Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De 3500 (IC Shl - Ehv) gaat stoppen te Best ivm groot onderhoud;
Er komt op donderdag, vrijdag en zaterdag om 21.56 een extra sneltrein van Zwolle naar Emmen.
Vast nog veel meer, maar goed dat ontdekken jullie vanzelf
Geert schreef:Die stop in Best is toch vanwege groot onderhoud aan de A2, en om de automobilisten zo toch de trein in te lokken?
Ow ja A2 vergeten te noemen. Is inderdaad vanwege die reden, net zoals die pendelbussen van OAD die binnenkort gaan rijden in het Brabantse. Wordt nog eens wat met het OV daar
Ik vraag me af hoeveel reizigers er in Best gaan opstappen met eindbestemming Schiphol of Amsterdam Zuid etc. Vast niet meer dan enkele tientallen per dag?
Gisteren hoorde ik mensen zeggen dat de tijden in Gouda ook iets veranderen en dat de sprinter naar Rotterdam daar nou 1 minuut eerder gaat. Ik heb het nog niet zelf bekeken.
De IC (3600) van Arnhem naar Roosendaal vertrekt in Nijmegen ook 2 minuten eerder, om .17 en .47. In Arnhem vetrekt deze ook 2 minuten eerder, dus .26 en .56 Zit deze in de spits dus nog dichter op de IC uit Den-Haag richting Nijmegen. Je krijgt dan deze vertrektijden uit Arnhem richting Nijmegen (incl Arnhem-tiel)
.03
.07
.21
.24
.26
.33
.37
.51
.54
.56
Heeft het DDAR-stammetje (geen nummer voorhanden) dat ik in Oudenbosch in de 5156 zag rijden ook iets van doen met het wijzigingsblad? Ik had al erg lang geen DDAR meer gezien in de 5100.
Freek schreef:De IC (3600) van Arnhem naar Roosendaal vertrekt in Nijmegen ook 2 minuten eerder, om .17 en .47. In Arnhem vertrekt deze ook 2 minuten eerder, dus .26 en .56
Is dat al niet langer zo? De 3687 vertrok vrijdagavond ook planmatig om 23.26 uur uit Arnhem
Laatst gewijzigd door waldo79 op di 08 apr 2008, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Het eerder vertrek in Nijmegen is al vanaf 31 maart, op de affiches die in Nijmegen hangen staat echter 2 april. Vandaag werd hierover niets meer omgeroepen, terwijl het bij velen nog niet bekend is dat de vertrektijden zijn aangepast.
Freek schreef:De IC (3600) van Arnhem naar Roosendaal vertrekt in Nijmegen ook 2 minuten eerder, om .17 en .47. In Arnhem vetrekt deze ook 2 minuten eerder, dus .26 en .56 Zit deze in de spits dus nog dichter op de IC uit Den-Haag richting Nijmegen.
En de kans is groter dat een iets vertraagde 3700 achter de 3600 wordt gezet. Het wordt er allemaal niet beter van ;)
Overigens vorige week nog een mooie actie gezien: een vertraagde 3700 die in Arnhem mogelijk achter de 3600 zou zitten. Beide treinen vertrokken tegelijkertijd uit Arnhem, en kwamen bijna naast elkaar te rijden. De 3600 werd ingehouden, de 3700 ging er voorlangs, en intussen kwam er een 3000 uit Nijmegen nog even tussenstuiven op hoge snelheid. Prachtig :D
IC3 schreef:Heeft het DDAR-stammetje (geen nummer voorhanden) dat ik in Oudenbosch in de 5156 zag rijden ook iets van doen met het wijzigingsblad? Ik had al erg lang geen DDAR meer gezien in de 5100.
Niet dat ik weet, die zal gewoon verdwaald zijn... zat vorige week ook al 'n paar keer DDAR in de 5156
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Thijs schreef:En de kans is groter dat een iets vertraagde 3700 achter de 3600 wordt gezet. Het wordt er allemaal niet beter van ;)
't Is naar mijn idee meer logisch dat de 3700 van Arnhem naar Nijmegen bij vertraging �áchter de 3600 zou moeten rijden, dan ervoor, ondanks de stops van de 3600 op tussenliggende stations. Voor de 3700 is Nijmegen de eindbestemming, de 3600 moet nog ruim honderd kilometer verder rijden. En wat gebeurt er als een vertraagde 3700 voor een 3600 in Arnhem wordt weggestuurd: een vertraagde 3600 die bij Ravenstein een hoop geklooi veroorzaakt en loopt de vertraging alleen maar verder op zodat reizigers naar bijv. Vlissingen hun aansluiting missen. Nee, dan maar de 3700 iets laten rijden en dientengevolge 5 �à 8 minuten te laat in Nijmegen aan laten komen!
Maar wat is dan de achterliggende gedachte om de 3600 2 minuten eerder te laten vertrekken. Want dit zorgt voor een kortere kering (en ja, zelfs een kering van 20 minuten is regelmatig te kort, al geef ik toe, het is niet echt een juist argument) en vergroot het risico op (meer) vertraging voor de 3700 en 2000. Zeker in de spits zal het denk ik leiden tot juist meer vertragingen van de 3600.
Het zijn twee punctualiteitsmaatregelen, waarbij 1 minuut tijdelijk is vanwege 40 km/u op de brug bij Ravenstein, en 1 minuut een vaste. Denk dat het idee is dat de trein dan in ieder geval weg is en wat meer ruimte heeft. Want in Den Bosch verandert er niks qua tijden, zo te zien.
Freek schreef:Maar wat is dan de achterliggende gedachte om de 3600 2 minuten eerder te laten vertrekken.
Wellicht omdat de stoptrein naar 's-Hertogenbosch bij een lichte vertraging van de 3600 toch op tijd te kunnen laten rijden? Tussen het vertrek van de intercity en de stoptrein zat slechts vier minuten, nu is dit zes. Bovendien, door de snelheidsbeperking bij Ravenstein moet dit wel ten koste gaan van de kering in Arnhem omdat de keertijd daar altijd nog langer is dan die in Roosendaal, die nog maar elf minuten bedraagt. Twee minuten eerder vertrekken in Arnhem heeft geen hinderlijke gevolgen voor overstappers, twee minuten later aankomen in Roosendaal wel.
Thijs schreef:En ik wist helemaal niet dat de brug bij Ravenstein eensporig is, weer wat geleerd!
Zeker als je met mat'64 reist, kan je dat toch bijna niet ontgaan... eerst met ~ 100 km/u door de wissels gesmeten worden, dan het gerammel van die brug, dan weer met ~ 100 km/u opzijrammelen. Vooral op een zomeravond aan te bevelen... raampjes open en genieten maar
(jammer van die snelheidsbeperking... :? )