Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Meltrain schreef: ↑do 15 jul 2021, 22:19Op korte afstanden wel. Ik zou echter niet graag van Rotterdam Centraal tot Uitgeest staan.
Maar ik denk serieus dat een kwartierdienst op zaterdag extra reizigers aantrekt.
Wie gaat er van Rotterdam Centraal naar Uitgeest?
Met overstappen is dat ook nog korter qua tijd en als je niet bij Gouda al een zitplaats hebt kunnen bemachtigen dan doe je zelf iets niet goed
Goed, Uitgeest was wat overdreven, maar naar Duivendrecht of Amsterdam Amstel is de 4000 soms daadwerkelijk de snelste verbinding als je niet over de HSL wilt.
En ik reageerde op de opmerking dat "staan in een Sprinter niet erg is" met de opmerking dat ook reizen met Sprinters wel eens lang kunnen duren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Vanaf 't Harde naar Utrecht zit je normaal wel een uur in de sprinter zonder IC alternatief, net als van Dordrecht naar 's-Hertogenbosch. Maar zoals al gezegd, als je niet bij het instappen een zitplaats weet te vinden is de kans groot dat je deze halverwege wel alsnog kan vinden. Het verloop binnen sprinters is vaak groot op dit soort lange afstanden.
Meltrain schreef: ↑za 17 jul 2021, 09:58
Goed, Uitgeest was wat overdreven, maar naar Duivendrecht of Amsterdam Amstel is de 4000 soms daadwerkelijk de snelste verbinding als je niet over de HSL wilt.
En ik reageerde op de opmerking dat "staan in een Sprinter niet erg is" met de opmerking dat ook reizen met Sprinters wel eens lang kunnen duren.
Het gaat er vooral om dat het idd best kan gebeuren dat als je instapt, zeker op drukkere plekken in de trein, de kans bestaat dat je moet staan omdat er geen vrije zitplaatsen over zijn. Maar je gaat mij niet vertellen dat je een rit van een half uur of langer hebt in die trein en je geen enkele mogelijkheid hebt gehad om een zitplaats te vinden. Er stappen namelijk ook gewoon mensen uit op stations en dan ben jij, die al in de trein zit sneller naar die vrije zitplaatsen dan iemand die net instapt.
Bemined schreef: ↑za 06 feb 2021, 11:04
Het antwoord is al gegeven en staat ook gewoon in de adviesaanvraag: er is een kwartierdienst op Nijmegen - Arnhem die uit moet komen op een tienminutendienst in Utrecht. Dat kan alleen maar door één van de twee treinseries vanuit Nijmegen non-stop te maken tussen Ede-Wageningen en Utrecht Centraal. Samen men een iets kortere kering in Arnhem wordt de 3100 dan 5 minuten sneller dan de 3000 op Nijmegen - Utrecht Centraal. Vanuit Nijmegen liggen je treinen in 15/15, vanuit Arnhem in 13/7/10 en bij aankomst in Utrecht is het dan 10/10/10.
Ah, dus eigenlijk is Arnhem-Utrecht technisch gezien geen ETMET
(..)
In ieder geval is de spoorovergang Maarsbergen er klaar voor: de automobilist heeft er, richting Woudenberg, een verkeerslicht bij gekregen.
(..) Extra verkeerslicht voor de verkeersveiligheid
Vanaf december 2021 gaan er op het spoor tussen Utrecht en Arnhem meer intercity’s rijden. Dit betekent dat de spoorwegovergang in de Woudenbergseweg (N226) bij Maarsbergen vaker dicht is. Ter voorbereiding op de nieuwe dienstregeling worden er vanaf september extra testritten uitgevoerd op de woensdagen. Omwille van de verkeersveiligheid op de spoorwegovergang heeft de provincie Utrecht samen met de gemeente Utrechtse Heuvelrug, ProRail en Rijkswaterstaat besloten om een extra verkeerslicht te plaatsen vóór de spoorwegovergang, voor het verkeer richting Woudenberg. In samenwerking met het verkeerslicht op de volgende kruising (met de Tuindorpweg/Haarweg) zorgt dit nieuwe verkeerslicht ervoor dat er bij een file geen auto’s óp de spoorwegovergang stil komen te staan. (..)
Dat is Nederland ten voeten uit. In plaats van een viaduct of een tunnel wordt er een extra verkeerslicht geplaatst en worden er tests uitgevoerd of het systeem het allemaal wel aankan. De echte problemen worden dus niet opgelost..
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Vinny schreef: ↑za 17 jul 2021, 16:48
Dat is Nederland ten voeten uit. In plaats van een viaduct of een tunnel wordt er een extra verkeerslicht geplaatst en worden er tests uitgevoerd of het systeem het allemaal wel aankan. De echte problemen worden dus niet opgelost..
Voor een tunnel daar zijn ze al wel tijden bezig met de plannen maken. Die tunnel ligt er echter nog niet voordat ETMET begint.
Leveren die testritten op woensdagen trouwens ook andere tijden voor de overige treinen op op woensdag?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Overal in dit geval. In Driebergen kan je immers ook andere tijden hebben en als je elders instapt en op de desbetreffende stations wilt uitstappen maakt het ook wel een verschil.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Zo'n beetje half Nederland krijgt andere tijden op woensdag. Want de 2400 moet geschoven worden tussen Asdz en Ddr om de extra trein in te passen, de HSL moet schuiven rondom Shl, de sprinters op alle trajecten moeten schuiven (denk aan de 5000/5100, maar ook de 3300), enzovoorts. Soms wordt er vanuit Ledn met de IC's in Gv gekeerd vanwege goederen. Afijn, woensdag wordt vooral een test of de reiziger goed in de planner kijkt. Alhoewel: spoorboekloos rijden, dus een planner is niet nodig (mompelt iets over halfuursdiensten op sommige stations).
Wat is eigenlijk de reden dat de nieuwe wordt getest? Uit voorzorg en dat als de test niet goed gaat dat er dan toch geen 6 treinen per uur gaan rijden per december?
^^^lijkt mij eerder andersom. Testen om knelpunten op te sporen en die dan repareren voordat er in december volgens nieuwe dienstregeling gereden wordt.
Een aantal late 7600 treinen zullen leeg van/naar Wijchen rijden om daar te keren ipv op Nijmegen zelf tijdens de ETMET proef dagen. Mogelijk gaan ze kijken of het nodig is, en of er andere treinseries verlegd moeten worden. Naast de infra die dan getest gaat worden op het hoge aantal treinen.
Dit alles om te voorkomen dat er problemen zijn als de nieuwe dienstregeling in gaat. Dan is het definitief en kan je niet snel meer iets wijzigen.
Als ik een beginstation (Amsterdam Centraal) invoer en een eindstation (Frankfurt Hbf) dan krijg ik meerdere malen een foutmelding...
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.