Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hier word ik niet heel wild van eerlijk gezegd. Al valt het irl misschien allemaal wel mee.
🍉
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die gele rand boven de ramen vind ik echt heel lelijk. :N
Ik heb dan liever dat boven de ramen ook blauwe kleur wordt gebruikt, met eventueel een hele dunne rand geel, zoals bij ICM.
Ik heb dan liever dat boven de ramen ook blauwe kleur wordt gebruikt, met eventueel een hele dunne rand geel, zoals bij ICM.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De nieuwe generatie IC is op proefritten in Zuid-Duitsland: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,9007206
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hainje schreef:Hier word ik niet heel wild van eerlijk gezegd. Al valt het irl misschien allemaal wel mee.
We hebben exact deze kleurstelling toch al lang gezien dankzij de mock-up en impressies? Ik zie in ieder geval niks dat niet al in de lijn der verwachtingen lag.Meltrain schreef:Die gele rand boven de ramen vind ik echt heel lelijk. :N
Ik heb dan liever dat boven de ramen ook blauwe kleur wordt gebruikt, met eventueel een hele dunne rand geel, zoals bij ICM.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Intercity ... _Generatie
https://www.kijkmagazine.nl/tech/nieuwe-intercity/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het is nu wel pas voor het eerst dat we de hele trein zien. De mock-up toonde alleen de kopbak en op de artist impression zit een soort zweem van licht, waardoor alles na de kopbak niet goed zichtbaar is.
Op de kopbak vind ik die gele rand nog wel oké, maar op de tussenbakken zorgt het ervoor dat ze er heel erg "blokkerig" uitzien en dat vind ik niet mooi.
Op de kopbak vind ik die gele rand nog wel oké, maar op de tussenbakken zorgt het ervoor dat ze er heel erg "blokkerig" uitzien en dat vind ik niet mooi.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De tussenstukken zijn gewoon het verlengde van wat, naar mijn mening, al lang prima zichtbaar was op de kopbak. Voor mij komt het in ieder geval niet als een verrassing. Maar inderdaad, het doet een beetje denken aan een Lego-trein. :D
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Bron: https://nieuws.ns.nl/ns-en-alstom-sluit ... ntercitys/Update 25 juli 2019
Het ICNG contract met Alstom biedt naast de reeds bestelde treinen voor gebruik binnen Nederland de mogelijkheid om Intercitytreinen te bestellen die geschikt zijn om door te rijden naar België. NS gaf begin 2017 Alstom opdracht voor de ontwikkeling en bouw van twee van deze treinen.
NS heeft in 2019 aanvullend 18 intercitytreinen met deze optie besteld. Door nu een serie te bestellen zijn vanaf 2025, wanneer de rijtuigen van IC direct en de Intercity Brussel het einde van hun levensduur bereiken, 20 nieuwe intercity’s beschikbaar die naast inzet op het binnenlands spoor ook naar Brussel kunnen rijden. Deze intercity’s zijn door het ministerie van Intrastructuur en Waterstaat opgenomen in de Redelijke Regeling.
Ik ben benieuwd of ze de IC Brussel naar een halfuursdienst gaan upgraden. Twintig treinstellen is daarvoor voldoende. Ook hoop ik dat ze de ICNG voor Duitsland gaan aanschaffen zodat de ICE i.c.m. ICNG een uursdienst gaan vormen tussen Amsterdam en Keulen.
Laatst gewijzigd door samsam538 op vr 02 aug 2019, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Jaaa *trein*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik zou al blij zijn met een korte toevoeging tussen Rotterdam of Breda en Brussel met vertrektijd 6:42 te Breda, maar 2x/uur zou het natuurlijk helemaal afmaken!
Intussen zie ik de SNG flink stijgen volgens een app waarmee ik het totaal aantal kilometers en ritten kan volgen: deze maand kan het materieel wellicht al over de FLIRT heen gaan, maar ook de SGM en DDZ komen in de buurt. We praten dan over 1-1,5 miljoen km/maand.
De ICM's zijn individueel de grootste kilometervreters, de VIRM als gehele materieelsoort, (4-5 miljoen km/maand).
Intussen zie ik de SNG flink stijgen volgens een app waarmee ik het totaal aantal kilometers en ritten kan volgen: deze maand kan het materieel wellicht al over de FLIRT heen gaan, maar ook de SGM en DDZ komen in de buurt. We praten dan over 1-1,5 miljoen km/maand.
De ICM's zijn individueel de grootste kilometervreters, de VIRM als gehele materieelsoort, (4-5 miljoen km/maand).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 05 okt 2017, 18:48
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het kan aan mij liggen, maar op de foto's die via bovenstaande links te vinden zijn zie ik een treinstel wat vooraan zwart met geel is waar het zwart langzaamaan overgaat in blauw. Echter, op deze foto's (en de foto's van de ICNG die tijdens testritten gespot werd) zie ik een volledig zwart met gele trein. Blijft dit zo of wordt de correcte bedrukking pas bij de NS aangebracht wanneer ze in dienst genomen worden?n-evo schreef:Hainje schreef:Hier word ik niet heel wild van eerlijk gezegd. Al valt het irl misschien allemaal wel mee.We hebben exact deze kleurstelling toch al lang gezien dankzij de mock-up en impressies? Ik zie in ieder geval niks dat niet al in de lijn der verwachtingen lag.Meltrain schreef:Die gele rand boven de ramen vind ik echt heel lelijk. :N
Ik heb dan liever dat boven de ramen ook blauwe kleur wordt gebruikt, met eventueel een hele dunne rand geel, zoals bij ICM.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Intercity ... _Generatie
https://www.kijkmagazine.nl/tech/nieuwe-intercity/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat laatste dus.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Niet helemaal, maar het is in elk geval bestickering en bij de eerste proto stellen die nu gebouwd zijn lag de prioriteit logischerwijs bij het starten van alle proeven op testbanen en in klimaatkamers. Daarvoor heb je geen bestickering nodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat is voldoende als je met losse treinstellen gaat rijden, de vraag is of dat een goed idee is, in combinatie met groei van de vervoervraag?samsam538 schreef:Ik ben benieuwd of ze de IC Brussel naar een halfuursdienst gaan upgraden. Twintig treinstellen is daarvoor voldoende.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als die vervoersvraag zo lekker groeit is het uiteraard een goed idee om vaker te gaan rijden, en met langere treinen. Gewoon nog een haffeltje bijbestellen dus :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De nieuwe treinen zijn iets korter dan de huidige treinen, maar je kan ze wel koppelen ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat lijkt me een veilige aanname :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik weet niet of de vervoersvraag tussen Breda en Antwerpen groeit. De treinen zitten nu meestal behoorlijk vol, vaak zelfs met staanplaatsen. Maar dat was ook het geval toen de Benelux nog via Roosendaal reed. De Benelux is eigenlijk altijd wel een populaire verbinding geweest, vaak bij gebrek aan beter. Een halfuursdienst zie ik echter niet gebeuren, want dat willen de Belgen niet uit angst dat het reizigers kost op de Thalys.reisthijs schreef:Dat is voldoende als je met losse treinstellen gaat rijden, de vraag is of dat een goed idee is, in combinatie met groei van de vervoervraag?samsam538 schreef:Ik ben benieuwd of ze de IC Brussel naar een halfuursdienst gaan upgraden. Twintig treinstellen is daarvoor voldoende.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hoezo niet, de Thalys is ook een populaire trein en een halfuursdienst kan de druk op de Thalys verlichten en misschien vaker gaan rijden naar CDG en Disneyland.
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 05 aug 2019, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Reden: Vorige post niet quoten!
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Thalys zit nu op het maximaal aantal ritten per dag tussen Nederland en Frankrijk. Elke rit die naar CDG en Marne-la-Vallee gaat, kan niet naar Paris-Nord, wat duidelijk de populairste bestemming van de twee is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Weet iemand toevallig of er een ICNG onderweg is naar Nederland? Want ik zie er net eentje staan in Rathenow met een E-Loc ervoor aan de zijde richting Hannover/Nederland
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat is ook de route naar Salzgitter en Braunschweig natuurlijk, beide vestigingen van Alstom
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die ICNG is absoluut onderweg naar Nederland. De vraag is enkel wanneer hij er aankomt.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik denk dat de Belgen dan liever een halfuursdienst via Breda willen dan 1x een snelle Benelux (zonder stops op Breda en Noorderkempen) met een pendeltrein Breda-Brussel. Dat lijkt me namelijk meer concurrentie voor de Thalys, aangezien er dan (veel) minder reistijdverschil is.PHS schreef:Een halfuursdienst zie ik echter niet gebeuren, want dat willen de Belgen niet uit angst dat het reizigers kost op de Thalys.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
:Y
En een trein waar je wat aan hebt kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
En een trein waar je wat aan hebt kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten