt dennistd je wel koffie
Re: Doorgeefluik
Toevallig zie ik gelijk een bericht van een oud klasgenoot van mij bij die kortingsbon staan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Doorgeefluik
Ik ben benieuwd hoe snel Mikos en zijn vriendjes dit gat weten te dichten
Re: Doorgeefluik
Melding is reeds doorgezet, as we speak wordt er iemand uit bed gehouden die in de systemen alle kaartjes blokkeert, iedereen die morgen incheckt ter compensatie 1 cent extra laat betalen en mijn Kerstpakket wordt uiteraard uitgebreid met een pot pindakaas.
Zonder grappen: Is doorgegeven, men zal er wel mee aan de slag gaan. :pos:
Zonder grappen: Is doorgegeven, men zal er wel mee aan de slag gaan. :pos:
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Doorgeefluik
2020 dus?
En ik was net op het station, maar ben zowaar vergeten (echt waar :') ) om te kijken of het nog werkte
En ik was net op het station, maar ben zowaar vergeten (echt waar :') ) om te kijken of het nog werkte
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Doorgeefluik
Trein 555 vandaag met een losse drie absoluut geen succes, gepland is een vier maar dat was ook echt ruim onvoldoende geweest.
Re: Doorgeefluik
Vanmiddag een zakdoekjeslegger in trein 1750 tussen Gd en Gvc. Blijkbaar was mijn bericht
niet duidelijk genoeg, want ik kreeg dik een half uur later deze tweet terug:
Het leek mij toch duidelijk genoeg? :?@dennistd Is diegene nog in de trein? Zo ja, heb je voor mij het traject, vertrektijd en treinstelnummer? ^LM
Re: Doorgeefluik
Heb het idee dat er een hoop klantenservicemedewerkers zijn die de stationsafkortingen niet kennen. Hier loop ik bij zowel NS als Arriva regelmatig tegenaan. Dat ze het treinstelnummer willen weten kan ik mij nog ergens iets bij indenken, zeker als er meerdere composities aan elkaar zijn gekoppeld. Misschien moet het management van NS & Arriva de zoekfunctie van Somda eens bij haar klantenservicemedewerkers onder de aandacht brengen.
🍉
Re: Doorgeefluik
Ik meld bij bedelmelding altijd het laatstvertrokken station, eerste stopstation met verwachte aankomsttijd en wat kenmerken van de persoon. Ik gebruik ook geen NS-afko's, maar bijvoorbeeld A'dam C, R'dam C of A'foort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Same, ik probeer het op gewone taal te houden.
Wel vreemd dat ze die afkortingen niet kennen, maar ze wel worden gebruikt in alle verstoringensmeldingen op twitter.
Wel vreemd dat ze die afkortingen niet kennen, maar ze wel worden gebruikt in alle verstoringensmeldingen op twitter.
Re: Doorgeefluik
Als ik mij niet vergis komen de storingsmeldingen op Twitter (en andere kanalen) vanuit het operationeel centrum en niet vanaf de webcare redactie. Dat kan mogelijk dat verschil veroorzaken.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Doorgeefluik
Webcare heeft ook niks met de Klantenservice te maken; het is een aparte afdeling die in Groningen zit en bestaat uit medewerkers die erg weinig met treinen te maken hebben.
Dat er bij verstoringen een hashtag met afkortingen gebruikt zit hem er inderdaad in dat het elders vandaan komt en dat het makkelijker terug te zoeken is om een herstelmelding uit te kunnen sturen.
Dat er bij verstoringen een hashtag met afkortingen gebruikt zit hem er inderdaad in dat het elders vandaan komt en dat het makkelijker terug te zoeken is om een herstelmelding uit te kunnen sturen.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Doorgeefluik
Maar is het dan niet een idee om bij die webcarelui een afkortingenlijstje aan het scherm te plakken?
Re: Doorgeefluik
Het zijn over het algemeen alleen de spoorfreaks die de afkortingen kennen en gebruiken...
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Doorgeefluik
En NS zelf dus. Want ook al komt dat niet van dezelfde afdeling, het komt wel van hetzelfde account.
Naar mijn mening is het namelijk best vreemd als je niet in "dezelfde taal" terug kan praten, nog los van het feit dat je op Twitter natuurlijk met een limiet op je karakters zit en
Naar mijn mening is het namelijk best vreemd als je niet in "dezelfde taal" terug kan praten, nog los van het feit dat je op Twitter natuurlijk met een limiet op je karakters zit en
een stuk korter is als"bedelaar in stel van 4444 van trein 60419, net weg uit Ut"
(A)"Hallo Webcare-afdeling van de Nederlandse spoorwegen, Zojuist trof ik in een bedelaar aan in mijn trein. Ik zit in de Intercity van Vlissingen-Souburg naar Zwaagwesteinde via Hoek van Holland haven, maar we zijn net vertrokken uit Heerenveen-Ijsstadion. Ik zit in het achterste stel van de trein (hij bestaat uit drie treinwagons). Xjes!"
Laatst gewijzigd door Aking op zo 12 feb 2017, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Doorgeefluik
Speciaal voor twitteraars die graag hele epistels willen versturen schijnt de mogelijkheid te bestaan door middel van getallen erachter te zetten meerdere tweets te versturen. Maar goed, lekker belangrijk allemaal
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Doorgeefluik
Dat doet Twitter niet automagisch toch?
En doe es zaken die je klanten (en dus jouw brood!1EEN!!1!) aankaarten niet gelijk zo afdoen als "lekker belangrijk"
En doe es zaken die je klanten (en dus jouw brood!1EEN!!1!) aankaarten niet gelijk zo afdoen als "lekker belangrijk"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten