Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nog niet zo lang geleden had men nog volkstuintjes tussen de sporen, konden deuren nog gewoon tijdens het rijden open en werd het spoor afgeschermd middels één enkel ijzerdraadje...
Maar helaas, tijden veranderen en de wereld gaat naar de verdoemmenis :Y
Maar helaas, tijden veranderen en de wereld gaat naar de verdoemmenis :Y
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En zijn we DM'90 'Oven-Op-Wielen-Buffel' alweer vergeten?
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat lukte me best aardig totdat jij er net weer over begon...
-
- Berichten: 860
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik vind het geen aanstellen als je elke werkdag twee keer 45 minuten in zo'n sauna (en dat is het ook al bij 25°C) moet zitten. Dat is gewoon onverantwoord. Dat ze nog nodig zijn snap ik, maar moet dat dan precies op een van de sprintertrajecten met een van de grootste tijdsintervallen tussen intercitystations: Zwolle-Amersfoort? Ik heb alle respect voor de moeilijke puzzel in de materieelinzet bij NS, maar dit oude spul zou je toch eerder op een minder lange lijn inzetten?Ronaldussen schreef: Niet zo aanstellen, nog niet zo lang geleden zat er in geen enkele trein een airco en ook toen werd het weleens 30+ graden in Nederland...
En tijden veranderen. Ik denk niet dat je het vroeger een pretje vond om in zo'n warme trein te moeten zitten. Als de aircomogelijkheden er nu zijn, moet je ze ook toepassen. Je gaat me niet zeggen dat je dat geen vooruitgang vindt.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen Universiteit Hasselt
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ach bij 20 graden buiten was het in een DM90 al behoorlijk warm... Gok dat toen het nog in dienst was, Dit het warmste rijdende materieel van NS was (aangezien de boel daar standaard verwarming had via restwarmte van de motoren)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En vroegah konden de raampjes nog open trouwens, dat kan nu alleen nog met een hamer :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het rijdt op Utrecht - Zwolle omdat die lijn in de spits de capaciteit van dat materieel echt nodig heeft. Ander materieel levert buiten de zomervakantie stampvolle treinen op en dan gaan dezelfde reizigers ook klagen.Maurice Hooikammer schreef:Ik heb alle respect voor de moeilijke puzzel in de materieelinzet bij NS, maar dit oude spul zou je toch eerder op een minder lange lijn inzetten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, ik ben benieuwd hoe lang de treinen worden als de [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] met SNG gaat rijden. :o Ik denk dat de drukste spitstreinen dan toch wel uit drie stellen moeten bestaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is niet voldoende in de spits, DD-AR blijft daarom tot half december sowieso een aantal spitstreinen rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb er in totaal twee keer ingezeten in een decembermaand. Jas uit, trui uit, alleen een hemd maar het liefste ook nog met korte broek en teenslippers. En als je naar de sportschool gaat puur om te zweten, dan was de Buffel een luiere methode om het evengoed uit te zweten.Ardan schreef:En zijn we DM'90 'Oven-Op-Wielen-Buffel' alweer vergeten?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Intercity 2418 van Dordrecht naar Lelystad gaat volgens het bord in Dordrecht op Almere Centrum gesplitst worden? Bijzonder.
Overigens ook een first, een oudere mevrouw in mijn vierzitter die na vertrek een doos kleurpotloden op tafel legt om zelf lekker te gaan tekenen.
Overigens ook een first, een oudere mevrouw in mijn vierzitter die na vertrek een doos kleurpotloden op tafel legt om zelf lekker te gaan tekenen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij 2416 en 2418 is dit gepland dit wijzigingsblad.
Hierbij wordt een proef gehouden hoe het splitsen zich met de plaatselijke infra/omstandigheden op Almere Centrum zal voordoen.
Deze treinen wilt men per september namelijk verlengen naar VIRM12, wat niet past op Almere Buiten, daarom zal er dan gesplitst moeten worden op Almere Centrum.
Hierbij wordt een proef gehouden hoe het splitsen zich met de plaatselijke infra/omstandigheden op Almere Centrum zal voordoen.
Deze treinen wilt men per september namelijk verlengen naar VIRM12, wat niet past op Almere Buiten, daarom zal er dan gesplitst moeten worden op Almere Centrum.
