Doorgeefluik
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8793
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Dan laat ik dat wel even aan de andere gebruikers over, aangezien ik nauwelijks in die serie reis... KM46 kan dat wel bijhouden dan denk ik als hij bij Holendrecht langskomt :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Doorgeefluik
Zal er op letten :pos: .
Al kom ik er gemiddeld maar zo'n een keer in de week langs.
Al kom ik er gemiddeld maar zo'n een keer in de week langs.
-
- Berichten: 550
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Doorgeefluik
Schermen 15337 en 15339 in de IJhal van Amsterdam Centraal thv de westtunnel en de schermen 15340 en 15342 thv de middentunnel, eveneens in de IJhal geven geen informatie weer. Ook niet de tekst "geen reisinformatie beschikbaar"
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Re: Doorgeefluik
Scherm met nummer 13000 in de centrale hal van Rotterdam Centraal staat al geruim een week op zwart.
Re: Doorgeefluik
Het valt me al een tijdje op dat in Utrecht de automatische omroep voor de ICE naar Frankfurt op het vertrekuur wordt afgespeeld, precies als de trein weg rijdt. Dat moet beter kunnen lijkt me... (A)
Re: Doorgeefluik
Hij wordt waarschijnlijk ook al vier keer daarvoor afgespeeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Doorgeefluik
In stel 9525 is, vanaf deur 18/19 gezien, op de beneden verdieping 1e klasse de zitting van de 3e 2-zitter kapot. Bij binnenkomst vanaf genoemde deur aan de rechterkant dus. Zitting is er helemaal af/los.
Geen Hc gezien die dit op kon lossen en zelf lukte het mij niet.
Geen Hc gezien die dit op kon lossen en zelf lukte het mij niet.
Re: Doorgeefluik
Omroep nagevraagd, losse stoelzitting in het Grote Boek geschreven. :pos:
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
"Ik heb even navraag gedaan bij de MRI in Utrecht. Standaard (richtlijn) wordt het bericht 2x voor vertrek omgeroepen. Op verzoek van de CW ook nog wel om 45, 50 en 00. Treinen vertrekken om 04. Ons is niets bekend dat op vertrekuur het bericht pas zou worden afgespeeld. Ook vanmorgen is om 2 en om 5 minuten voor vertrek het bericht afgespeeld. Mocht het weer gebeuren, trek dan op dat moment aan de bel, dan kunnen we dat beter onderzoeken."Z2N schreef:Het valt me al een tijdje op dat in Utrecht de automatische omroep voor de ICE naar Frankfurt op het vertrekuur wordt afgespeeld, precies als de trein weg rijdt. Dat moet beter kunnen lijkt me... (A)
Dus, mocht je zoiets weer tegenkomen: Graag tijdstip erbij vermelden, dan kunnen ze wat dieper in de logboeken duiken. :pos:
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Gisteren was het om 19:04 te horen, maar ik zal mijn oor te horen leggen. :)
Re: Doorgeefluik
Op spoor 9b in Zwolle schommelt scherm 11268 nog al. En op spoor 7 (waar ik geen nummer van heb) het scherm dat precies in lijn hangt met die op 9b. Die schommelt nog erger dan die op 9b
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Doorgeefluik
Zit die schommel er niet bewust in? Door die schommel kunnen de schermen beter de krachten van de wind opvangen.
Re: Doorgeefluik
De constructie staat beweging tot bepaalde hoogte inderdaad toe. Soms is een bord ook nog met spankabels aan een overkapping vastgemaakt om zijwaartse bewegingen op te kunnen vangen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Deze week is de band van de roltrap van sporen 7/8 naar de centrale hal op Amsterdam Sloterdijk best wel naar achteren aan het 'trekken'/schuiven.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Doorgeefluik
Leunband Sloterdijk doorgegeven, de schommel in de beeldschermen is ingecalculeerd en voorkomt dat ze bij krachtige wind van het plafond komen zeilen en het tijdstip van de omroep heb ik ook doorgegeven, ik begreep dat om 17.04 uur hetzelfde gebeurde, dus er zit een patroon in. :pos:
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Ah, dat het dus een leunband. Weet iets nieuws geleerd. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Doorgeefluik
In treinstel 8640 stinkt de wc bij deuren 5/6 enorm naar kots/gal en is er geen water. Ronduit smerig dus
Re: Doorgeefluik
Dat is er eigenlijk meer een voor @NS_Online, maar ik heb hem doorgezet :pos:
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Weet je wat ik wat apart vind? Ik zit nu op de 1145 (IC Den Haag Centraal - Eindhoven) te wachten en in de app staat dat hij +18 heeft en op de borden +15. Waarom kunnen de borden en app niet gewoon dezelfde vertraging aangeven?
En verder valt het mij op dat de voertuigen (van iig bovengenoemde treinserie) niet in de NS app op kaart worden weergegeven en ook niet op ovzoeker.nl Zijn die treinen niet uitgerust met dergelijke software of loopt het ergens anders spaak?
En verder valt het mij op dat de voertuigen (van iig bovengenoemde treinserie) niet in de NS app op kaart worden weergegeven en ook niet op ovzoeker.nl Zijn die treinen niet uitgerust met dergelijke software of loopt het ergens anders spaak?
🍉
Re: Doorgeefluik
TRAXX en ICR hebben geen volgsysteem zoals andere treinen. De 900, 1000, 1100 en 9200 zijn dus onzichtbaar in de treinenradar.
De vertraging in de communicatie op de stations wordt altijd afgerond op eenheden van vijf.
De vertraging in de communicatie op de stations wordt altijd afgerond op eenheden van vijf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Graag meer geld. Oftewel: Daar kan ik helemaal niks mee.
Vertragingen worden expres afgerond op vijf minuten en met een reden. 0-3 minuten te laat is op tijd, 4-7 minuten is +5, 8-13 is +10, 14-17 is +15 enzovoorts. De achterliggende gedachte is dat wanneer je die minuten in de borden gaat zetten en de trein er 2 uitrijdt onderweg, reizigers hun trein gaan missen "want er stond dat hij +7 had" en de trein van 14.15 uiteindelijk om 14.20 vertrokken is in plaats van om 14.22 uur.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Maar het komt nu ook regelmatig voor dat er +5 gemeld wordt op de borden terwijl ie gewoon op tijd vertrekt uiteindelijk. Iets betrouwbaarder zou ik ze graag zien, want als je nu denkt 'ik loop nog even langs de AH to go' en je komt twee minuten na oorspronkelijke vertrektijd op het perron en dat zie je hem nog net wegrijden...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten