Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ja, intern hebben we er wat discussie over gehad en dat wordt als het goed is nog verder opgepakt. Ik heb ook de vraag gekregen iets met de uitslag hier op het forum te doen, dat zal ik binnenkort ook een regelen.
Mikos schreef:
Korte samenvatting meldingsvoorwaarden: Reisinformatieborden op de stations en perrons hebben allemaal een 5-cijferig nummer onder het scherm. Dat nummer heb ik nodig om melding van een defect te kunnen maken, net als station en locatie.
(A) (A) (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Trouwens "we" hadden het over Meppel, dat op alle schermen wordt aangegeven (in Groningen) dat daar niet door de IC wordt gestopt. Nu; het staat er nog steeds.
Ik weet niet of het hoort, of dat het komt doordat ik bij de koppeling met de loc zit, maar rijtuig 20 144 maakt een raar slippend geluid dat van de draaistellen lijkt te komen.
Mikos heeft voor ICR-meldingen ook het vijfcijferige stamnummer nodig, dat begint met 16 en is te vinden op de balkons.
En ICR is nu eenmaal anders dan andere treinen, als je er nooit in zit kan dat even wennen zijn. Bij het optrekken en remmen voel en hoor je (afhankelijk van de machinist) het een en ander. Met warm weer kan je de remmen in de coupé ruiken en het gebonk op het emplacement van Amsterdam is onheilspellend. ICR is wel stiller geworden sinds ze volwielen hebben, maar de beste plaats is nog altijd zo ver mogelijk de coupé in. Wel opletten, er zit daar ook ergens een ventilatierooster aan de buitenkant waar in de winter de ijskoude lucht zo je voeten eraf laat vriezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd schreef:De klok op spoor 2 in Odz staat aan één kant stil om half vier, secondewijzer staat ook stil. Andere kant van dezelfde klok werkt gewoon.
luka23 schreef:rijtuig 20 144 maakt een raar slippend geluid dat van de draaistellen lijkt te komen.
Daar kan ik helaas niet zo veel mee, dergelijke dingen zijn 'te vaag' om er een melding van te kunnen maken. Mocht het echt iets ernstigs zijn, dan komt het vanzelf naar voren tijdens de materieelcontroles.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Mikos schreef:_O- Ja, medegebruikers op een treinenforum vertellen dat iets geen nummertje heeft is altijd een garantie voor verbouwereerde reacties.
Uiteraard. Want Dingen Zonder Nummertje zijn de bijl aan de wortel van Het Systeem. Zij voor de ware fapper zijn wat Het Beest voor de Gristen is — maar dan erger, want dat laatste heeft in ieder geval nog een nummertje.
Misschien speel ik een beetje vals door te vragen om een omgekeerd doorgeefluik, maar is het solo ICM verbod in de weekenden overdag met ingang van dit wijzigingsblad weer verdwenen? Ik kwam ze gepland veel tegen in de 1600 vandaag. Van horen zeggen (maar ik wil ze niet zozeer melden, want ik was er zelf niet bij en kan de situatie daarom ook niet helemaal bevestigen) was dat in elk geval op Amf-Apd ook absoluut geen succes.
Ik heb intern nagevraagd, ik zie inderdaad dat er losse stellen hebben gereden. Op zich geen probleem, maar wel als het een omreisroute is. Of ik er terugkoppeling op ga krijgen is een ander verhaal.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.