Waarom is die trein dan op spoor 20 binnengekomen?Daniel schreef: ↑wo 11 aug 2021, 10:31 Te Utrecht Centraal viel de 2035 me op in de actuele vertrektijden met de vermelding "rijdt niet i.v.m. onbekende reden". Een reden die snel duidelijk werd nadat ik bij aankomst op perron 20/21 voor mijn overstap richting Rotterdam het materieel van de 2035 op spoor 20 aantrof... Dat werd lastig naar Amersfoort rijden zo
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Da's de vraag ja, wellicht een treindienstleider die zich vergist heeft en de oude 2000 tot Utrecht nog in zijn hoofd had. Dan had het immers minder uitgemaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 762
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Trein 3036 reed vandaag op volle vaart Veenendaal- de Klomp voorbij waar die natuurlijk had moeten stoppen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Oeps, dat betekent een Geld Terug bij Vertraging
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die machinist was er dus een maandje te vroeg bij...henrivanderweijden schreef: ↑wo 11 aug 2021, 15:12 Trein 3036 reed vandaag op volle vaart Veenendaal- de Klomp voorbij waar die natuurlijk had moeten stoppen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 762
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Je hebt ervoor gekozen om terug te steken. Dat mag niet met elk abonnement. Maar strikt gezien had je een +30 kunnen oplopen van Klp.
-
- Berichten: 762
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Officieel zal t inderdaad wel niet mogen maar e.e.a. is snel besproken met een hc die ook ri Utrecht wilde. Snel alle mensen naar het andere perron geloodst en mee.
Praktijk is soms iets soepeler (gelukkig) dan de theorie.
Praktijk is soms iets soepeler (gelukkig) dan de theorie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zo mooi om te zien hoe netjes iedereen ineens zijn mondkapje op heeft als het strenge doch rechtvaardige S&V-team van Deventer deze late trein vol zuipjongeren terug naar het oooosten aan het doorspitten is
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik vraag mij af waarom het niet zou mogen: je mag toch de reis maken die het minst lang duurt van station A naar station B (net als de in afstand kortste reis of de reis met de minste overstappen)? Door het doorrijden van de IC die had moeten stoppen, is de snelste reis met terugsteken in Ede-Wageningen, en dus toegestaan?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Je mag de reis maken die door de reisplanner wordt geadviseerd, en die geeft geen reisadviezen waarbij je jouw begin- of eindstation voorbij reist (met uitzondering van reizen die niet zonder terugsteken mogelijk zijn zoals bijv. Maarn - De Klomp).
De reis met terugsteken in Ede-Wageningen is normaal gesproken dus niet toegestaan.
De reis met terugsteken in Ede-Wageningen is normaal gesproken dus niet toegestaan.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ah ja. Waar komt dan dit reisadvies vandaan dat ik eens op een zondag zag, die me van Twello naar Deventer helemaal via Apeldoorn stuurt?
Ook hier ben je met terugsteken sneller in Deventer, in het theoretische geval dat je de trein van 19:29 mist omdat je net aan de verkeerde kant van de overweg staat of zo.
Ook hier ben je met terugsteken sneller in Deventer, in het theoretische geval dat je de trein van 19:29 mist omdat je net aan de verkeerde kant van de overweg staat of zo.
Ik doe ook maar wat
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Mooie illustratie dat de reisplanner internationale treinen niet helemaal snapt
De reisplanner negeert hier namelijk wel de binnenlandse IC waarmee je al om 19:58 in Deventer zou kunnen aankomen.
De reisplanner negeert hier namelijk wel de binnenlandse IC waarmee je al om 19:58 in Deventer zou kunnen aankomen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar het mag dus wel want NS geeft het aan lijkt me. De gemiddelde reiziger heeft er namelijk ook niet zoveel verstand van.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het mag niet in de zin dat je met een traject vrij tussen bijvoorbeeld Twello en Deventer niet in Apeldoorn uit mag checken zonder extra kosten te maken. Maar als de reisplanner het aangeeft zullen er ook niet veel conducteurs zijn die er een boete voor uitschrijven, dus in die zien mag het dan weer wel.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Goed bezig! Bij mij valt het treinpersoneel juist nog steeds op door hun structurele afwezigheid/onzichtbaarheid.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik vind dat heerlijk... Niet gestoord worden tijdens mijn reis om mijn OV-kaart weer tevoorschijn te moeten toveren omdat ze ook naar de kaart moeten kijken ipv alleen uitlezen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is een grappige loophole, maar de gemiddelde reiziger gaat natuurlijk nooit zo'n onnodig lange reis maken.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, maar dan noemen we het dus geen terugsteken meer. Dan maak je er een via-reis van een betaal je (als het niet binnen je abonnement valt) wel voor de extra kilometers.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Grijsrijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik vraag me al tijden af waarom bij reizen op saldo die terugsteken-regel niet vervallen is. Bij een gewone enkele reis snap ik het (je kan dan verder reizen dan waarvoor je betaald hebt), maar bij reizen op saldo lijkt dat me niet het punt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar dan moet je ervan uit kunnen gaan dat een reiziger in- en uitcheckt als hij afwijkt van de meest optimale route. Als een reiziger daar überhaupt al erg in heeft.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waar Wubbo op doelt is bijvoorbeeld dat je met een los kaartje van Ede-Wageningen naar Wolfheze naar Arnhem Centraal zou kunnen reizen als je mag terugsteken. Maar met reizen op saldo kan dat helemaal niet, want dan je kunt over het algemeen natuurlijk pas op je werkelijke bestemming uitchecken.
Hooguit stopstations waar de paaltjes handig over het perron verdeeld staan uitgezonderd, maar dan val je alsnog door de mand als je daarna controle krijgt (of je reis op een station met poortjes eindigt waar je er dan niet uit kunt).
Hooguit stopstations waar de paaltjes handig over het perron verdeeld staan uitgezonderd, maar dan val je alsnog door de mand als je daarna controle krijgt (of je reis op een station met poortjes eindigt waar je er dan niet uit kunt).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten