Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Fantastisch. De 1169 moest vlak voor Breda een goederentrein voorlaten en liep daardoor 17 minuten vertraging op tot Eindhoven Centraal.
Overstappen naar Venlo, Maastricht en Heerlen verpest. Goed bezig jongens.
Overstappen naar Venlo, Maastricht en Heerlen verpest. Goed bezig jongens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Misschien wordt je hier blij van?
Conducteur van vastzittende Sprinter: 'Wilt u allemaal rechts gaan zitten?’
Conducteur van vastzittende Sprinter: 'Wilt u allemaal rechts gaan zitten?’
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Donateur
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan ben ik je zojuist wellicht tegengekomen op Ehv - mits je erin zat natuurlijk - ik was te herkennen aan mijn gestrompel.
Overigens kudo's voor de machinist van de op de 1169 kerende 1172, binnen 5 minuten werd de stam gekeerd, en tot Tilburg zal er ook al de meeste vertraging afgesnoept zijn.
Overigens kudo's voor de machinist van de op de 1169 kerende 1172, binnen 5 minuten werd de stam gekeerd, en tot Tilburg zal er ook al de meeste vertraging afgesnoept zijn.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
_O_trolly schreef:Misschien wordt je hier blij van?
Conducteur van vastzittende Sprinter: 'Wilt u allemaal rechts gaan zitten?’
Ik doe ook maar wat
- AppleMoose
- Berichten: 6061
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Station Presikhaaf is een aantal jaar geleden volledig vernieuwd en moet nu alweer aangepast worden? :') De normen waaraan een perron moet voldoen voor een gelijkvloerse instap waren toen ook al bekend, waarom niet meteen op de juiste hoogte gebracht?
Goh.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De perrons zijn in 2007 verbreed. Of er destijds al perrons naar P76 gebracht werden zou ik niet weten, maar er is onvermijdelijk altijd ergens een laatste perron waarvoor nog de oude hoogte gehanteerd is.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb geluk: de 3920 waar ik nu in zit, is voorlopig de enige rijdende trein van Utrecht Centraal naar Amsterdam Centraal. De trein hierna is pas weer de 3922.
Opvallend genoeg zijn er zelfs nog vrije zitplaatsen in de trein. :o
Edit 8:02: Iets te vroeg gejuicht, want er werd net omgeroepen dat de trein zal stoppen op Amsterdam Bijlmer en het is nog niet bekend of de trein verder rijdt.
Nou ja, dan ga ik vanaf Bijlmer maar met de metro naar Spaklerweg. :)
Opvallend genoeg zijn er zelfs nog vrije zitplaatsen in de trein. :o
Edit 8:02: Iets te vroeg gejuicht, want er werd net omgeroepen dat de trein zal stoppen op Amsterdam Bijlmer en het is nog niet bekend of de trein verder rijdt.
Nou ja, dan ga ik vanaf Bijlmer maar met de metro naar Spaklerweg. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Helaas was dat inderdaad net te vroeg. ProRail is pas met P76 begonnen toen deze norm formeel werd ingevoerd, in 2008.trolly schreef:De perrons zijn in 2007 verbreed. Of er destijds al perrons naar P76 gebracht werden zou ik niet weten, maar er is onvermijdelijk altijd ergens een laatste perron waarvoor nog de oude hoogte gehanteerd is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] rijdt niet, dus is het volkomen logisch dat de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] iets korter is dan normaal. :N
Je zou toch verwachten dat men nu voldoende treinstellen beschikbaar heeft om de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] te verlengen?
Je zou toch verwachten dat men nu voldoende treinstellen beschikbaar heeft om de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] te verlengen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vlak voor vertrek uit Den Haag Centraal riep de HC van de 1887 om dat haar collega vandaag jarig was, en om hem vooral te feliciteren als hij door de trein liep. Wat dus ook gebeurde. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als je 's ochtends wakker wordt, je je reis kan reserveren, je kan douchen en ontbijten, en voor je aankomt op het station je al ziet dat je reisassistent er is, kan ik best begrijpen waarom NS momenteel zulke tevreden reizigers heeft. Vooral ook aangezien het boeken van de reis tegenwoordig ellendig simpel is in de reisplanner. :pos:
Maar wel komisch: mijn reisassistent meldde uit zichzelf 'dit is mijn eerste keer'. Dat bleek ook wel, de beste man had duidelijk moeite met het neerzetten van de plank. Zodanig zelfs dat even na vertrek de conducteur langs kwam, om te vragen of alles wel goed ging drie bakken verderop. :')
Maar wel komisch: mijn reisassistent meldde uit zichzelf 'dit is mijn eerste keer'. Dat bleek ook wel, de beste man had duidelijk moeite met het neerzetten van de plank. Zodanig zelfs dat even na vertrek de conducteur langs kwam, om te vragen of alles wel goed ging drie bakken verderop. :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Doet die functie het nu wel goed in de app? Aan het begin crashte het vrij regelmatig.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het ging vandaag zonder enige moeilijkheid ja. :pos:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmiddag met de 3059 gereisd tussen Zaandam en Utrecht Centraal. Ik werd al gecontroleerd voordat de trein de Hemtunnel indook, en de tweede controle volgde tussen Amsterdam Centraal en Amstel. Wat een actieve Mikossen!
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat hadden sommige reizigers in de 3075 vanavond ook
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dit jaar (2020) van de 18 ritten met de NS slechts 2 controle gehad :? .
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag zowel heen en terug naar Vlissingen controle gehad. Al moet ik zeggen dat op de terugweg de controle tussen Vlissingen en Vlissingen Souburg wel erg aan het begin van de rit was
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik had laatst geen controle in de ICE op Keulen - Brussel, iets wat me toch wel verbaasde omdat in deze landen en dan helemaal op deze trein meestal vrij fanatiek gecontroleerd wordt :o
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sinds het begin van het jaar hou ik er statistieken over bij, gewoon omdat het mij al tijden opvalt dat ik nauwelijks controle heb. In mijn 30 ritten in de [serie=Intercity|2020|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] in januari had ik twee keer controle en drie keer een servicerondje. Een controlekans van 6,7% is wel erg beroerd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sinds vandaag is het percentage van controlekans bij mij opgevijzeld naar 13%. Het zit nog steeds wel bij mij onder het gemiddelde dat ook al niet erg hoog is de laatste twee jaar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat lijkt wel op het saneren van infra die wordt gebruikt, maar volgens Prorail niet planmatig, om het daarna weer op een vergelijkbare manier terug te leggen of het vernieuwen van infra en daarna binnen een jaar te saneren.reisthijs schreef:Helaas was dat inderdaad net te vroeg. ProRail is pas met P76 begonnen toen deze norm formeel werd ingevoerd, in 2008.trolly schreef:De perrons zijn in 2007 verbreed. Of er destijds al perrons naar P76 gebracht werden zou ik niet weten, maar er is onvermijdelijk altijd ergens een laatste perron waarvoor nog de oude hoogte gehanteerd is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hoera, we staan nu op één week, vijf dagen en 12 uur ellende in de Willemsspoortunnel: https://nieuws.ns.nl/tot-en-met-zondag- ... rotterdam/ :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Onderhoud stond gepland voor het najaar. Klopt het onderhoudsschema dan wel? :?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Mooiste is misschien wel dat laatste zinnetje. Foto van Wikipedia. Er is maar één foto te zien en dat is van de persoplichter...Suus schreef:Hoera, we staan nu op één week, vijf dagen en 12 uur ellende in de Willemsspoortunnel: https://nieuws.ns.nl/tot-en-met-zondag- ... rotterdam/ :X
Het is een spectrum.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En die foto bovenaan de pagina dan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten