Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... weggeweest
Gisterenmiddag is van de gelegenheid gebruik gemaakt om een kleine proefrit naar Nederland te rijden met een stam rijtuigen van de Nightjet. ÖBB start zijn eerste nachttrein naar Nederland per december. De route is Amsterdam - Nürnberg (splitsen/combineren) - Wenen/Innsbruck.
Gisterenmiddag is van de gelegenheid gebruik gemaakt om een kleine proefrit naar Nederland te rijden met een stam rijtuigen van de Nightjet. ÖBB start zijn eerste nachttrein naar Nederland per december. De route is Amsterdam - Nürnberg (splitsen/combineren) - Wenen/Innsbruck.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Honderd reizigers bijna drie uur vast in trein tussen Amersfoort en Amsterdam
AMERSFOORT - Ongeveer honderd reizigers hebben vanavond bijna drie uur vastgezeten in een trein in de polder tussen Hilversum en Weesp. De intercity tussen Amersfoort en Amsterdam kon niet verder vanwege kapotte bovenleiding. Het lukte ProRail lange tijd niet om de reizigers uit het treintoestel te halen omdat evacuatiemateriaal niet op die specifieke plek te krijgen was.
Lees verder
Aldus ProRail stond de trein bij Keverdijk, oftewel de aansluiting van de Gooiboog bij het Naardermeer. Da's inderdaad wel een heel ongelukkige plek om te evacueren, een boot is er nog het handigst
AMERSFOORT - Ongeveer honderd reizigers hebben vanavond bijna drie uur vastgezeten in een trein in de polder tussen Hilversum en Weesp. De intercity tussen Amersfoort en Amsterdam kon niet verder vanwege kapotte bovenleiding. Het lukte ProRail lange tijd niet om de reizigers uit het treintoestel te halen omdat evacuatiemateriaal niet op die specifieke plek te krijgen was.
Lees verder
Aldus ProRail stond de trein bij Keverdijk, oftewel de aansluiting van de Gooiboog bij het Naardermeer. Da's inderdaad wel een heel ongelukkige plek om te evacueren, een boot is er nog het handigst
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
Mag ik even de "journalist" fileren?
Deze zin loopt niet, en een trein rijdt niet tussen twee plaatsen maar van A naar B (of van A naar A in dit geval ). Ik bedoel, in de zin ervoor staat dat de trein tussen Hilversum en Weesp stond, dus "tussen Amersfoort en Amsterdam" voegt dan niet zoveel toe.De intercity tussen Amersfoort en Amsterdam kon niet verder vanwege kapotte bovenleiding.
1. Treintoestel... 2. Evacuatiemateriaal... ik zou er toch maar materieel van maken. 3. Wat is de specifieke plek? Dat staat niet in het artikel. 4. Als dat materieel er niet kon komen, waar kwam die vervangende trein dan vandaan?Het lukte ProRail lange tijd niet om de reizigers uit het treintoestel te halen omdat evacuatiemateriaal niet op die specifieke plek te krijgen was. Rond 20.50 uur konden de passagiers in een vervangende trein stappen.
Deze journalist noemt de gasten in de horeca zeker ook "klanten".Nu de passagiers eindelijk zijn weggevoerd ...
[modus Maarten van Rossem] Dit is toch wel extreem treurig. [/modus Maarten van Rossem]... gaat ProRail kijken hoe het met de bovenleiding is.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik hou me daar niet eens mee bezig.
Want deze is de nifoo van de hoernalisten van 2020
Want deze is de nifoo van de hoernalisten van 2020
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik werd getriggerd door "treintoestel".
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat laatste sowieso niet natuurlijk, maar dat los van dat niets je kan getriggerden
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
3. In de polder tussen Hilversum en Weesp, lijkt me specifiek genoeg voor een kort nieuwsbericht. 4. Die vervangende trein kwam vermoedelijk via het spoor? Toen dat weer berijdbaar was natuurlijk.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Kort Nederlands nieuws
Ja leuk, maar die paar regels "nieuwsbericht" roepen meer vragen op dan ze beantwoorden.
Re: Kort Nederlands nieuws
Trein Culemborg-Utrecht ontruimd om rook uit airco
Zie onderstaand bericht:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/209858 ... airco.html
Zie onderstaand bericht:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/209858 ... airco.html
Re: Kort Nederlands nieuws
Het spoor van de HSL-Zuid bij de Hoeksche Waard is sneller aan het zakken dan gedacht, dus moet er binnenkort iets gebeuren.
https://www.bndestem.nl/hoeksche-waard/ ... s_rd%3Dssl
Ik dacht dat heipalen juist verzakkingen voorkwamen...?
https://www.bndestem.nl/hoeksche-waard/ ... s_rd%3Dssl
Ik dacht dat heipalen juist verzakkingen voorkwamen...?
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat doen ze ook wel, maar alleen als ze in de juiste bodemlaag zitten. Immers moeten die heipalen ook ergens op steunen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
Niet noodzakelijkerwijs. De draagkracht van een paalfundering wordt bepaald door de puntweerstand (bij voorkeur op een onderliggende zandlaag) plus de schachtwrijving (de paal kleeft aan de grond). Door zettingen in de grond dat deze laatste ook deels negatief worden.
Als uit sonderingen blijkt dat de benodigde draagkracht al wordt bereikt voordat de eerste zandlaag bereikt wordt, kan je dus af met een kortere paal. Maar er worden meestal maar een beperkt aantal sonderingen gemaakt, waardoor je er in de berekening ook af en toe naast kan zitten. Daarnaast kunnen er na verloop van tijd dus zettingen optreden, waardoor de draagkracht dus verandert.
Als uit sonderingen blijkt dat de benodigde draagkracht al wordt bereikt voordat de eerste zandlaag bereikt wordt, kan je dus af met een kortere paal. Maar er worden meestal maar een beperkt aantal sonderingen gemaakt, waardoor je er in de berekening ook af en toe naast kan zitten. Daarnaast kunnen er na verloop van tijd dus zettingen optreden, waardoor de draagkracht dus verandert.
Re: Kort Nederlands nieuws
Gaan net men tijdens de buitendienststelling medio november dan ook meteen voor een update van ERTMS tussen Rotterdam en Hazeldonk?VIRM schreef: ↑wo 21 okt 2020, 12:05 Het spoor van de HSL-Zuid bij de Hoeksche Waard is sneller aan het zakken dan gedacht, dus moet er binnenkort iets gebeuren.
https://www.bndestem.nl/hoeksche-waard/ ... s_rd%3Dssl
Ik dacht dat heipalen juist verzakkingen voorkwamen...?
Re: Kort Nederlands nieuws
Rusten die heipalen van de HSL dan op een zandlaag?Wievank schreef: ↑wo 21 okt 2020, 17:48 Niet noodzakelijkerwijs. De draagkracht van een paalfundering wordt bepaald door de puntweerstand (bij voorkeur op een onderliggende zandlaag) plus de schachtwrijving (de paal kleeft aan de grond). Door zettingen in de grond dat deze laatste ook deels negatief worden.
Als uit sonderingen blijkt dat de benodigde draagkracht al wordt bereikt voordat de eerste zandlaag bereikt wordt, kan je dus af met een kortere paal. Maar er worden meestal maar een beperkt aantal sonderingen gemaakt, waardoor je er in de berekening ook af en toe naast kan zitten. Daarnaast kunnen er na verloop van tijd dus zettingen optreden, waardoor de draagkracht dus verandert.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
In de afwezigheid van rotsbodem rusten palen in Nederland vrijwel altijd op een zandlaag.
Re: Kort Nederlands nieuws
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Kort Nederlands nieuws
Waarbij ik me meteen afvraag waarom dat nu plots een probleem aan het worden is? Dat AZC stond er al vele jaren en er zijn ook al vele jaren 'veiligelanders' die het toch proberen. Wat is er dus veranderd dat nu opeens er wel (veel meer) problemen ontstaan op die trein? Wat is dus de oorzaak, want pas zodra je dat weet, kun je het probleem ook gaan aanpakken.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Kort Nederlands nieuws
Bij NS wordt je sinds de Coronatijd niet meer gecontroleerd en conducteurs komen nauwelijks nog langs (Bron: eigen ervaring). Zwartrijden en zonder mondkapje op in de trein zitten wordt dus nauwelijks nog aangepakt. Bij Arriva wordt nog wel gecontroleerd, waardoor misschien meer agressie tegen personeel ontstaat?
Re: Kort Nederlands nieuws
Bij NS is men nog wel degelijk aan het controleren, maar het is aan de conducteur zelf of hij/zij dat wil doen. Ik heb laatst bij NS gewoon nog controle gehad. Bij Arriva en Keolis doen ze inderdaad nog gewoon aan controle, wel in mindere mate dan voor corona.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
In de afgelopen weken heb ik beduidend vaker controle bij NS gezien dan tijdens de zomermaanden, maar bij Keolis (Arriva heb ik een tijd niet meer mee gereisd) gebeurt het in de treinen nog wel een stuk frequenter naar mijn idee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik kom nauwelijks nog controle op vervoerbewijzen tegen bij NS, als ze door (of langs) de trein lopen is het mondkapjes...
Re: Kort Nederlands nieuws
Bij de NS doen conducteurs idd nog/weer controles op vervoersbewijzen, daarnaast zijn er ook “vliegende teams” die in de treinen van NS controles uitvoeren. Tot nu toe de afgelopen 3 weken heb ik in elke trein waar ik in zat controles gehad.
Re: Kort Nederlands nieuws
De achterstanden in de verwerking van asielaanvragers wordt momenteel op rap tempo ingehaald, waardoor meer mensen het label 'veiligelander' hebben gekregen. Die groep zorgt voor de grootste overlast, landelijk.SuperGhost schreef: ↑ma 02 nov 2020, 16:30 Waarbij ik me meteen afvraag waarom dat nu plots een probleem aan het worden is? Dat AZC stond er al vele jaren en er zijn ook al vele jaren 'veiligelanders' die het toch proberen. Wat is er dus veranderd dat nu opeens er wel (veel meer) problemen ontstaan op die trein? Wat is dus de oorzaak, want pas zodra je dat weet, kun je het probleem ook gaan aanpakken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten