Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Excuus. Ik weet al waar nummer 46 is gebleven:
De 8711
De 8711
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Tja, men (jij) kan dit framen als een mening van de NOS. Zo lees ik het niet. Het is de toekomst, de auteur weet niet hoe het eindresultaat zal zijn en neemt dus de argumentatie van de NS over.cassie127 schreef:Heb wel het gevoel dat er ergens een mening in het artikel zitEr komen nieuwe (volgens NS comfortabele) stoelen, modernere verlichting en oplaadvoorzieningen in eerste en tweede klas
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De 8728 rijdt met 5 bakken uit de 8629. De ABv3/4 van dit stel heeft als try-out gediend voor VIRMm1 na een brand.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En de 8744 is toch de 9544 geworden na een brand?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat zegt mij eerlijk gezegd nog niks.MetroRET schreef:Excuus. Ik weet al waar nummer 46 is gebleven:
De 8711
Hoewel ik vanuit de NS wel kan begrijpen dat VIRM 2/3 ook wordt verbouwd, vind ik het zelf momenteel het meest comfortabele VIRM.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat maakt het er geen stel minder op, alleen 2 bakjes minder.Michael schreef:En de 8744 is toch de 9544 geworden na een brand?
Meltrain schreef:Dat zegt mij eerlijk gezegd nog niks.MetroRET schreef:Excuus. Ik weet al waar nummer 46 is gebleven:
De 8711
Hoewel ik vanuit de NS wel kan begrijpen dat VIRM 2/3 ook wordt verbouwd, vind ik het zelf momenteel het meest comfortabele VIRM.
De 8711 is de stam die in april 2012 betrokken was bij de frontale botsing in Amsterdam met SLT 2658.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En die is compleet gesloopt? Of ge-om-ver-herbouwd?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De 8711 heeft tijdelijk met de bij de aanrijding in Maarheeze beschadigde kopbak van de 9582 gereden. De originele kopbak is nog steeds in herstelling volgens Railwiki.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nouja, rondrijden... De kopbak die tijdens de botsing achterop reed is hersteld, de overige bakken zijn met de kopbak van de 9582 opgeslagen in Amersfoort.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nu maar even hopen dat ze bij de eerstvolgende reeks niet dezelfde stoelen erin zetten als bij het huidige VIRMm...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het zou me verbazen als er voor andere stoelen wordt gekozen dan degene die in DDZ en VIRMm worden gebruikt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De NS heeft het over comfortabelere stoelen, dus ik mag hopen dat ze voor een ander type stoel gaan voor de tweede reeks vernieuwde VIRM's.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Kun je rekenen? :')
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het antwoord kun je denk ik wel op twee vingers natellen. :D
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De huidige verbouwing krijgt een 7,7 van de reizigers, dus voor NS zal er weinig reden zijn een andere stoel te kiezen.Lange_Dre schreef:De NS heeft het over comfortabelerestoelen
Omdat ze wat dunner zijn dan de huidige VIRM-stoelen kan de beenruimte vergroot worden.
Laatst gewijzigd door Suus op vr 02 mar 2018, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ook een apart detail, als men op 242 bakken komt, zal men de 8629 weer gaan hervormen (5 v/d 6 bakken zitten nu in stam 8728) en komt er dus een 9528 van waarschijnlijk oorspronkelijke bakken van die 8728.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waar halen jullie al die informatie vandaan over specifieke stellen?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Misschien een idee om de discussie daarover dan ook op Somda te voeren? (y)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En waarom zou dat hier ook niet kunnen worden gevoerd.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het is inderdaad geen probleem om hier over materieelprojecten bij de NS te discussiëren.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5864
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Misschien een idee als zuurpruimen niet reageren in topics die ze niet interesseert? :pos:JWM schreef:Misschien een idee om de discussie daarover dan ook op Somda te voeren? (y)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nee zeg, maak het nou een beetje! Dat is mijn voornaamste bestaansreden :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- AppleMoose
- Berichten: 6098
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Misschien een idee om niet te reageren op reacties die je niet aanstaan? En misschien is het ook wel een idee om niet meer op iemand te reageren als het beheer zich er al over heeft aangesproken? :pos:reisthijs schreef:Misschien een idee als zuurpruimen niet reageren in topics die ze niet interesseert? :pos:JWM schreef:Misschien een idee om de discussie daarover dan ook op Somda te voeren? (y)
De vraag die hij stelt vind ik nog zo gek nog niet. Ik vond het een interessant topic maar het begint een beetje af te glijden naar een topic voor nummertjesfetisjisten... Je ontkomt er niet aan om hier en daar wat nummertjes te noemen, maar balans is het toverwoord...
En blandning av sött och salt.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik ben het met alle punten van Ronaldussen hierboven eens.
Af en toe een nummertje noemen moet geen probleem zijn, maar speculeren over nummers van toekomstige treinstellen heeft weinig zin.
Nu graag weer verder met de inhoud.
Af en toe een nummertje noemen moet geen probleem zijn, maar speculeren over nummers van toekomstige treinstellen heeft weinig zin.
Nu graag weer verder met de inhoud.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 15 gasten