Laatst gewijzigd door MetroRET op wo 26 jun 2019, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dank voor de toelichting! Ik vroeg me ook al af of het wel klopte...
- AppleMoose
- Berichten: 6061
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Prettig is anders, maar onverantwoord vind ik wel een erg groot woord voor iets dat tot voor kort gewoon normaal was en niet of nauwelijks tot (grote) problemen leidde.Maurice Hooikammer schreef:Ik vind het geen aanstellen als je elke werkdag twee keer 45 minuten in zo'n sauna (en dat is het ook al bij 25°C) moet zitten. Dat is gewoon onverantwoord.Ronaldussen schreef: Niet zo aanstellen, nog niet zo lang geleden zat er in geen enkele trein een airco en ook toen werd het weleens 30+ graden in Nederland...
Vroeger wist je niet beter. Nu valt het extra op omdat de andere treinen airco hebben. En of het een vooruitgang is... Meestal krijg ik na een tijdje last van mijn ogen en luchtwegen als ik me in een ruimte met een airco bevind en ook de soms grote temperatuursverschillen tussen een ruimte met een airco en ruimtes zonder/buiten is ook niet bepaald gezond.En tijden veranderen. Ik denk niet dat je het vroeger een pretje vond om in zo'n warme trein te moeten zitten. Als de aircomogelijkheden er nu zijn, moet je ze ook toepassen. Je gaat me niet zeggen dat je dat geen vooruitgang vindt.
Goh.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vroegah konden ook de deuren open in de rijdende trein. Vaak zat meegemaakt.Aking schreef:En vroegah konden de raampjes nog open trouwens, dat kan nu alleen nog met een hamer :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sommige raampjes van de gerenoveerde VIRM kunnen ook weer open
Alleen zou ik toch echt de bakken waar die raampjes open staan overslaan
Alleen zou ik toch echt de bakken waar die raampjes open staan overslaan
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Weer open? (V)IRM heeft toch vanaf dag 1 (1994) airco gehad als eerste binnenlandse NS materieel?
Eerste binnenlandse treinen met airco waren dacht ik de IC800/801/900/901 (Intercity Plus 1.0) in 1978 met Franse Corail rijtuigen.
ICR/ICM hadden eerst nog van die luchtdouches.
Eerste binnenlandse treinen met airco waren dacht ik de IC800/801/900/901 (Intercity Plus 1.0) in 1978 met Franse Corail rijtuigen.
ICR/ICM hadden eerst nog van die luchtdouches.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het verbouwde VIRM heeft noodventilatieramen gekregen, voor momenten waarop de airco uitvalt. Hetzelfde was al zo in ICM en DDZ.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat zei ik al hoowr: (A)en-es schreef:Vroegah konden ook de deuren open in de rijdende trein. Vaak zat meegemaakt.Aking schreef:En vroegah konden de raampjes nog open trouwens, dat kan nu alleen nog met een hamer :')
*O*Aking schreef:Nog niet zo lang geleden had men nog volkstuintjes tussen de sporen, konden deuren nog gewoon tijdens het rijden open en werd het spoor afgeschermd middels één enkel ijzerdraadje...
Maar helaas, tijden veranderen en de wereld gaat naar de verdoemmenis :Y
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan moet je zeker wel een speciaal sleuteltje hebben ?Suus schreef:Sommige raampjes van de gerenoveerde VIRM kunnen ook weer open
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vierkant is weinig speciaal toch? (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat bedoel ik ja.
Maar niet elke reiziger heeft zo'n sleutel.
Maar niet elke reiziger heeft zo'n sleutel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Je hebt er anders genoeg in huis hoor :Y
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
O ja ... is dat zo :? ?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
:Y
Maar ik ga je niet wijzer maken dan je al bent, anders gaat Ome Mikos weer miepen en worrik weer verbannen door (de nazaten van) de badeend -o-
Overigens trof ik vanmorgen een ICD stam op Asdz, en 't ding had de deuren nog open ook
Maar ik ga je niet wijzer maken dan je al bent, anders gaat Ome Mikos weer miepen en worrik weer verbannen door (de nazaten van) de badeend -o-
Overigens trof ik vanmorgen een ICD stam op Asdz, en 't ding had de deuren nog open ook
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten